collapse

Reklama


Autor Wątek: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu  (Przeczytany 2857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dyrektor

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł? 0
Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« dnia: Maja 05, 2020, 09:59:02 am »
W jaki sposób przy pomocy TELEPORADY rozliczyć pacjenta, którego eWUŚ zweryfikował jako "nieubezpieczony", a pacjent twierdzi że jest ubezpieczony? Normalnie wypełnia oświadczenie lub dostarcza dokument, a w jaki sposób można teraz to załatwić bez wizyty pacjenta w przychodni?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9303
  • Pomógł? 519
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 05, 2020, 10:24:13 am »
Cytuj
Komunikat dla świadczeniodawców
22-04-2020

W związku z pojawiającymi się pytaniami o sposób weryfikacji przyjmowania przez świadczeniodawców oświadczeń o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych od osoby, która w eWUŚ widnieje jako osoba nieuprawniona, a posiada prawo do świadczeń,  Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że poza dotychczasowymi formami złożenia oświadczenia dopuszczalną formą jest złożenie przez pacjenta  oświadczenia podczas rozmowy telefonicznej (w trakcie udzielania teleporady).

Do odwołania podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej potwierdzają tożsamość świadczeniobiorcy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w tym przez telefon.

Do czynności związanych z weryfikacją tożsamości i składaniem oświadczeń ma zastosowanie § 11  ust. 1 i 2  rozporządzenia Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Offline Dyrektor

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Pomógł? 0
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 05, 2020, 10:31:17 am »
Pytanie brzmi - Jak to rozliczyć?

Bez dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie, świadczenie nie zostaje dodane do raportu.
Jako lekarz udzielający teleporadę muszę wystawić jakiś dokument?

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 05, 2020, 10:51:51 am »
Na druku oświadczenia dodajemy adnotację, że pacjent potwierdził status ubezpieczenia podczas teleporady w dniu 46 paździerlipca 1863. Pacjenta wysyłamy z dokumentem oświadczenia.

Offline puciol

  • Sponsorzy Forum
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 216
  • Pomógł? 7
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 14, 2023, 14:54:32 pm »
A jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Rozporządzenie, o którym mowa powyżej zostało uchylone, a pacjenci na teleporady nadal są i niektórych nie można zweryfikować bo np. e-WUŚ nie działa. Jak potwierdzić prawo do korzystania ze świadczeń?

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 14, 2023, 15:00:03 pm »
a możesz przytoczyć rozporządzenie, o którym piszesz? Przecież do końca kwietnia kolejny raz chyba przesunęli termin.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline KrystianT

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 238
  • Pomógł? 30
Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 14, 2023, 15:38:45 pm »
Jak potwierdzić prawo do korzystania ze świadczeń?
Dodając oświadczenie - nie pamiętam przepisu, ale w mMedice można jako sposób złożenia oświadczenia wybrać:
- papierowo
- ustnie podczas teleporady
- elektronicznie z wykorzystaniem dedykowanego urządzenia lub e-mail
- inny
Jeśli wybieram inny sposób niż "papierowo" to aktywuje się dodatkowe pole "potwierdzenie tożsamości" i też kilka możliwości do wyboru...

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 90
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9303 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3074 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1623 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]