collapse

Reklama


Autor Wątek: A może jednak chmura?  (Przeczytany 24537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 666
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 30, 2015, 21:20:10 pm »
i jeszcze szczegółowe

Offline artur

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 1
  • Mazowiecki OW
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 28, 2015, 18:13:11 pm »
Witam mam ostatnio świadczeniodawcę który korzysta z mediporta ktoś wie jak tam się dostać do konfiguracji Ewuś?
Edit: Chyba mi się udało dla innych może się nada:

Lewe menu: Struktura->Pracownicy-> w prawym oknie na konkretnym pracowniku Edytuj i gdzieś na dole jest: Ustawienia kont eWUŚ
« Ostatnia zmiana: Lipca 28, 2015, 21:59:59 pm wysłana przez artur »

Offline Tomek R

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 326
  • Pomógł? 43
  • Wielkopolski OW NFZ
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 28, 2015, 22:50:32 pm »
A możesz napisać jak usuwasz wizytę (świadczenie) w SERUM, ewentualnie dać screena z jakiego poziomu to robisz?
Pozdrawiam!

Offline stokrotka

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł? 0
  • Warmia i Mazury
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #18 dnia: Października 28, 2016, 11:22:14 am »
Od założenia wątku minął ponad rok. Może w międzyczasie pojawił się na forum ktoś kto korzystał z mediporta.pl lub innego systemu w chmurze? Na razie wiemy że są użytkownicy Serum, ostatnio nawet miałem prezentację tego systemu przez Kamsoft. Niby jest ok, ale widać że jest to dość stary system, który powstawał w poprzedniej epoce aplikacji webowych i tak działa/wygląda. Chociażby razi na dzień dobry brak podpowiadania przy wpisywaniu czegoś w pola tekstowe - np. nazwiska pacjenta czy kodu ICD10 co w dzisiejszych czasach powinno być standardem. Żeby uzyskać jakąś odpowiedź podczas wyszukiwania od serwera trzeba potwierdzić kliknięciem w guzik lub enter. Jak zrobimy literówkę w nazwisku to system nic nie znajdzie. Jak nie wpiszemy pełnego nazwiska to system też nic nie znajdzie. Żeby wyszukiwać po części nazwiska trzeba wpisać np. "Kowals*" z doklejoną gwiazdką i wtedy dopiero kliknąć szukaj... Również część okien odpala się jako popup/osobne okno czego w nowoczesnych aplikacjach webowych prawie się nie praktykuje. Ja wiem że do wszystkiego można się przyzwyczaić ale po co przesiadać się na już przestarzały system skoro na rynku są nowocześniejsze rozwiązania?

Alternatywą wydaje się mediporta która jest o wiele nowocześniejszą aplikacją webową tylko pytanie czy ktoś tego używa? Jak wygląda użyteczność, wsparcie klienta, dostosowanie do zmieniających się wymogów NFZ? Kamsoft i jego SERUM jest tutaj na pewno pewniejszym i sprawdzonym partnerem. Zamierzam spotkać się z przedstawicielem mediporta i opiszę moje wrażenia w kolejnym poście.

Ostatnio znalazłem też coś takiego jak Gabinet drWidget (https://drw.pl/) i o dziwo jest to rozwiązanie darmowe(!) co może budzić pewne wątpliwości. Podejrzewam że haczyk tkwi w tym, że system powstał we współpracy z Polpharmą i są tam promowane/pozycjonowane leki tej właśnie firmy. Jednak powierzanie danych swoich pacjentów darmowej stronce nie wydaje się dobrym pomysłem dlatego traktuję to raczej jako ciekawostkę. Jednak warto zaznaczyć, że jest to nowoczesna aplikacja webowa i może coś z tego w przyszłości być.
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2016, 11:23:48 am wysłana przez stokrotka »

Offline jamesbot

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł? 0
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 04, 2016, 07:00:43 am »
Od założenia wątku minął ponad rok. Może w międzyczasie pojawił się na forum ktoś kto korzystał z mediporta.pl lub innego systemu w chmurze? Na razie wiemy że są użytkownicy Serum, ostatnio nawet miałem prezentację tego systemu przez Kamsoft. Niby jest ok, ale widać że jest to dość stary system, który powstawał w poprzedniej epoce aplikacji webowych i tak działa/wygląda. Chociażby razi na dzień dobry brak podpowiadania przy wpisywaniu czegoś w pola tekstowe - np. nazwiska pacjenta czy kodu ICD10 co w dzisiejszych czasach powinno być standardem. Żeby uzyskać jakąś odpowiedź podczas wyszukiwania od serwera trzeba potwierdzić kliknięciem w guzik lub enter. Jak zrobimy literówkę w nazwisku to system nic nie znajdzie. Jak nie wpiszemy pełnego nazwiska to system też nic nie znajdzie. Żeby wyszukiwać po części nazwiska trzeba wpisać np. "Kowals*" z doklejoną gwiazdką i wtedy dopiero kliknąć szukaj... Również część okien odpala się jako popup/osobne okno czego w nowoczesnych aplikacjach webowych prawie się nie praktykuje. Ja wiem że do wszystkiego można się przyzwyczaić ale po co przesiadać się na już przestarzały system skoro na rynku są nowocześniejsze rozwiązania?

Alternatywą wydaje się mediporta która jest o wiele nowocześniejszą aplikacją webową tylko pytanie czy ktoś tego używa? Jak wygląda użyteczność, wsparcie klienta, dostosowanie do zmieniających się wymogów NFZ? Kamsoft i jego SERUM jest tutaj na pewno pewniejszym i sprawdzonym partnerem. Zamierzam spotkać się z przedstawicielem mediporta i opiszę moje wrażenia w kolejnym poście.

Ostatnio znalazłem też coś takiego jak Gabinet drWidget (https://drw.pl/) i o dziwo jest to rozwiązanie darmowe(!) co może budzić pewne wątpliwości. Podejrzewam że haczyk tkwi w tym, że system powstał we współpracy z Polpharmą i są tam promowane/pozycjonowane leki tej właśnie firmy. Jednak powierzanie danych swoich pacjentów darmowej stronce nie wydaje się dobrym pomysłem dlatego traktuję to raczej jako ciekawostkę. Jednak warto zaznaczyć, że jest to nowoczesna aplikacja webowa i może coś z tego w przyszłości być.

1. System na bieżąco dostosowywany jest do zmieniających się przepisów typu Leki 75+.
2. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku 10-18 - nie ma problemu żeby się do nich dodzwonić.
3. Wystarczy skontaktować się z handlowcem, żeby otrzymać dostęp do wersji demonstracyjnej.

Podstawowe zalety mediporty to łatwość w obsłudze, chmura - o nic się nie martwisz, bez problemu skontaktujesz się z pomocą techniczną.

Jeśli chodzi o minusy to aplikacja webowa nigdy nie będzie tak szybka jak aplikacja zainstalowana na dysku, no i czasem drobne błędy, aczkolwiek na bieżąco są naprawiane.

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 26, 2017, 20:40:18 pm »
proszę kilka zdjęć podglądowych
Czy cała Twoja jednostka działa na Serum? Jak u Ciebie to się sprawuje? Tak jak 2 lata temu jesteś zadowolony? Mieli mi wygenerować dostęp do demo w ciągu jednego dnia - minęły chyba 4 i cisza...

Testuję teraz coś konkurencyjnego - pierwsze wrażenie jest kiepskie. Po Twoich screenach sam interfejs Serum jak dla mnie jest duuuuużo lepszy od tego co ja testuję.
« Ostatnia zmiana: Maja 26, 2017, 20:42:57 pm wysłana przez mpi »

Offline okr2

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł? 0
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 12, 2017, 14:34:47 pm »


Ostatnio znalazłem też coś takiego jak Gabinet drWidget (https://drw.pl/) i o dziwo jest to rozwiązanie darmowe(!) co może budzić pewne wątpliwości. Podejrzewam że haczyk tkwi w tym, że system powstał we współpracy z Polpharmą i są tam promowane/pozycjonowane leki tej właśnie firmy. Jednak powierzanie danych swoich pacjentów darmowej stronce nie wydaje się dobrym pomysłem dlatego traktuję to raczej jako ciekawostkę. Jednak warto zaznaczyć, że jest to nowoczesna aplikacja webowa i może coś z tego w przyszłości być.

Widzę, że rzadko ktokolwiek się tutaj wypowiada. Mnie zainteresowało zainteresowanie drwidgetem. Jako ze darmowy... Widzę jednak tez że jest i płatna wersja, pozbawiona reklam zatem ten haczyk nie jest może do końca taki haczykowaty. Ale i tak nie potrafię znaleźć opinii faktycznych użytkowników, szczególnie odnośnie rozliczeń z NFZ-tem. Może ktoś jednak używał?

Offline dbfr

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 3
    • Blog o rozwiązaniach informatycznych dla branży medycznej
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #22 dnia: Września 15, 2017, 15:19:55 pm »
Zawsze mozna rozważyc przeniesienie istniejącego systemu w chmure. Wtedy korzystamy z modelu IaaS zamiast omawianych SaaS. Przezucamy istniajacy system na VPS z odpowiednimi mechanizmami bezpieczenstwa, uzwgledniamy to w polityce  i tyle. :)
http://itwmedycynie.pl - Blog o rozwiązaniach IT dla branży medycznej

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3169
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #23 dnia: Września 21, 2017, 12:47:32 pm »
dbfr, a z czym wg Ciebie będzie się wiązało takie przeniesienie w przypadku KS-SOMED? wg mnie trzeba by było:
- kupić licencję na nowy windows server (chociaż pewnie jest to wliczane w koszt VPS)
- kupić licencje cal rdp (czy jak to się tam teraz nazywa) nawet jak ktoś już takich używa bo przecież ich nie można przenieść (chyba, że się mylę)
- nie wiem czy nie trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jakiś regulacji licencyjnych oracle (w wersji darmowej pewnie nie, ale jak ktoś korzysta z płatnej to pewnie już ma to znaczenie)

Co w przypadku problemów z łącznością z serwerem? Jak stoi u nas to nie ma problemu żeby zweryfikować co jest nie tak.
Wydaje mi się że trudniej jest też zorganizować odpowiedni "backup" a właściwie to bieżące ("w locie") zabezpieczenie danych medycznych przed utratą, ale specjalistą nie jestem.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #24 dnia: Września 21, 2017, 16:33:54 pm »
przede wszystkim powinien to być serwer dedykowany, rozwiązania chmurowe odpadają. Interpretacja przepisów odnośnie dokumentacji medycznej wskazuje że można ją owszem przechowywać poza zakładem (to się zmieniło bo kiedyś było że dokumentacja musi być przechowywana w zakładzie który ją wytworzył) ale powinniśmy znać miejsce jej przechowywania. CSIOZ stoi na stanowisku że z dokładnością do fizycznej maszyny. Chmury odpadają bo nie można ustalić na którym fizycznym serwerze mamy swoje dane, ponieważ to się ciągle zmienia.

Serwery dedykowane są dostępne z licencjami MS a także pulpitami zdalnymi ale za to się płaci - tzn miesięczny abonament rośnie w górę. W mojej opinii to i tak się opłaca - nie martwimy się o zabezpieczenia fizyczne, zalania, pożary itd... wykupujemy dodatkowo miejsce na backup, tworzymy skrypty i połowa problemów mniej.

Z dostępem bym się nie martwił, zapewniam u siebie zapasowe łącze a o łącze po stronie takich firm jak atman raczej bym się nie martwił. Myślę że większe prawdopodobieństwo jest przestoju spowodowanego dłuższą awarią prądu niż u nich internetu.

