collapse

Reklama efento

Reklama MS


Autor Wątek: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia  (Przeczytany 1408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline natalia94

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« dnia: Kwiecień 02, 2019, 12:45:50 pm »
Cześć,
na kolejki jak wiadomo najlepsza jest kontrola :D
A więc fundusz prosi o udokumentowanie przyczyny zmiany planowanego terminu udzielnie świadczenia. I tu się zastawiam - co? Zmniejszyli kontrakt o 60%, więc kolejkę musimy rozłożyć bo możemy zrobić mniej zabiegów (co jest chyba logiczne). Co tu dokumentować? Czy ktoś wie jakiej odpowiedzi oczekuje zespół kontrolujący na takie pytanie w opisanym przypadku?
I kolejne pytanie od zespołu - kopia korespondencji z pacjentem. Mamy obowiązek trzymać kopię korespondencji? (Mamy ok. 9 tys. osób w kolejce, absurdem by było drukowanie takiej ilości papieru x2)

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2152
  • Pomógł? 224
  • Podkarpacki OW
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2019, 21:05:25 pm »
Czego oczekuje - nie wiem, ale dla mnie uzasadnienie jak najbardziej ok. Dadzą 60% więcej - przyspieszycie termin.
Punkt 15 poniższego:
http://www.nfz-warszawa.pl/dla-swiadczeniodawcow/dzial-monitorowania-umow/pytania-i-odpowiedzi/listy-oczekujacych/
"czy placówka poinformuje o zmianie daty" poniższego
https://www.nfz-lodz.pl/dlapacjentow/prasa-o-zdrowiu/5688-jakie-prawa-ma-chory-czekajacy-w-kolejce-na-leczenie

Wg powyższego nie musiało być żadnej korespondencji. Nie znam podmiotu, który wysyła informacje o zmianie terminu pocztą. Jest to bez sensu - pacjent może się nie zgodzić, w takim przypadku może zadzwoni, a może wyśle gołębia pocztowego (odnośnie "każdego możliwego sposobu"). Telefonicznie ogólnie najszybciej jest do czegoś dojść.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Pomógł? 104
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2019, 21:18:04 pm »
Wg mnie chodzi o pokazanie dowodu na to, że odnotowano zmianę terminu udzielenia świadczenia. Jeżeli dzwonisz do kogoś, żeby przełożyć wcześniej ustalony termin, to powinnaś zrobić notatkę typu
- "w dniu xxxx podjęto próbę kontaktu z pacjentem - zaproponowano termin wcześniejszy, ale pacjent odmówił",
- "w dniu xxxx podjęto próbę kontaktu z pacjentem celem zaproponowania terminu wcześniejszego, ale pacjent nie odbiera"
- "w dniu xxxx zmieniłem termin  z xxx na xxx z powodu zmniejszenia wysokości kontraktu"
Każdy program powinien mieć możliwość wydruku zestawienia zawierającego elementy wymagane przez rozporządzenie, w tym. imię, nazwisko, data zapisu w kolejkę, rozpoznanie lub powód przyjęcia i jeżeli na takim zestawieniu wydrukują się także zapisane uwagi, to NFZ powinien to przyjąć. Ustawa generalnie mówi o tym, że każdy każdego (tj. przychodnia pacjenta albo pacjent przychodnię) informuje o zmianie terminu, jeśli nie jest możliwe dochowanie go, ale nie precyzuje, że musi to być forma listowna.

Offline natalia94

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2019, 09:01:46 am »
każdy świadczeniobiorca ma kolumnę w której jest informacja o dacie zmiany terminu i przyczyna zmiany terminu i taką kolejkę dostali. Więc dowód na to, że odnotowaliśmy zmianę dostali. No cóż. Zobaczymy co dalej.

Swoją drogą. Wczorajszy komunikat dot. list oczekujących mnie zbulwersował.
Cytuj
Mazowiecki OW NFZ przypomina, iż przekazywane przez Państwa dane dotyczące list oczekujących(comiesięczne) oraz pierwszego wolnego terminu udzielenia świadczeń są udostępniane dla świadczeniobiorców na stronie internetowej Oddziału Funduszu za pomocą Informatora
o Terminach Leczenia. W związku z powyższym należy zwrócić szczególną uwagę na rzetelność przekazywanychinformacji oraz ich spójność, co oznacza, że przed wysłaniem raportu z listami oczekujących należy sprawdzić czy prawidłowo został określony pierwszy wolny termin, zwłaszcza przy zerowej lub małej liczbie oczekujących oraz czy pierwszy wolny termin pokrywa się ze średnim czasem oczekiwania.

