collapse

Reklama


Autor Wątek: bład systemowy  (Przeczytany 3373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciejka

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Pomógł? 0
bład systemowy
« dnia: Lutego 08, 2020, 18:58:18 pm »
Witam podczas importowania kolejki miesięcznej pojawił sie komunikat:
Błąd systemowy:
Nieprawidłowa wersja komunikatu LIOCZ

o co tu chodzi

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 08, 2020, 19:52:18 pm »
Musisz zaktualizować swój program do rozliczeń, upewnić się że prowadzisz elektronicznie kalendarz tzn. harmonogramy przyjęć (w tym osoby przyjęte na bieżąco i kontynuujące leczenie a nie tylko pacjenci pierwszorazowi oczekujący), utworzyć od nowa plik kolejki i wysłać do NFZ.

Offline frodo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 952
  • Pomógł? 29
  • Zachodniopomorskie
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 08, 2020, 20:27:00 pm »
Musi być wersja LIOCZ 7.2.0 wprowadzona w KS-PPS raportu kolejek oczekujących (bez harmonogramów) komunikatem LIOCZ w wersji 7.2.0 począwszy od dnia 2020-01-01.  wersja minimum 2019.03.3.0 . Ale to nie wszystko , bo dopiero wersja 2020.00.1.0 wprowadziła aktualizację raportowania kolejek oczekujących komunikatem LIOCZ i  umożliwiono przekazanie statystyki harmonogramu przyjęć wg nowych zasad. Oczywiście w wersji były różne błędy naprawiane następnymi i do końca chyba jeszcze nie naprawione wszystkie. Generalny wniosek uaktualniać PPS-a do najnowszej wersji.

Offline Poradnia.dz

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł? 2
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 27, 2020, 15:47:56 pm »
Zagadka: przy próbie wczytania KLX na SZOI występuje: 
Błąd systemowy:
Nieprawidłowa data i czas generacji komunikatu. Data i czas komunikatu nie może być z przyszłości.

Plik wygenerowany z bieżącą datą z PWT na jutro. Do środy wszystko było OK w systemie daty i godziny poprawne.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 27, 2020, 18:10:23 pm »
Trzeba by zerknąć do środka tej kolejki, żeby zobaczyć co tam jest.

Pobierz i zainstaluj 7zip:
(spróbuj wersji 64-bitowej, a jeśli będzie błąd, to weź wersję 32-bitową)

Kliknij prawym przyciskiem myszy na plik kolejki i wybierz 7-zip - wypakuj tutaj. Powstanie plik XML. Otwórz go w Notatniku. Skopiuj to co masz w czas-gen i pokaż na forum.

Offline Poradnia.dz

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł? 2
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 27, 2020, 20:24:29 pm »
Dzięki, a problem był bardziej trywialny, mój serwer miał czas przesuniety o 6 minut do przodu, stąd komunikat zwrotny że nie można zaimportować pliku z przyszłości.. Trzeba bardzo dokładnie weryfikować czas generowania pliku...

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • Pomógł? 154
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 27, 2020, 20:51:52 pm »
A to nie Ty napisałeś:
Plik wygenerowany z bieżącą datą z PWT na jutro. Do środy wszystko było OK w systemie daty i godziny poprawne.
Edward z Kętrzyna

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 27, 2020, 21:27:43 pm »
Data bieżąca to pewnie data przygotowania, a do pliku idzie jeszcze do nagłówka data generacji raportu i ten błąd tej daty dotyczył.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Poradnia.dz

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł? 2
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 27, 2020, 23:00:52 pm »
Tak, ale problem dotyczył godziny, a wręcz minuty generowania pliku. Jeśli spotkacie się z informacją, że "Data i czas komunikatu nie może być z przyszłości." to należy sprawdzić nie tylko datę ale i godzinę, a nawet minutę, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, mój bład.

Offline Marecki

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł? 1
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 28, 2020, 00:27:51 am »
Tak, ale problem dotyczył godziny, a wręcz minuty generowania pliku. Jeśli spotkacie się z informacją, że "Data i czas komunikatu nie może być z przyszłości." to należy sprawdzić nie tylko datę ale i godzinę, a nawet minutę, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, mój bład.

Wszystko fajnie jak możesz cofnąć czas na swoim serwerze, gorzej jak nie masz takich uprawnień, a NFZ pracuje "wolniej" :)

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 28, 2020, 00:31:57 am »
Tak, data generacji pliku idzie w formacie z dokładnością co do sekundy w formacie RRRR-MM-DDTHH:MM:SS (gdzie T jest literą rozdzielającą datę od czasu). Wcześniej w słowie data uogólniłem ten zapis, za co przepraszam.

@Marecki
Wszystko fajnie z tym cofaniem czasu na serwerze, ale niektóre takie akcie mogą skończyć się problemem z bazą danych. Ale to tak dla dreszczyku emocji raz na jakiś czas wskazanie pewnie.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Marecki

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł? 1
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 28, 2020, 23:10:55 pm »
Oczywiście nie polecam zabaw na serwerze, ale jak cofniesz czas raz (o te kilka niezbędnych minut i wyłączysz automatyczne ustawianie czasu) przy wyłączonym silniku BD, to masz na przyszłość problem z głowy (chyba, że NFZ za jakiś czas cofnie czas na swoim serwerze :) ).

Ale nie trzeba cofać czasu na własnym serwerze, zawsze można wygenerować XML-a bez wysyłki z systemu i posłać go za kilka minut do NFZ klientem pocztowym.

Offline egol

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 466
  • Pomógł? 2
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 11, 2020, 23:36:22 pm »
Ciekawostka : raport PWT za poniedz wysłany w poniedziałek;
raport za wtorek wysłany w środę
raport za środę wysłany w środę.
Dostaję komunikat na SZOI , że w dniu (wtorek) nie został przesłany raport PWT. Po kontakcie z NFZ, że przecież za wtorek raport jest,  i przyjęty,  co słyszę? Czytać ze zrozumieniem! We wtorek brak raportu a nie za wtorek! Że mam przyjąć jeden model: albo wysyłam dzień później każdy, albo tego samego dnia każdy. Inaczej błąd.
Czy wiedzieliście o tym? Totalne moje zaskoczenie na taką interpretację.
Pozdrawiam, egol

Offline Nyahaha

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 777
  • Pomógł? 15
  • ...
Odp: bład systemowy
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 12, 2020, 08:21:07 am »
Ciekawostka : raport PWT za poniedz wysłany w poniedziałek;
raport za wtorek wysłany w środę
raport za środę wysłany w środę.
Dostaję komunikat na SZOI , że w dniu (wtorek) nie został przesłany raport PWT. Po kontakcie z NFZ, że przecież za wtorek raport jest,  i przyjęty,  co słyszę? Czytać ze zrozumieniem! We wtorek brak raportu a nie za wtorek! Że mam przyjąć jeden model: albo wysyłam dzień później każdy, albo tego samego dnia każdy. Inaczej błąd.
Czy wiedzieliście o tym? Totalne moje zaskoczenie na taką interpretację.
Pozdrawiam, egol
Ja też tak miałem i wiedziałem że tak jest by przyjąć tylko jeden model, a szczerze to jak robię codziennie to mam wywalone jaki model przyjmuję, raz zrobię tak a raz tak choć przyjąłem głównie model że np. we wtorek robię z datą przygotowania wtorkową. Zdarza mi się zapomnieć że miałem robić np. środę ale zapomniałem i w czwartek zrobię 2 raporty za środę i czwartek. Ja mam w poważaniu to że walną ten komunikat bo mi parę dni temu wywalili że miesiąc temu nie sprawozdałem z raz czy 2 razy pierwszego wolnego terminu. Najgłupsze jest to że trzeba sprawozdawać ten syf nawet gdy w danych poradniach kolejek nie ma.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 82
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]