collapse

Reklama


Autor Wątek: FAQ  (Przeczytany 30032 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartosz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2375
  • Pomógł? 178
  • Kujawsko-Pomorski OW NFZ/Konsultant IT/KK
FAQ
« dnia: Marzec 25, 2008, 09:04:52 am »
Najczęściej występujące problemy:

1. Instrukcja instalacji, instrukcja obsługi programu.
Instrukcje znajdują się w katalogu DOKU (na dysku gdzie zainstalowany jest program: KS -> KS-PPS -> DOKU) oraz na płycie instalacyjnej.


2. Program żąda hasła logowania.
Proszę wprowadzić informacje o operatorze, podany jest użytkownik: KSADM i informacja, że dostęp do aplikacji jest dozwolony jedynie dla uprawnionych użytkowników. Program domyślnie nie jest zabezpieczony hasłem, należy nacisnąć ENTER lub przycisk OK.

 
3. Program żąda hasła dostępu do bazy danych.
Zdarza się, ze wszystkie pola: serwer, użytkownik, hasło są puste, najprawdopodobniej nieprawidłowo zainstalowano program, jako klient a nie serwer.
Hasło do bazy danych Firebird to: masterkey, do bazy Oracle to: kspps (hasło ustalane samodzielnie podczas instalacji Oracle'a). W przypadku zmiennego numeru IP przy instalacjach jednostanowiskowych należy w okienku serwer w miejsce numeru IP wpisać LOCALHOST. Postępowanie w przypadku zmiennego nr IP opisane jest w instrukcji instalacji.

4. Jak zamówić program.
Formularz zamówienia znajduje się na stronie internetowej http://www.kamsoft.pl/prod/pps/index.htm Po jego wypełnieniu i przesłaniu zostaje wystawiona faktura proforma, po jej opłaceniu zostaną przesłane pliki licencyjne.

 
5. Jaką bazę danych wybrać.
Przy instalacjach powyżej ok. 7 stanowisk i liczbie świadczeń miesięcznych powyżej 20-25 tyś. miesięcznie polecamy bazę Oracle (jest to baza odpłatna), przy mniejszej liczbie świadczeń i stanowisk wystarczy darmowa baza Firebird.


6. Aktualizacja programu.
Jeżeli klient posiada  dostęp do internetu to może aktualizować program za pomocą przycisku "aktualizacja", który znajduje się w głównym menu programu. Ten sposób aktualizacji jest najlepszy. Jeżeli zamiast przycisku aktualizacja znajduje się przycisk INAUGURACJA, należy najpierw przeprowadzić inaugurację, a następnie aktualizację.
W przypadku braku dostępu do internetu aktualizacji można dokonać poprzez pobranie z naszej strony internetowej: ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-PPS plików aktualizacyjnych. Należy pobrać katalog Archiwum ZIP. Te pobrane pliki należy przenieść na jakimś nośniku na komputer z programem i uruchamia plik KSINSTAL.EXE - on przeprowadzi przez proces aktualizacji.
 

7. Jak pobrać wersję demo.
Wersja demonstracyjna systemu dostępna jest na stronie internetowej firmy pod adresem ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-PPS/ . Należy pobrać katalog archiwum.zip i plik Firebird_demo.ktl

 
8. Błąd: "Unable to complete network request to host '192.168.1.100". Failed to establisch to connection. unknown to win32 error 10060 unsuccesfull execution caused by a system error that precludes succesful execution of subseqent statements Error Code.401.
Program najprawdopodobniej posiada zmienny nr IP, po komunikacie pojawia się okienko  z żądaniem hasła dostępu do bazy danych.  W okienku serwer w miejsce numeru IP wpisać LOCALHOST. Postępowanie w przypadku zmiennego nr IP opisane jest w instrukcji instalacji. "Localhost" nie może być wpisany przy instalacji sieciowej, serwer musi mieć stały nr IP.
Inny sposób to:  wyedytować plik kspps.ini (biała kartka z zembatką) znajdujący się w katalogu roboczym ks-pps (domyślnie C:\KS\KS-PPS\kspps.ini). Interesuje nas ścieżka BAZA_DBSTRING. Przykładowy wpis:
BAZA_DBSTRING=PPS@10.10.8.229:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
 proszę zmienić na:
BAZA_DBSTRING=PPS@LOCALHOST:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
Przy pierwszym logowaniu do bazy danych będzie potrzebne hasło do bazy danych. Standardowe hasło do bazy to: masterkey

