Problemy z aplikacjami > KS-SOMED

E-recepta błąd

(1/1)

Bocor:
Witam,

może spotkaliście się z tego typu komunikatem: Błąd wysyłki dokumentu HL7/CDA:
Brak dostępności systemu P1. Szczegóły: Could not establish secure channel for SSL/TLS with authority 'ws-int-p1.csioz.gov.pl'.

Certyfikaty pobierałem wg ściągi CSIOZ na youtubie - krok po kroku i na pewno są aktualne, bo robiłem to z początkiem tego tygodnia.
Dodam, że: zaczytałem te certyfikaty wg instrukcji Someda, uzupełniłem też nr OID, na karcie podmiotu mam wpisane też wszystko, czyli regon - 14 cyfrowy, rzoz itp.
Podpiął się do mnie Pan z kamsoftu, który też sprawdził te wszystkie ustawienia i mówił, że wszystko wygląda w porządku, ale będzie testował.
Lekarz ma certyfikat i używa go do podpisu E-zwolnień... czyli licencja na stanowisko też jest przyznana, ma ustawione też e-recepty że może z nich korzystać i zaczyna powoli mi brakować pomysłów.
Testowałem to na windowsie 7 oraz 10 z aktualizacjami typu nowy framework itp i dalej wywala mi ten błąd.
Może jeszcze napomknę w którym momencie mi ten błąd wywala: przy podglądzie recepty i po jej podpisaniu, jak klikam przycisk "Potwierdź"

karolweksler:
Blokujesz jakoś dostęp do internetu?

Robinson:
Sprawdź czy masz pliki certyfikatów w katalogu Cert

Bocor:
Pliki mam w katalogu Cert, ale istnieje możliwość że coś blokuje mi tą stronę. Wszelkimi zaporami w firmie zajmuje się ktoś inny, ale dostałem wiadomość zwrotną z kamsoftu i też zwrócili na to uwagę. Więc wysyłam informację do kolegów informatyków :) i czekam na odpowiedź... mam nadzieję, że to w tym problem leży.
Jak się dowiem czegoś więcej to dam tutaj znać, może komuś mój przypadek pomoże.

A więc tak: na firewallu nic nie jest zblokowane, nawet zrobiliśmy test na innym łączu internetowym i dalej wyskakiwał ten sam błąd.
Panowie z kamsoftu póki co też głowią się nad tym problemem. Napisaliśmy maila do CSIOZ na jakiś formularz zgłoszeniowy opisując mój przypadek.
Nawet generowałem jeszcze raz te certyfikaty, bo dostałem informację od uroczej Pani z infolinii, że generator wypluwa je czasem błędne... ponoć mieli takie przypadki.

Czekam teraz na informację zwrotną z CSIOZ. Mam nadzieję, że będzie to coś więcej niż wiadomość typu: "proszę wyczyścić ciasteczka w przeglądarce", bo taką informację kiedyś dostałem od informatyków z ZUS'u :D

Bocor:
CSIOZ nie było pomocne tak jak przypuszczałem, natomiast Kamsoft rozwiązał w końcu problem.
Okazało się, że trzeba usunąć jeszcze wpis w pliku konfiguracyjnym KSPL.EXE.
chodzi o ten wpis: <add key="IsTesting" value="True" />
Tak więc po skasowaniu tej linijki tekstu problem znikł.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej