collapse

Reklama efento


Autor Wątek: Nie działa ZUS  (Przeczytany 2505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2650
  • Pomógł? 77
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2020, 20:37:02 pm »
Czy ktoś wie czy ZUS już rozwiązał problem z PESEL pacjenta kończącym się 0, przy wysyłaniu eZLA z KS-SOMED. Mamy parę takich zwolnień do elektronizacji z SOMED i nie wiemy czy można je już wysłać.
Jedna Pani doktor dzwoniła o 19, że udało się wysłać, ale w jej przypadku póki sam nie tego nie zobaczę to nie uwierzę :)
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline jurek44

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Pomógł? 4
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 22, 2020, 19:41:19 pm »
Potwierdzam, że gdy poklika się w różne zakładki na pue to da się podpisać certyfikatem.


Testował ktoś instrukcę ze strony ZUS czy pomogło :)


Informacja dla lekarzy ? sposób postępowania w przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS

W przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:

    w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk ?Usuń? lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe ? zakładka Ogólne ? w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk ?Usuń?.
    w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
    w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".

Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).

Następnie należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2650
  • Pomógł? 77
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 23, 2020, 10:16:23 am »
Poczytajcie sobie ciekawe artykuły w jakiś sposób powiązane z problemami z podpisami ZUSowskimi:

https://www.dobreprogramy.pl/Afera-w-ZUS.-Kierownicy-jednego-z-departamentow-zwolnieni,News,105904.html

https://www.politykazdrowotna.com/53167,lekarze-ppoz-interweniuja-u-ministra-zdrowia-system-e-zdrowia-nie-dziala

Ze swojej strony chciałbym dodać, że mam kilka asystentek medycznych wystawiających eZLA w imieniu lekarza i pomimo tego, że każda wystawia zwolnienia na tej samej stacji i tym samym koncie windowsa to praktycznie każda musiała wyczyścić przeglądarkę (tą samą, która inna asystentka już czyściła).

Panie MK a kiedy możemy się spodziewać nowych funkcjonalności eZLA w KS-SOMED, które to zapowiedział ZUS:

Cytuj
W związku z uruchomieniem nowych funkcji na PUE ZUS przygotowaliśmy też nowe usługi dla aplikacji gabinetowych.
https://bip.zus.pl/inne/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego-aplikacje-gabinetowe-e-zwolnienia-

Czy jest może szansa aby w KS-SOMED pokazywała się informacja o dotychczas wystawionych zwolnieniach (nie tylko tych w KS-SOMED) bo ma dwóch lekarzy, którzy z tego powodu wolą wystawiać eZLA przez stronę zusu.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Online Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 683
  • Pomógł? 64
  • W-M OW NFZ
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 23, 2020, 10:38:45 am »
Poczytajcie sobie ciekawe artykuły w jakiś sposób powiązane z problemami z podpisami ZUSowskimi:

https://www.dobreprogramy.pl/Afera-w-ZUS.-Kierownicy-jednego-z-departamentow-zwolnieni,News,105904.html

Cytat: Dobreprogramy.pl
"Jakieś kłopoty techniczne" mogą wynikać właśnie z przestarzałego algorytmu SHA-1, którego według naszych informatorów ZUS jeszcze niedawno miał używać przynajmniej w niektórych swoich systemach. Nowe aplikacje nie przyjmują SHA-1, dlatego jeśli lekarz chce podpisać e-receptę lub e-zwolnienie za pomocą certyfikatu ZUS, może dochodzić do konfliktu. Przeglądarka czy aplikacja, z której korzysta lekarz, certyfikatu nie chce przyjąć.
Jeżeli autor artykułu miał na myśli, że certyfikat lekarza z ZUS ma szyfrowanie SHA-1, to chyba jest w "mylnym błędzie". Nawet najstarsze certyfikaty, jakie mam w bazie (z lutego 2018) mają SHA-256RSA.
Ktoś potwierdza to SHA-1 u siebie?

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2650
  • Pomógł? 77
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Nie działa ZUS
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 24, 2020, 12:44:58 pm »
Czy macie teraz jakieś problemy z wystawianiem eZLA? Lekarze co jakiś czas nie mogą się zalogować na zus.pl ("błąd połączenia") a przy próbie wysłania eZLA z poziomu KS-SOMED nie pobiera danych o NIP płatnika.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

 


* Kalendarz Świadczeniodawcy

Czerwiec 2020
Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 [2] 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

* Szukaj


Reklama

* Shoutbox

Odśwież Historia
  • Nie ma jeszcze żadnych wiadomości!

* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 37
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 7
  • Kropka Użytkownicy online:

* Aktywni

Paweł Paweł
8308 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3137 Wiadomości
Michał Michał
2650 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2452 Wiadomości
09061303
2444 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2175 Wiadomości
karolweksler
1828 Wiadomości
bart bart
1496 Wiadomości

Reklama

Reklama