Następnie - jeśli mam laptopy i niewielki UPS na router to w przypadku braku nawet przez kilka godzin i tak mogę pracować. Jak serwer stoi u mnie to bez alternatywnego zasilania jest lipa.

Opinie... niestety ale na tańsze rozwiązania ludzie narzekają jeśli chodzi o awarie. Gdzieś tam ktoś pisał że w jednej z firm o ile z dyskiem nie ma problemu to już z padniętym zasilaczem był, a co za tym idzie przestój...
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2017, 16:40:35 pm wysłana przez mpi »

Offline dbfr

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 3
    • Blog o rozwiązaniach informatycznych dla branży medycznej
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #25 dnia: Września 27, 2017, 14:23:42 pm »
dbfr, a z czym wg Ciebie będzie się wiązało takie przeniesienie w przypadku KS-SOMED? wg mnie trzeba by było:
- kupić licencję na nowy windows server (chociaż pewnie jest to wliczane w koszt VPS)
- kupić licencje cal rdp (czy jak to się tam teraz nazywa) nawet jak ktoś już takich używa bo przecież ich nie można przenieść (chyba, że się mylę)
- nie wiem czy nie trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jakiś regulacji licencyjnych oracle (w wersji darmowej pewnie nie, ale jak ktoś korzysta z płatnej to pewnie już ma to znaczenie)

Co w przypadku problemów z łącznością z serwerem? Jak stoi u nas to nie ma problemu żeby zweryfikować co jest nie tak.
Wydaje mi się że trudniej jest też zorganizować odpowiedni "backup" a właściwie to bieżące ("w locie") zabezpieczenie danych medycznych przed utratą, ale specjalistą nie jestem.

mniej więcej tak jak mówisz. Na serverze VPS możesz mieć swojego Windowsa (przenieść licencję) lub także ja wypożyczyć. Ale to jest 30-70 zł miesięcznie jak nic. CAL RDP nie wiem czy przenieść można ale wydaje mi się, że tak. No to trzeba mieć bo wersja Standard pozwala na jednoczesne połączenie chyba 2 userów. (czy 3?).

Z Oracle nie powinno być problemu - przenosisz i tyle.

Formalnie -

- dogadanie funkcjonalności (czy, jak często snapshot, jakie mechanizmy wirtualizacji są używane itp - żeby była pewność, że będzie działać)
- umowa o powierzenie danych zawierająca: przedmiot i czas przetwarzania danych, ich rodzaj, charakter, a także cel przetwarzania, umożliwienie administratorowi (usługobiorcy) otrzymywania informacji od dostawcy o zakresie ochrony danych oraz przeprowadzania audytu

No brak neta jest z pewnością wąskim gardłem. Rozwiązanie - drugie łącze i odpowiednia konfiguracja na (wcale nie drogim) urządzeniu brzegowym w placówce.

http://itwmedycynie.pl - Blog o rozwiązaniach IT dla branży medycznej

Offline dbfr

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 3
    • Blog o rozwiązaniach informatycznych dla branży medycznej
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #26 dnia: Września 27, 2017, 14:30:54 pm »
przede wszystkim powinien to być serwer dedykowany, rozwiązania chmurowe odpadają. Interpretacja przepisów odnośnie dokumentacji medycznej wskazuje że można ją owszem przechowywać poza zakładem (to się zmieniło bo kiedyś było że dokumentacja musi być przechowywana w zakładzie który ją wytworzył) ale powinniśmy znać miejsce jej przechowywania. CSIOZ stoi na stanowisku że z dokładnością do fizycznej maszyny. Chmury odpadają bo nie można ustalić na którym fizycznym serwerze mamy swoje dane, ponieważ to się ciągle zmienia.

racja - chociaż chmura to pojęcie ogólne w każdym razie miałem na myśłi VPS. Swoją drogą zapytałem ostatnio Panów z Mediporty dokładnie o ten problem, który poruszyłeś. Nie potrafili odpowiedzieć, upierali się, że nie jest tak, że trzeba wskazać dokładnie. A trzeba.

Serwery dedykowane są dostępne z licencjami MS a także pulpitami zdalnymi ale za to się płaci - tzn miesięczny abonament rośnie w górę. W mojej opinii to i tak się opłaca - nie martwimy się o zabezpieczenia fizyczne, zalania, pożary itd... wykupujemy dodatkowo miejsce na backup, tworzymy skrypty i połowa problemów mniej.

dokładnie - dużo problemów wtedy odpada. A żeby ogarnąć sobie mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo systemu/systemów na takim poziomie na jakim mają to zorganizowane profesjonalne firmy to potrzeba setek tysięcy jak nic. Więc jest to do przekalkulowania. I administracyjnie łatwiej - nie trzeba robić upgreadów gdzieś pod spodem i się martwić o takie bieżące czynności, wydajność czy cokolwiek. A jak np. potrzeba w maszynie więcej RAMU nagle to po prostu się to konfiguruje w 2 minuty i tyle. A nie, że nie ma pieniędzy na RAM, że przetaaarg itp.



Wybranie sprawdzonego rozwiązania też przypadkowe być nie może. Ja korzystam z dwóch różnych - zarówno dla omawianych rozwiązań jak i dla central voip. Problemy są jak wszędzie ale rzadko. A konfiguracyjne i wydajnościowo jest wszystko. A czasem jak coś się dzieje to nawet nie wiem bo jest to przezroczyste dla systemów.
http://itwmedycynie.pl - Blog o rozwiązaniach IT dla branży medycznej

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #27 dnia: Września 27, 2017, 16:07:57 pm »
(...) w każdym razie miałem na myśłi VPS.(...)

tylko VPS to zwirtualizowany serwer. Dziś może być na jednej maszynie jutro na innej. Jak kalkulowałem tego typu rozwiązanie to brałem pod uwagę tylko fizyczne serwery dedykowane, ponieważ w każdej firmie mi mówiono że VPSa nie da się określić na jakiej jest maszynie.
Swoją drogą to już nie pamiętam gdzie ale i w przypadku fizycznego gdzieś mi powiedziano że nie ma możliwości opisania w umowie dokładnej lokalizacji serwera...

(...)Swoją drogą zapytałem ostatnio Panów z Mediporty dokładnie o ten problem, który poruszyłeś. Nie potrafili odpowiedzieć, upierali się, że nie jest tak, że trzeba wskazać dokładnie. A trzeba.(...)
Podaj im wytyczne CSIOZ. Zmienią zdanie :)

Offline dbfr

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Pomógł? 3
    • Blog o rozwiązaniach informatycznych dla branży medycznej
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #28 dnia: Września 27, 2017, 16:50:13 pm »
To kwestia sporna troche. Te maszyny nie sa na przypadkowych serwerach z reguly. Moga byc np. przezucane miedzy dwoma czy trzema. To jest do ustalenia ;)

Jeżeli chodzi o mediporte to hmm.. było to na "szumnej" konferencji osoz tour i ktoś tam od nich wcześniej o tym mówił.. generalnie conajmniej mnie ta rozmowa zdziwiła.
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2017, 18:40:03 pm wysłana przez dbfr »
http://itwmedycynie.pl - Blog o rozwiązaniach IT dla branży medycznej

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3070
  • Pomógł? 221
Odp: A może jednak chmura?
« Odpowiedź #29 dnia: Września 27, 2017, 20:51:30 pm »
A moją rekomendacją jest bazowanie na obowiązującym prawie a nie rekomendacjach urzędników, którzy dziś są a jutro może ich nie być.  Kojarzycie jakiś przepis na to, co mówicie?

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 73
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 3
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3278 Wiadomości
Michał Michał
3169 Wiadomości
karolweksler
3070 Wiadomości
09061303
3019 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]