 
9. Błąd przy wczytywaniu umowy, komunikat: "violation of PRIMARY or UNIQUE KEY constraint "PPU_PK" on table "PPU" Invalid insert or update value(s): object columns are constrained - no 2 table rows can have duplicate column values Error Code: 345".
Należy wejść do modułu SERWIS -> Baza danych i z listy wybrać SEKWENCJE . Powyższa czynność spowoduje aktualizację sekwencji. Po tej czynności możliwe będzie wczytanie umowy.
 

10. Ile czasu trwa realizacja zamówienia?
Realizacja najczęściej trwa ok 3-4 dni. Czas ten jest uzależniony od ilości zamówień.


11. Nie działa zbirowa aktywacja deklaracji, można natomiast aktywować deklaracje pojedynczo.
Zaimportowano umowę na wersji 2007. Należy zrobić aktualkizację do wersji 2008 i ponownie zaimportować umowę do programu KS-PPS

 

12. Jak zamówić słowniki ICD9 i ICD10?
Należy skontaktować się z działem handlowym w celu złożenia zamówienia.


13. Gdzie znajduje się instrukcja instalacji?
Instrukcja znajduje się w pliku Instalacja.pdf, który znajduje się na płycie z programem oraz na stronie internetowej ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-PPS/Instalacja.pdf


14. Lista POZ wygenerowała się w formacie PDX. SZOI odrzuca taki raport.
Raport deklaracji wygenerował się poprawnie - jest to nowy format. Plik ten należy na SZOI zamieścić w Deklaracje POZ a nie Listy POZ.


15. Która opcja odpowiada za generowanie się raportu statystycznego za rok 2008?

Rozliczenia->Raporty->Raport wykonanych świadczeń


16. Jak zaktualizować zakupione słowniki ICD9/ICD10?
Po otrzymaniu maila z licencją zawierającą słowniki, plik (kspps.ktl) należy skopiować do głównego katalogu KS-PPS oraz do podkatalogu \serw. Następnie należy uruchomić plik ksinstal.exe z tego podkatalogu w celu aktualizacji bazy danych (instalacji słowników). Jeśli program jest w starszej wersji, należy go także zaktualizować.



17. Błąd  "Brak miejsc wykonywania świadczeń" przy tworzeniu kolejek oczekujących.
W przypadku wystąpienia komunikatu: "Brak miejsc wykonywania świadczeń" podczas uzupełniania Raportu o liczbie pacjentów oczekujących, należy w module Rozliczenia -> Różne -> Rejestracja świadczeniodawcy wskazać jako domyślny odpowiedni OW NFZ, z którym świadczeniodawca podpisał umowę?. Do ustawienia Oddziału domyślnego, służy przycisk: "Ustaw domyślny".

Komunikat wystąpi również w sytuacji, gdy w rejestracji świadczeniodawcy wskazano delegaturę NFZ zamiast Oddziału NFZ.


18. Brak słowników ICD9 z nowymi kodami udostępnionymi przez NFZ

Uwaga! W celu uzupełnienia słownika ICD9 nowymi kodami udostępnionymi przez NFZ należy po zaimportowaniu nowej licencji wykonać aktualizację bazy danych programem ksinstal.exe z podkatalogu SERW zainstalowanego KS-PPS. Tylko nowe kody mogą być wykorzystywane do wyznaczania grupy JGP.


19. Bąłd przy drukowaniu rachunku/faktury VAT - "Dynamic SQL Error expression evaluation not supported Unsuccessful execution caused by a system error that precludes successful execution of subsequent statements Error Code: 249"
Należy ściągnąć plik dbexpUIBfire15.dll z ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-PPS i przekopiować do folderu z zainstalowanym programem.


20. Jak wyłączyć wygaszacz ekranu?
Należy w pliku kspps.ini znajdującym się C:\KS\KS-PPS dopisać pod BAZA_MECHANIZM=DBX, PROMEDIN=0


21. Błąd pobierania numeru stanowiska z bazy danych zakończyło się niepowodzeniem.
Należy przekopiować plik midas.dll do C:/Windows/System32 oraz plik KSIBFunc.dll przekopiować plik do c:\Program Files\Firebird\Firebird_2_0\UDF. Następnie zmienić wpis w rejestrze Windows -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\KAMSOFT -> "STANOWISKO"="21" lub użyć pliku z załącznika -> stanowisko.reg


22. Błąd podczas wykonania funkcji LOGUJ_DB
Skopiuj plik z załącznika FBuser_mod.bat do katalogu z bazę X:\KS\KS-PPS\BAZA i uruchom plik bat. Plik dodaje użytkowników PPS, PPS1, PPS2, PPS3 i PPS4 jeżli masz innego użytkownika w pliku licencji należy plik edytować lub wykonać z wiersza poleceń odpowiednie polecenia:
gsec -user sysdba -pass masterkey -add ppsX -pw masterkey
gsec -user sysdba -pass masterkey -modify ppsX -pw masterkey
X - numer użytkownika

23. Błąd: index PUP_PK cannot be used in the specified plan index cannot be used in the specified plan. Error Code: 322
Rozwiązaniem jest zrobienie, następnie odtworzenie kopii bezpieczeństwa w module Serwis.
Błąd ten jest wynikiem błędów bazy danych (niepoprawny indeks).

24. Błąd: no permission for read/select access to TABLE PUP This user does not have privilege to perform this operation on this object.
Error Code: 32

W tym wypadku proszę pobrać załącznik grant_PUP.zip, pliki rozpakować do katalogu KS-PPS\Baza, następnie uruchomić plik sql.bat.
Błąd spowodowany jest zmianami plików licencyjnych w instalacji programu. Jest to błąd użytkownika, który będzie w przyszłości również powodował problemy. Prosimy o poprawne skopiowanie plików licencyjnych do instalacji PPS-a.
  
25. Błąd: SQL: Error mapping failed
Rozwiązaniem jest wykonanie w KS-PPS 2 skryptów: npupnull1.skr, npupnull2.skr. Skrypty są zawarte w pliku npupnull.zip. Po rozpakowaniu można je wykonać w module Serwis -> Wykonanie polecenia SQL -> Wykonaj.
Błąd spowodowany może być świadomym cofnięciem wersji programu (przed 2009.04.1.0), bądź też niedopilnowaniem przez użytkownika aktualizacji wszystkich stanowisk w ramach instalacji wielostanowiskowych PPS-a.

26. Błąd: Your user name and password are not defined. Ask your database administrator to set up a Firebird login. Unsuccessful execution caused by a system error that precludes successful execution of subsequent statements Error Code: 152

Skopiuj plik z załącznika FBuser_mod.bat do katalogu z bazą X:\KS\KS-PPS\BAZA i uruchom plik bat. Plik dodaje użytkowników PPS, PPS1, PPS2, PPS3 i PPS4 jeżli masz innego użytkownika w pliku licencji.

źródło: www.kamsoft.pl, własne
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2010, 23:57:41 pm wysłana przez Bartosz »
Pozdrawiam
Bartosz

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2165
  • Pomógł? 127
Odp: FAQ
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2012, 21:39:47 pm »
Dawno zamieszczone porady ale jak pomocne. Właśnie uratowałeś mi sporo czasu. Dzięki
Edward z Kętrzyna

 


* Kalendarz Świadczeniodawcy

Październik 2018
Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 [16] 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Nie znaleziono żadnych wydarzeń w kalendarzu.

* Szukaj


* Shoutbox

Odśwież Historia
  • Nie ma jeszcze żadnych wiadomości!

* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 79
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 10
  • Kropka Użytkownicy online:

* Aktywni

Paweł Paweł
7683 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
2846 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2165 Wiadomości
maciek777 maciek777
2134 Wiadomości
Michał Michał
2127 Wiadomości
09061303
1693 Wiadomości
bart bart
1466 Wiadomości
Przemyslaw Przemyslaw
1265 Wiadomości