No kurza twarz. Jak?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2152
  • Pomógł? 224
  • Podkarpacki OW
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2019, 10:15:46 am »
Hmm... może ktoś cofnął się w czasie... Nie kojarzę, żeby się miała zmieniać zasada, że wpisujemy do kolejki pacjenta, który wybierze sobie nie pierwszy wolny termin. Jeśli tak, to zawsze jeden pacjent po wykonaniu usługi, który czekał 5 lat, bo tak chciał, a standard czekania to 3 m-ce i mała liczba pacjentów czeka, to średni rzeczywisty się o dużo zwiększy.
Poszukaj czy coś się zmieniło pod tym kątem - jak nie, to zapytaj o podstawę do tych słów.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline natalia94

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2019, 14:16:48 pm »
Nie no,  pewnie że zapisujemy tylko na PWT. Ale zobacz - mamy w jednej komórce org. kolejkę na 600 os. Robiliśmy 10 zabiegów na miesiąc i wszystko było ładnie. Każdy miał termin jak pan Bóg przykazał. Kontrakt zmniejszyli i możemy robić o połowę mniej. Wobec czego wszystkim zmieniliśmy termin uwzględniając nie 10, a 5 zabiegów/msc. I teraz PWT po rozłożeniu tych pac mamy bardzo daleki, a ludzie z początku kolejki nie czekają tyle samo lat co odległość do PWT. I stąd mamy rozjazd między PWT, a średnim czasem oczekiwania....

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2152
  • Pomógł? 224
  • Podkarpacki OW
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2019, 20:05:40 pm »
Nie no,  pewnie że zapisujemy tylko na PWT.
Ok, fajnie. A jak pacjent powie, że chce na miesiąc później niż termin proponowany? Odmawiacie rejestracji?

Ale zobacz - mamy w jednej komórce org. kolejkę na 600 os. Robiliśmy 10 zabiegów na miesiąc i wszystko było ładnie. Każdy miał termin jak pan Bóg przykazał. Kontrakt zmniejszyli i możemy robić o połowę mniej. Wobec czego wszystkim zmieniliśmy termin uwzględniając nie 10, a 5 zabiegów/msc. I teraz PWT po rozłożeniu tych pac mamy bardzo daleki, a ludzie z początku kolejki nie czekają tyle samo lat co odległość do PWT. I stąd mamy rozjazd między PWT, a średnim czasem oczekiwania....
Zgadza się - zakładając przypadek idealny rejestracji tylko na termin PWT, to PWT zrówna się z śr. rzecz. czasem oczek. mniej więcej wtedy na kiedy teraz macie PWT.
Patrząc z pktu widzenia dnia dzisiejszego - PWT wyznaczają Ci pacjenci zarejestrowani a nie wykonani. Śr. rzecz. czas oczek. jest liczony z pacjentów wykonanych z trzech ostatnich miesięcy. Każda "anomalia" - np. jak teraz - musi zachwiać zależnością (o ile można o czymś takim mówić) między PWT a czasem oczekiwania.

O innej anomalii napisałem wcześniej - wpisanie pacjenta do kolejki jak wybiera termin inny niż PWT. Kilka lat temu zostało to zmienione - wcześniej nie wpisywało się takowego do kolejki (wpisywanie takiego do kolejki wydłuża nam śr.rz.cz.oczek. w stosunku do ilości dni do PWT).
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3065
  • Pomógł? 96
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 05, 2019, 13:15:07 pm »
O innej anomalii napisałem wcześniej - wpisanie pacjenta do kolejki jak wybiera termin inny niż PWT. Kilka lat temu zostało to zmienione - wcześniej nie wpisywało się takowego do kolejki (wpisywanie takiego do kolejki wydłuża nam śr.rz.cz.oczek. w stosunku do ilości dni do PWT).

A kiedy się to zmieniło i na podstawie czego???

Pozdrawiam

Offline natalia94

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 05, 2019, 13:18:39 pm »
Cytuj
Ok, fajnie. A jak pacjent powie, że chce na miesiąc później niż termin proponowany? Odmawiacie rejestracji?
Sytuacja jest taka, że jeszcze nikt się nie bulwersował, że zapisujemy na kwiecień 2030 a nie na maj 2030. Jeśli się ktoś bulwersuje to o 2030.
A nawet jeśli, to by dostał PWT zgodny z kolejką, a później zmiana terminu na uzasadnioną prośbę pacjenta.
Coś się zmieniło w tym zakresie, że do kolejki zapisuje się osoby która wymagają udzielenia świadczenia i są zdecydowane na "zabieg" w pierwszym wolnym terminie?

Offline natalia94

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł? 0
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2019, 13:40:39 pm »
Faktycznie,
nawet jest w tym cudownym poradniku https://www.nfz-rzeszow.pl/files/kolejki/kolejki_zasady.pdf na stronie 14 - żółtą czcionką Uwaga.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Pomógł? 104
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2019, 18:54:44 pm »
Mi to wygląda na wymysł jednego z OW NFZ a nie przepis prawny. Kiedyś usłyszałem z innego OW NFZ, że NFZ Rzeszów faktycznie wydaje instrukcje kolejkowe, ale dotyczą one tylko świadczeniodawców współpracujących z NFZ Rzeszów.
Te wszystkie tematy kolejkowe, to jedno wielkie bagno prowadzone dla sztuki. Ja na jakimś szkoleniu NFZ usłyszałem, że jak ktoś wybiera sam termin, to trzeba zapisywać go na pierwszy wolny termin a potem przenieść na docelowy termin z odpowiednią adnotacją, że umówiło się go pierwotnie na pierwszy wolny termin, ale pacjent miał uzasadnioną prośbę.
Świadczeniodawcy z tego samego OW NFZ opowiadali mi o patologiach, że słyszeli w NFZ, że pacjentów pierwszorazowych, którzy sami wybierają termin nie należy zapisywać w kolejkę, a innym razem że trzeba. Zależy na kogo się trafiło w NFZ.
Ktoś kto pisał komunikat w sprawie wyrównywania pierwszego wolnego terminu ze średnim czasem oczekiwania jest przypuszczalnie nowy w NFZ i nie ma pojęcia o czym pisze, bo jedno dotyczy przyszłości, a drugie przeszłości - to może się zgadzać, ale nie musi.

Offline iwomik192

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Pomógł? 2
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 16, 2019, 17:17:45 pm »
Wracając do tematu. Mam na 1 października 2019 wyznaczony termin rozpoczecia terapii. Ale mi się przesunie ponieważ lekarz wpisał w karcie u kilkorga pacjentów " Konieczność pilnego włączenia w proces diagnostyczny". Termin mi sie przesunie na nie wiem kiedy bo żeby kogoś wprowadzić w terapię ktoś musi zrezygnować. Czy muszę pisemnie informować pacjenta o przesunieciu terminu rozpoczęcia terapii i czy informować NFZ? Dotyczy to problemowej osoby tak więć chcę miec chronione 4 litery:)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Pomógł? 104
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 16, 2019, 17:25:11 pm »
Wg Ustawy należy poinformować pacjenta i podać nowy przewidywany termin udzielenia świadczenia (który potem można znowu przesunąć).

Offline iwomik192

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Pomógł? 2
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 16, 2019, 17:33:11 pm »
a w jakiej ustawie mam szukać:)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Pomógł? 104
Odp: Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 16, 2019, 17:44:05 pm »
Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

 


* Kalendarz Świadczeniodawcy

Listopad 2019
Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 [19] 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Nie znaleziono żadnych wydarzeń w kalendarzu.

* Szukaj


Reklama

* Shoutbox

Odśwież Historia
  • Nie ma jeszcze żadnych wiadomości!

* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 51
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 7
  • Kropka Użytkownicy online:

* Aktywni

Paweł Paweł
7996 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3065 Wiadomości
Michał Michał
2426 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2295 Wiadomości
09061303
2152 Wiadomości
maciek777 maciek777
2146 Wiadomości
bart bart
1495 Wiadomości
karolweksler
1444 Wiadomości

Reklama

Reklama