collapse

Reklama


Autor Wątek: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić  (Przeczytany 4899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« dnia: Marca 24, 2020, 10:13:32 am »
Hej,

u mnie w przychodni POZ jak pewnie w większości innych większość porad to teleporady (pacjenci dzwonią, przechodzą wstępny wywiad i są rejestrowani na daną godzinę, a później lekarz oddzwania i udziela teleporady).
Podczas teleporady zazwyczaj wystawia e-receptę i dyktuje kod przez telefon. Czasami jednak pacjent może źle zapisać kod (albo błędnie później go odczytać) albo zgubić, itp. Większość z pacjentów nie ma oczywiście Profili Zaufanych a nawet jak ma, to nie ma odpowiednio skonfigurowanego IKP aby otrzymywać kod smsem lub mailem.
W jednej z ostatnich aktualizacji KS-SOMED pojawiła się opcja wysyłania mailem pacjentowi zlecenia na zaopatrzenie. Czy jest może podobna opcja dotycząca e-recept? Tak aby lekarz mógł już podczas teleporady kliknąć przycisk wyślij kod mailem albo żeby można było ustawić że automatycznie ma być wysyłany taki mail?
Czy uważacie, że jest to potrzebne? Czy uważacie, że usprawniłoby to pracę przychodni (zwłaszcza w dobie epidemii)?
Fajne jest to, że korzystając z opcji zamawiania recept online taki mail z kodem jest wysyłany automatycznie, ale brakuje mi podobnej opcji właśnie w trakcie przeprowadzania teleporady albo w przypadku zamówień telefonicznych. Po wystawieniu e-recepty na zamówienie złożone przez telefon rejestracja oddzwania i dyktuje kod a można by było to zautomatyzować wg mnie.

Czy macie jakieś inne propozycje jak można usprawnić obsługę pacjentów w POZ w dobie epidemii koronawirusa?

PS. Niedługo się biorę za testowanie telewizyty.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Sławek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 285
  • Pomógł? 42
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 24, 2020, 10:31:30 am »
Najlepszym rozwiązaniem jest jak pacjent ma IKP i przychodzą mu e-recepty sms-em, oczywiście w wielu przychodniach szczególnie jeżeli chodzi o osoby starsze to jednak jest problem. W Somed nie ma automatu do wysyłania recept sms-em ale jest funkcja wysyłania sms-ów poprzez OSOZ ( np. z terminarza ) i w treści można wpisać co się chce i między innymi może to być numer recepty ( takie rozwiązanie też funkcjonuje w kilku przychodniach ). W innej dokupili kolejny telefon i wysyłają z nowego numeru, każdy radzi  sobie jak może. Przydałby się opcja automatycznego wysyłania numerów recept.
Wziąłem się za teleporady ale poległem już na samym początku instalacja KSWSPAGENT trwa już dwa dni :) , nawet po aktualizacji do 10 próbuję się połączyć ale nieskutecznie. Dzisiaj będę kontaktował się z Kamsoft  i zobaczymy ....

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Pomógł? 49
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 24, 2020, 11:39:57 am »
Ależ to jest i działa. Biuletyn do wersji 2020.00.0.09. M21Gabinet, punkt 2.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 24, 2020, 12:02:48 pm »
Pomroczność jakaś mnie dopadła. Faktycznie jest.
1. Czy przewidujecie dodanie opcji wysłania mailem?
2. Czy jeżeli pacjent ma wpisany w kartotece tylko stacjonarny numer telefonu to sms też zostanie wysłany?
3. Czy jest możliwość sporządzenia listy pacjentów, do których nie został wysłany sms z kodem tak aby można było im przekazać kod podczas rozmowy telefonicznej?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Sławek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 285
  • Pomógł? 42
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 24, 2020, 12:06:09 pm »
Ależ to jest i działa. Biuletyn do wersji 2020.00.0.09. M21Gabinet, punkt 2.

Brawo Wy :)

Pacjent umówiony na teleporadę, jutro test.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2020, 12:24:47 pm wysłana przez Sławek »

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Pomógł? 49
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 24, 2020, 13:15:01 pm »
Dla nas ogólnie ta funkcja jest dziwna. Powiem tak, gdybym był szefem przychodni postawiłbym na to, by edukować pacjentów, by sobie założyli profil zaufany - banki to za nas realizują - by wykorzystać to co jest, bo jest za darmo! Ewentualnie poszedłbym w promowanie Visimeda. SMS będą kosztować. Nie wiem ile kosztuje to w OSOZ, to inny zespól realizuje i kasuje ;-), ale na pewno nie jest za darmo, bo Kamsoft też za te SMS płaci. Więc biorąc pod uwagę możliwą liczbę SMS (i tak SOMED "scala" te wszystkie pakiety wysyłane jednocześnie i wrzuca wszystkie kody do jednego SMSa, a mogliśmy parę złoty dodatkowo zarobić wysyłając jeden  sms do pakietu - oczywiście żartuję ) podjął bym decyzję o edukowaniu pacjentów. I przez dłuższy czas tak też stawialiśmy, ale pojawiły się duże przychodnie, które mimo to chcą sms wysyłać. Dlatego zrobiliśmy dokładnie tak jak chcieli. A więc max prosto, czyli tylko sms i zaraz po wysłaniu erecpet.
Czy będziemy zmieniać, nie wiem, bo jak pisałem, ja nadal do tej funkcji nie jestem przekonany. SMS jeszcze jakoś zrozumiem, ale jeśli ktoś obsługuje pocztę na tyle, by na bieżąco odbierać kody i mieć je w aptece, czyli pewnie robi to na komórce, to myślę, że dla tego kogoś profil zaufany nie jest specjalnym problemem. A wdrożenie tego już wymagało by ustawień, wymagałoby określani jak i komu i co wysyłać, ogólnie tę funkcję by skomplikowało i to nie koniecznie  po naszej, programistów stronie, ale po stronie użytkownika. A zamówienie było na proste, maksymalnie proste, rozwiązanie. Nie mówię, że nie, nie mówię, że się nie da, ale na pewno nie na jutro czy pojutrze.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 24, 2020, 14:28:56 pm »
Zgadzam się że tak to powinno wyglądać i tak planowałem to zrobić u nas i przy okazji dostać coś za to z NFZ (za aktywowanie IKP czy założenie PZ), niestety obecna sytuacja epidemiologiczna na to nie pozwala.
Obecna funkcja wysyłania smsów wg mnie to rozwiązanie właśnie na teraz. Kiedy większość pacjentów nie ma i nie ogarnie PZ i IKP.
Tak wiem, że te smsy będą kosztować i to sporo, ale myślę, że tymczasowo można wydać "parę groszy" aby zaoszczędzić naprawdę sporo czasu pielęgniarkom i rejestratorkom, które teraz wydzwaniają do pacjentów tylko po to żeby podyktować kod do e-recepty.
Niemniej jednak żeby to faktycznie pomogło, musimy wiedzieć, do których pacjentów sms został wysłany żebyśmy mogli powiadomić resztę w inny sposób.
Teraz kwestia maili. Pomimo tego, że uruchomiliśmy możliwość zamawiania recept on-line za pomocą kamsoftowego lekarzebezkolejek.pl i uruchomiliśmy dedykowany numer telefonu tylko w celu zamawiania recept (a info o tym jest wywieszone w przychodni, na FB i stronie www) to nadal więcej dostajemy teraz zamówień drogą mailową (oczywiście odsyłam ich do wspomnianych kanałów bo bezpieczeństwo przesyłania danych "wrażliwych" czystym tekstem w mailu to jakaś masakra).
Wg moich obserwacji od posiadania adresu mailowego i możliwość odbioru wiadomości do PZ i IKP jest naprawdę daleka droga!
Tak więc uważam, że wysyłka tych kodów mailem przynajmniej w najbliższym czasie jest również potrzebna.
Skoro system już teraz umożliwia ręczną wysyłkę mailową zlecenia na zaopatrzenie to pewnie można coś podobnego wprowadzić w przypadku e-recept.

Tak wiem nie na jutro czy pojutrze :)

Kiedy już wszystko wróci do normy to jasne, wtedy edukacja, pomoc w aktywowaniu IKP i zakładaniu PZ.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 26, 2020, 14:46:20 pm »
o ile dobrze zrozumiałem odpowiedź udzielną na MRK, to jeżeli włączymy ostatnio dodaną opcję, automatycznego wysyłania kodu erecepty smsem a nie mamy wykupionych smsów to KSPLDemon może wysyłać maile do pacjentów z tymi kodami.
Niestety póki co nie mogę wysłać nawet testowego maila z KS-SOMED. Czy ktoś może ma to skonfigurowane i może dać jakąś podpowiedź co robię źle?

Mam wpisane w opcjach KS-SOMED (Module Administrator, Opcje, Opcje Główne, zakładka Komunikacja, Sekcja dane konta pocztowego i zakładka ogólne) dane dostępowe do konta pocztowego stworzonego na potrzeby wysyłki z KS-SOMED. Niestety maile nie dochodzą. Testowałem zarówno opcję z szyfrowaniem ssl jak i bez. Inne programy (nvision - do monitorowania, thunderbird - klient poczty) wysyłają z tego serwera maile, a somed (kspldemon) nie.
W module Admin wszystkie maile mają status "wysłany niepotwierdzony".
KSPLDemon działa jako usługa. Wysyłka maili ustawiona co minutę. Znalazłem plik KSPLDemon_Mail.txt, w którym znajdują się zapisy:
"PL-C0021;Wiadomość nie została wysłana. Proszę sprawdzić czy poprawnie została wprowadzona nazwa serwera, adres e-mail oraz hasło."

Czy jeszcze coś trzeba skonfigurować aby powiadomienia mailowe działały?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 26, 2020, 17:32:11 pm »
Może masz zbyt złożone hasło i Somed tego nie łyka. Spróbuj zmienić na moment na jakieś proste i sprawdź czy będzie działać.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 30, 2020, 09:19:15 am »
Zmiana hasła nic nie zmieniła. Z ciekawostek. Jeszcze przed zmianą hasła jak próbowałem ponownie wysłać maila przez KS-SOMED to maila nie otrzymałem ale w zestawieniu wiadomości już nie ma "wysłany niepotwierdzony" pojawia się natomiast "wysłany".

Nie chcąc czekać na uruchomienie powiadomień mailowych chciałem odpalić automatyczną wysyłkę kodów recept przez smsy.
Niestety tutaj też poległem.
Nie mogę doładować konta w celu wysyłania powiadomień smsowych. Za każdym razem przy próbie doładowania, po wyborze metody płatności (przelew - inny bank, ale próbowałem też innych metod) pojawia się błąd w skrypcie na stronie. Po zatwierdzeniu widać tylko białe tło i nic więcej. Przy próbie doładowania logując się bezpośrednio przez przeglądarkę widnieje komunikat, że nie mam dodanych uprawnień w KS-SOMED do modyfikacji ustawień.
Co zrobić aby doładować konto?
Czy i w jakim trybie otrzymamy fakturę za doładowanie konta?
Ktoś pomoże?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Sławek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 285
  • Pomógł? 42
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 30, 2020, 10:34:02 am »
Niestety funkcjonalność płatności nie działa, musisz skontaktować się bezpośrednio z działem OSOZ, ewenentualnie kontakt z oddziałem bądź partnerem Kamsoft.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 30, 2020, 11:05:16 am »
Zgłosiłem już problem do działu OSOZ przez MRK. Zobaczymy co odpiszą. Jak nie dostanę odpowiedzi to skontaktuję się z oddziałem. Dzięki za info, że funkcjonalność płatności nie działa.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 30, 2020, 13:11:15 pm »
Złożyłem zamówienie doładowanie w oddziale Kamsoft (odpowiedzi z osoz się nie doczekałem). Jeszcze czekam na to doładowanie, ale mam przyznane chyba 150 darmowych smsó eco.
Dzisiaj uruchomiłem automatyczne wysyłanie smsów z kodami do recept i niestety to też nie działa. Nie mam również możliwości wysłania smsów ręcznie. W module Administrator smsy mają status niewysłane.
Czy to normalne, że w kspldemon mam nieakatywną opcję dotyczącą częstotliwości wysyłania smsów?
kspldemon działa u Was jako usługa (ja tak mam)?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Sławek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 285
  • Pomógł? 42
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 30, 2020, 17:11:16 pm »
Sprawdź czy na karcie pacjenta jest poprawnie wpisany numer telefonu i sprawdź w module OSOZ czy masz aktywną usługę powiadomienia.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 30, 2020, 18:06:11 pm »
Numer prawidłowy (bo to do siebie chce wysłać ;), mam też włączoną normalizację numerów). Usługa aktywna (patrz screen). Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym co powinienem wpisać w opcjach KS-SOMED "Stanowisko, na którym KSPLDemon pracuje jako serwer"? Domyślnie jest wpisane "0".
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 86
  • Kropka Ukrytych: 1
  • Kropka Użytkowników: 9
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9297 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1622 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]