collapse

Reklama


Autor Wątek: porada telefoniczna  (Przeczytany 1385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KATARZYNA13

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł? 2
porada telefoniczna
« dnia: Lutego 17, 2020, 11:46:35 am »
Witam. Czy prowadzicie w przychodni poz poradę telefoniczną ? jak ją sprawozdajecie do nfz ? W styczniu byłam na szkoleniu, i mówili że weszło rozporządzenie 177/2019/dsoz w którym jest że można wykonywać poradę telefoniczną , ale ja takiej usługi nie widzę. A jak będę sprawozdawać taką usługę jako porada lekarska ambolatoryjna to przecież pacjent może sobie sprawdzić w ikp i będzie że był u lekarza, nie będzie on pamiętał że wtedy rozmawiał z lekarzem przez telefon.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3178
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: porada telefoniczna
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 17, 2020, 11:56:33 am »
Poniżej cytat z Porozumienia Zielonogórskiego:

Cytuj
KOMUNIKAT ? TELEPORADY

Zarząd Federacji "PZ" informuje, iż od początku obecnego roku, na Świadczeniodawców POZ nałożony został dodatkowy obowiązek* dotyczący teleporad:

1.     Informację o udzielanych teleporadach należy umieścić w sposób widoczny i ogólnodostępny w miejscu udzielenia świadczeń (czyli najlepiej na tablicy ogłoszeń).

2.     Teleporady muszą być udzielane co najmniej przez 2 godziny tygodniowo (czyli np. każdego dnia po pół godziny), informację o tych godzinach umieszczamy zgodnie z zapisami punktu 1.

3.     Teleporady należy uwzględniać w dokumentacji medycznej pacjenta (zaznaczając, iż jest to teleporada) i sprawozdawać do NFZ
(jak standardowe porady ambulatoryjne - zgodnie z ustawą przy teleporadzie liczy się miejsce pobytu osoby udzielającej świadczeń)

4.     Zapłata za udzielanie teleporad została uwzględniona poprzez zwiększenie wysokości stawki kapitacyjnej.

 
Podstawa prawna: *§ 8 ust. 10 Zarządzenia nr 177/2019/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 30.12.2019 roku.

Zgodnie z zarządzeniem nr 177/2019/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 30.12.2019 roku obowiązuje nas nowy zapis w paragrafie 8 punkt 10:


10. Świadczeniodawca realizujący umowę o udzielanie świadczeń w rodzaju poz, w zakresach: lekarza poz, pielęgniarki poz lub położnej poz, obowiązany jest do zapewnienia, w wymiarze nie mniejszym niż dwie godziny tygodniowo, możliwości uzyskania przez świadczeniobiorcę świadczeń udzielanych na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. O możliwości uzyskania świadczeń określonych w zdaniu pierwszym, świadczeniobiorcy są informowani w sposób, o którym mowa w ust. 9.

 
    Zgodnie z tym punktem, odnoszącym się również do artykułu 13 ustęp 3 ustawy o POZ ? informacje o teleporadach należy umieścić w sposób widoczny i ogólnodostępny w miejscu udzielenia świadczeń (czyli najlepiej na tablicy ogłoszeń). Nadmieniam również, że co najmniej  2 godziny udzielania świadczeń tygodniowo polegać może na tym, że codziennie w określonych przez świadczeniodawcę godzinach ? np. przez pół godziny dziennie - takie świadczenia w razie potrzeby mogą być udzielane. Zapłatę za teleporady wynegocjowaliśmy w zwiększonej stawce kapitacyjnej. Początkowo Minister Zdrowia oraz Prezes NFZ domagali się sprawozdawania osobno teleporad i postawili warunek, aby tych teleporad było nie mniej niż 8 dziennie  ? ale po naszej twardej argumentacji wycofali się z takiego pomysłu. W tej sytuacji teleporady należy sprawozdawać tak, jak zwykłe porady i warto oraz trzeba odnotowywać je w dokumentacji lekarskiej pacjenta, gdyż zgodnie z obowiązującym prawem teleporada jest również świadczeniem leczniczym.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline obserwator

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Pomógł? 0
Odp: porada telefoniczna
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 03, 2020, 09:38:35 am »
W jaki sposób następuje weryfikacja pacjenta skoro ktoś wymyślił że jest to normalna porada lekarska a więc normalnie sprawdzamy EWUŚ to jak mam k. przez telefon zweryfikować dokument z numerem PESEL.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 94
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9299 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3074 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1622 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]