Rozliczenia świadczeń > ZPO

Zlecenie na pieluchomajtki - trzy osobne zlecenia zamiast jednego

(1/1)

Michał:
Czy ktoś z realizatorów ZPO może mi wyjaśnić dlaczego pacjenci od lekarza POZ domagają się aby wystawiając zlecenie na pieluchomajtki na okres np. trzech miesięcy, zrobił każdy miesiąc na osobnym zleceniu?
Czyli zamiast jednego zlecenia na okres maj, czerwiec i lipiec, pacjent chce jedno zlecenie na maj, drugie na czerwiec i trzecie na lipiec. Wg mnie jest to niepotrzebna dodatkowa praca i dlatego chciałbym wiedzieć dlaczego pacjenci zgłaszają takie prośby. Często na pytanie czemu odpowiadają, że sklep medyczny tak chciał.
Proszę o wyjaśnienia.

cilazapril:
Jeżeli elektroniczne, to bez sensu. Chyba, że nie chce realizować za każdym razem w tym samym sklepie. Jak wystawi na jednym 3 m-ce, to co miesiąc musi realizować w punkcie, który pierwszy zrobił realizację.

Michał:
no właśnie takie miałem podejrzenie, że jest podobna zasada jak z realizacją e-recepty na leki przyjmowane przewlekle, że potem trzeba cały czas w aptece, w której się pierwszy raz wykupiło lek z danej e-recepty.
Zapewne pacjent ściemniał, że niby tak kazał sklep medyczny bo w ich interesie to raczej nie jest.

a jak to było w przypadku starej metody z papierowymi kartami potwierdzanymi przez NFZ? Rozumiem, że wtedy pacjent każdego miesiąca mógł iść do innego punktu zrealizować zlecenie?

i jeszcze jedno bonusowe pytanie. Co w sytuacji kiedy pacjent dostanie zlecenie na 6 miesięcy, ale np. po 2 miesiącach stwierdzi, że już nie chce realizować zleceń w punkcie, w którym dotychczas to robił albo się przeprowadził, więc siłą rzeczy nie może nadal tam realizować zleceń?
Pójdzie do lekarza i poprosi o wystawienie nowego. Lekarz będzie chciał wystawić, a wtedy zapewne pojawi się negatywna weryfikacja NFZ z info, że już istnieje wniosek na dany okres (tak sobie gdybam bo nie wiem). Co wtedy? Czy jest to jakoś systemowo rozwiązane czy raczej trzeba szukać kogoś w OW NFZ, kto na telefoniczną/mailową prośbę "anuluje aktualny wniosek na kolejne okresy" i wtedy dopiero lekarz będzie mógł wystawić nowy?

macieqq:
Z tego co się orientuję, to w takiej sytuacji pacjent musi zwrócić się z prośbą do NFZ o odblokowanie tego zlecenia.

cilazapril:

--- Cytuj ---i jeszcze jedno bonusowe pytanie. Co w sytuacji kiedy pacjent dostanie zlecenie na 6 miesięcy, ale np. po 2 miesiącach stwierdzi, że już nie chce realizować zleceń w punkcie, w którym dotychczas to robił albo się przeprowadził, więc siłą rzeczy nie może nadal tam realizować zleceń?
Pójdzie do lekarza i poprosi o wystawienie nowego. Lekarz będzie chciał wystawić, a wtedy zapewne pojawi się negatywna weryfikacja NFZ z info, że już istnieje wniosek na dany okres (tak sobie gdybam bo nie wiem). Co wtedy? Czy jest to jakoś systemowo rozwiązane czy raczej trzeba szukać kogoś w OW NFZ, kto na telefoniczną/mailową prośbę "anuluje aktualny wniosek na kolejne okresy" i wtedy dopiero lekarz będzie mógł wystawić nowy?
--- Koniec cytatu ---

Rozmawiałem z delegaturą i:
- lekarz ma możliwość zamknąć takie zlecenie i wystawić nowe (w EZWM jest to podobno proste)
- w nfz też mogą to zrobić jak wystawi bez potwierdzenia, tylko musi opisać, że np sklep nie ma chwilowo towaru, czy np się zamknął.
NFZ bez informacji od lekarza nie ma podstawy do zamykania zleceń, przynajmniej w obecnej sytuacji jak nie ma wizyty face to face w nfz.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej