collapse

Reklama


Autor Wątek: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta  (Przeczytany 8654 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline magdaw

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« dnia: Października 18, 2013, 09:09:52 am »
Witam.

Mam problem w KS-PPS, otóż:

- wprowadzam świadczenie, automatycznie dokonywane jest sprawdzenie w eWUŚ - ze skutkiem pozytywnym (zielona belka w górnej części ekranu z informacją o potwierdzeniu uprawnień;

- zatwierdzam wprowadzone dane, świadczenie pojawia się na liście;

- wchodzę na  kartę poprawiania powyższego świadczenia - w górnej części mam żółtą belkę z informacją iż sprawdzenia nie dokonano w dniu dzisiejszym (co przeczy powyższemu);

- na karcie poprawiania danych PACJENTA nie widzę w zakładce uprawnienia 2013 sprawdzeń ewusiowych;

- natomiast w katalogu/cwu/ pliki są zachowywane.

Oczywiście po jakimś czasie na SZOI pojawia się informacja o dokonaniu sprawdzenia po wskazaniu PESEL pacjenta i bieżącej daty.

Dlaczego program "oszukuje"? :(


Offline kleksiq

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Pomógł? 1
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #1 dnia: Października 18, 2013, 09:21:07 am »
U mnie w somedzie był taki problem że lekarz tworzył nowe zlecenie i nie sprawdzał go w ewusiu :) zamiast dodać podzlecenie. Oj było trochę poprawiania.
Może u Ciebie jest to samo ? Najwyżej pacjenta sprawdzajcie na wizycie. Bądź ewidentnie coś źle robicie.

Offline wojciech.re

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 821
  • Pomógł? 53
  • Warmińsko-Mazurski OW NFZ
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #2 dnia: Października 18, 2013, 09:40:10 am »
może nie oszukuje, ale nie odświeża statusu, na karcie świadczenia postaw kursor np. na rozpoznaniu i belka powinna się zazielenić.

Zdaje się że belka zaraz po wejściu będzie zielona tylko jeżeli data systemowa będzie równa dacie sprawdzenia w Ewuś (jeden dzień).

Offline LilkaD

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #3 dnia: Października 18, 2013, 13:59:16 pm »
Mnie, 3 razy zdarzyła się taka sytuacja. Dodam, że zawsze wprowadzam dane w dniu wizyty w KS-PPS.

1 raz udało mi się jakoś wymusic sprawdzenie ubezpieczenia, 2 razy nie udało się.
Efekt był taki:
Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia, wystawiony przez NFZ o przekazanym id nie został wygenerowany przez NFZ (prosimy o weryfikację przekazanego id). REKORD ORZUCONY NA ETAPIE IMPORTU.

Nadal nie wiem o co chodzi?
Jakieś zawirowania na łączach.   
 
Pozdrawiam.

Offline magdaw

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #4 dnia: Października 19, 2013, 18:36:44 pm »
Dzięki za informacje, ale to nie o to chodzi :(

Uprawnienie pacjenta JEST sprawdzane w momencie wprowadzania świadczenia (belka świeci się na zielono, pacjent uprawniony). Po zapisaniu świadczenia wchodzę na kartę jego poprawiania -  i już jest na żółto, z informacją że sprawdzenia nie dokonano w dniu dzisiejszym :(

Po jakimś czasie na SZOI informacja o sprawdzeniu się pojawia, czyli ewidentnie eWUŚ rejestruje sprawdzenie uprawnień pacjenta, natomiast PPS widzi to tylko w chwili sprawdzenia, kilka minut później już nie :(

Błąd cytowany powyżej po wysyłce świadczenia do NFZ nie występuje - wysyłam metodą "wyślij z eWUŚ", świadczenie przechodzi poprawnie.

Czyli kłamie PPS :(

Offline bart

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1498
  • Pomógł? 117
  • Dolnośląski OW
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #5 dnia: Października 19, 2013, 19:39:08 pm »
Dla pewności dopytam - świadczenie jest wykonane i wpisane z tą sama datą co sprawdzony jest ewuś ?
i to ponowne wejście w świadczenie pacjenta jest też w tym dniu co sprawdzony jest eWUS ??
Bo jeśl świadczenie jest wykonane wczoraj i wpisane dziś, ale będzie podglądane jutro to listwa będzie żólta
z informacją że w dniu ... tu data bieżąca ... nie dokonano spraawdzenia ... i to jest OK
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2013, 19:48:15 pm wysłana przez bart »

Offline magdaw

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Pomógł? 0
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #6 dnia: Października 22, 2013, 19:53:44 pm »
TAK - zarówno wpisanie świadczenia, sprawdzenie pierwsze (skutkujące zieloną belką) w trakcie wprowadzania, sprawdzenie na F4Popraw - w ciągu kilku minut, tego samego dnia :(

Offline Monia

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 245
  • Pomógł? 3
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #7 dnia: Października 30, 2013, 11:33:10 am »
Co zrobić jeśli 5 pacjentów zostało niezaimportowanych,bo dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz, ale sprawdzałam w kspps i jest potwierdzenie ewuś z odpowiednią datą 07.10, EWUŚ  mam zapisany w komputerze i imporuję ewuś,czasem sprawdzam na bieżąco w kspps,w każdym razie 2 pacjentów z 07.10 zaimportowało się bez problemu,a tych 5 cudaków nie przeszło, szkoda mi ich odpóścić, bo zostali sprawdzeni i mają potwierdzenia ewuś w kspps,no ale z szoj nie pogadasz,może zaimportować raport zwrotny i wysłać ich jeszcze raz. Proszę o pomoc.

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • Pomógł? 154
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #8 dnia: Października 30, 2013, 12:50:59 pm »
Wyślij te świadczenia jeszcze raz opcją "Wyślij z eWUS"
Edward z Kętrzyna

Offline Monia

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 245
  • Pomógł? 3
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #9 dnia: Października 30, 2013, 14:29:30 pm »
Dzięki,dzięki ,wielkie dzięki.

Offline LilkaD

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 0
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #10 dnia: Października 31, 2013, 08:19:59 am »
Czy "Wyślij z eWUŚ" pomogło? Ta funkcja ma dotyczyć stycznia 2013.
Czy NFZ zatwierdził tak przesłane dane pacjenta?
Pozdrawiam.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #11 dnia: Października 31, 2013, 08:40:36 am »
To nie dotyczy tylko stycznia. Tak można wysyłać pacjentów za wszystkie miesiące.

Offline Monia

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 245
  • Pomógł? 3
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #12 dnia: Października 31, 2013, 11:00:36 am »
Tak funkcja WYŚLIJ Z EWUŚ pomogła,szoj zaimportował problematycznych pacjentów ,raport zweryfikowany bez problemu.Pozdrawiam.

Offline ted

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 250
  • Pomógł? 7
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #13 dnia: Października 31, 2013, 20:53:33 pm »
Co zrobić jeśli 5 pacjentów zostało niezaimportowanych,bo dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz, ale sprawdzałam w kspps i jest potwierdzenie ewuś z odpowiednią datą 07.10, EWUŚ  mam zapisany w komputerze i imporuję ewuś,czasem sprawdzam na bieżąco w kspps,w każdym razie 2 pacjentów z 07.10 zaimportowało się bez problemu,a tych 5 cudaków nie przeszło, szkoda mi ich odpóścić, bo zostali sprawdzeni i mają potwierdzenia ewuś w kspps,no ale z szoj nie pogadasz,może zaimportować raport zwrotny i wysłać ich jeszcze raz. Proszę o pomoc.
Usługi wykonane w październiku i wysłane w październiku zostały prawidłowo zweryfikowane?. Mnie się jeszcze nigdy tak nie udało. Zawsze jest komunikat że wysyłam usługę bez poprawnego ewusie. Usługi są zatwierdzane dopiero w następnym miesiącu po ich wykonaniu.  Czyli usługi za wrzesień są weryfikowane i zatwierdzane dopiero w październiku. Czyli jak wyśle 4 października sprawozdanie za wrzesień to tam są usługi za wrzesień i kilka dni października. Te usługi za (październik) zawsze mają komunikat błędu  (dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz.)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
« Odpowiedź #14 dnia: Października 31, 2013, 21:25:47 pm »
Widzisz, niektórzy mają tak dobrze, że mają automatyczną weryfikację. Dlatego mają zweryfikowane świadczenia z października w październiku.
Co do błędu o którym wspominasz to jak dla mnie nie ma on związku z miesiącem rozliczenia. Ja dzisiaj sprawdziłem pacjenta o 08:00 a raport wysłałem o 12:00 i nie ma problemu.
No chyba, że to Mazowiecki OW to wtedy wszystko jasne ;)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 113
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]