Rozliczenia świadczeń > Problemy dotyczące wszyskich rodzajów świadczeń

Zmiany w rozliczeniach od 2011 - dyskusja

(1/22) > >>

mpi:
Wątek wydzielony z tego tematu: http://forumpps.pl/index.php?topic=3644.0


--- Cytat: Michał w Stycznia 25, 2011, 15:37:00 pm ---Czekamy na relację ze szkolenia :)

--- Koniec cytatu ---

Szkolenie zgodne z tradycją - czyli już wiesz. Chociaż tym razem były też inne osoby m.in. guru z K-P NFZ więc przynajmniej w przerwie można było kilka pytań zadań i otrzymać konkretne odpowiedzi.
Z samego szkolenia większość osób pewnie zapamięta jedynie że podczas weryfikacji rachunków jest "walidacja miękka" i "walidacja twarda"  ;D

A na poważnie - to szkolenie które trwało 2 godziny mogło trwać godzinę. Prezentacja moim zdaniem nadaje się jako przedstawienie schematu rozliczeń nowego modelu informatykom albo przynajmniej kompetentnym operatorom NFZ a nie świadczeniodawcom. Były wykresy przedstawiające ścieżki weryfikacji poszczególnych komunikatów ale po co to świadczeniodawcom? Używane sformuowania podczas szkolenia nie są dla tej grupy odbiorców. Sposób prezentacji spowodował to, że niektórzy mieli problem nawet ze zrozumieniem kiedy można robić rozliczenie za dany miesiąc...

W skrócie i w prostym języku to wygląda tak: statystykę robimy bez zmian. Po zweryfikowaniu raportu statystycznego uruchamiamy na SZOI proces generowania szblonu - odpowiednik tworzenia raportu rozliczeniowego ale robi to jak wspomniałem SZOI. Proces ten można zrobić nie wcześniej niż ostatniego dnia danego miesiąca który rozliczamy. Czyli jeśli rozliczamy styczeń to szablon robimy 31 stycznia lub w lutym. Ewentualnie można na SZOI wygenerować wniosek z prośbą o wcześniejsze rozliczenie danego miesiąca. Po otrzymaniu zgody możemy rozliczyć miesiąc już 14-go dnia czyli za styczeń najwcześniej 14-go stycznia.
Podczas tworzenia szablonu nie mamy wpływu na to które usługi nam wybierze. Problemem moim zdaniem są świadczenia z ostrzeżeniami - do tej pory celowo nie wskazywałem ich w rozliczeniowym dopóki nie wyjaśniłem ubezpieczenia. Wykazałem je miesiąc później bądź usuwałem. Drugi problem jest taki, że automat jeśli nam zrobi szablon idealnie do limitu to będzie dobrze. Samemu mając do dyspozycji porady 2,4 i 9 punktowe mogłem tak pokombinować że zrobiłem szablon co do punktu. Jeśli szablon wyjdzie za niski np. o 3 punkty można to odzyskać w przyszłym miesiącu ale co w grudniu?
Jeszcze rachunek. Jeśli utowrzymy rachunek z datą wystawienia np. 3 luty a prześlemy go 1 lutego to się wywali. Na to trzeba zwracać uwagę.

Początkowo myślałem, że to usprawni mi pracę - zwłaszcza w przypadku przychodni gdzie nie ma internetu. Pobierając zwrotkę statystycznego mogę od razu wygenerować szablon i nie muszę dwa razy jeździć. Jeśli jednak są błędy to na SZOI nie widzę co to za błąd (czy ubezpieczenie czy np. porada kompleksowa) więc jeśli nie mamy nadwykonania to lepiej najpierw zaimportować zwrotny statystyczny - zobaczyć co jest nie tak i dopiero robić szablon lub poprawiać usługi. Z mojego punktu widzenia na to samo wychodzi.

Aha. Jest tam bezprzewodowy internet, więc na przyszłość można laptopa brać ze sobą żeby umilić sobie czas...

Edit:
Przypomniało mi się, że jeszcze trzeba sobie uprawnienia na SZOI ustawić. Generowanie szablonów "fachowo" nazywa się "żądaniem rozliczenia" czy jakoś tak. W każdym razie słownictwo w stylu "parsowanie danych" zachowane.

Napiszę jeszcze coś:
Była np. plansza pokazująca ścieżkę weryfikacji chyba tego "żądania". I tak jeśli jest wcześniej niż ostatni dzień miesiąca to sprawdzane jest czy był wniosek, jeśli nie to sprawdzane czy to jest RTM, jeśli nie to coś tam coś tam. Jeśli tak to coś innego.
Ja to rozumiem, ale czy osoba, która robiła notatki z planszy gdzie przedstawione były statusy rachunków (zatwierdzony, zaksięgowany, usunięty) wraz wyjaśnieniami lub osoba która robiła zdjęcia poszczególnych plansz prezentacji to zrozumieją?
Nie mam na celu śmiać się z tych osób które przepraszam, chodzi mi o to że takie szkolenia powinny być przeprowadzane zupełnie inaczej. Nie mieszać w głowach ludziom, nie tłumaczyć czegoś co im nie jest potrzebne i nie demonstrować tego w sposób informatyczny.
Jeszcze trochę to kod źródłowy będzie pokazywany i na podstawie IF...ELSE... będzie robione szkolenie.

Bartosz:
Trochę faktycznie przesadzili z tą prezentacją, nie którzy nic lub mało z tego co Bolesław czytał zrozumieli. Można było to ludziom w bardziej przejrzysty sposób przedstawić. Sam sposób generacji żądania rozliczenia jest prosty, ale korekty u nie których mogą namieszać w rozliczeniach. I efekt będzie taki że telefon informatyków w oddziale będzie czerwony. Jeszcze jedna ważna rzecz walidacja okresu ważności polisy OC przy ... księgowaniu rachunku. Warto sprawdzić ważność polis i ewentualnie dosłać do NFZ.

Michał:
Myślę, że niektórzy dowiedzieli się znacznie więcej z ostatniego postu mpi niż z tego szkolenia. Już widzę te wszystkie prywatne wiadomości, które otrzymasz w niedalekiej przyszłości abyś pomógł/wytłumaczył :) (przypominam, że jest to niezgodne z regulaminem forum).
Dzięki za sprawozdanie.

Paweł:

--- Cytat: mpi w Stycznia 25, 2011, 16:54:33 pm ---Jeśli jednak są błędy to na SZOI nie widzę co to za błąd (czy ubezpieczenie czy np. porada kompleksowa)

--- Koniec cytatu ---

E tam. Przecież jest bieżące rozliczenie i pozycje z problemami.

491 http://www.youtube.com/watch?v=KI7tWjAct6E  ;D

Moni:
Macie racje naprawdę słownictwo było chwilami dla co niektórych niezrozumiałe... Zwłaszcza, że prowadzący prezentacje sam trochę się motał w tych wszystkich określeniach. Można to było przełożyć "z polskiego na nasze" i wyjaśnić co i jak, bo nie rozumiem celu "szkolenia", z którego co któraś tam osoba wychodzi jeszcze bardziej zakręcona niż była. Ja szczerze więcej się dowiedziałam z prezentacji do której link był na forum, a którą wczoraj przejrzałam z ciekawości...


P.S Nie widziałam żadnych czapek mikołaja, worków pełnych prezentów ani gazety "Fakt" :(

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej