collapse

Reklama


Autor Wątek: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."  (Przeczytany 2351 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gabinet2013

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł? 0
Witam!
Mam problem,pierwszy raz wyskoczył mi tego rodzaju błąd( "Dokument elektorniczny potwierdzjący uprawnienia,o przekazanym id nie występuje w bazie OWNFZ"), i w związku z tym wyrzuciło mi wszystkie świadczenia u 3 pacjentów,totalnie nie wiem o co może chodzić bo pacjenci byli ubezpieczeniu i ewuś na zielono...ktoś z państwa miał podobną sytuacje?

Offline marwi

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Pomógł? 7
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 31, 2019, 12:53:00 pm »
za wcześnie wysłane - po drugiej stronie nie ma jeszcze tokena ewuśa w bazie
spróbowałbym ponownie po uprzednim podbiciu wersji.
Jeśli znów wróci z błędem to pozostaje skasowanie ewusia i wypisanie oświadczenia na dany dzień. 

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 31, 2019, 13:46:47 pm »
Jeśli znów wróci z błędem, to też można pisać do NFZ czemu tak jest mając oczywiście id weryfikacji (najlepiej całego xmla).
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 31, 2019, 20:29:58 pm »
Mi klient kiedyś powiedział, że w NFZ mu powiedzieli (wydział informatyki), że jeśli nie ma potwierdzenia ewuś, to na pewno nie sprawdził ewusia, a nawet jakby miał potwierdzenie i pokazał je dla NFZ, to i tak NFZ mu tego nie uzna. :)

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 31, 2019, 23:02:41 pm »
Jestem w stanie w to uwierzyć, ale nie odpuszczałbym. Czy bym coś ugrał to inna sprawa. Czy jestem w stanie uwierzyć, że system generujący odpowiedź SOAP byłby tak napisany, że nie logowałby tego co gdzie i kiedy lub miałby tego typu awarię, że wygenerowałby odpowiedź, nie zalogował tego faktu (albo stracił ten log), a co najważniejsze później nie widział konkretnego id sprawdzenia dla tego konkretnego świadczeniodawcy? Pierwsze - w tym momencie istnienia dla mnie jest to niemożliwe, drugie - niemożliwe, ale dopuszczam, że bardziej możliwe niż pierwsze.
Dalej - czy mogę sobie taki SOAPresponse sam napisać? Tak oczywiście - dane z czapki sprowadzające się do odpowiednich dat i teoretycznie mam spójny plik. Jakbym tak zrobił, to niech mi udowodnią, że jest to spreparowany plik.
Wiem, dużo pałowania się. Wiem, koszty wyższe niż pewnie cena świadczenia. Ale odpowiedź w stylu "nie ma potwierdzenia eWUŚ, to nie jest na pewno sprawdzony" jest nie prawdziwa - jak to nie ma, dostarczam więcej niż samo id, bo pełną odpowiedź z ich systemu.

Wiem - aby zajść tak daleko, to konkretne świadczenie(-a) musiałoby być bardzo drogie, żeby to wszystko miało sens.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 31, 2019, 23:29:09 pm »
Ja myślę, że:
1. W przypadku autora tematu kluczową kwestią jest to czy nastąpiło sprawdzenie w ewuś w dniu wizyty. Bo ile ja miałem przypadków, że ktoś dzwoni, że sprawdził ewusia, a okazało się, że tak, sprawdzili, był pozytywny, ale dzień przed wizytą.
2. Żeby zrealizować batalię z NFZ dochodząc swoich spraw i wytykając błąd dla NFZ, prawdopodobnie musiałoby to być nie tylko bardzo drogie świadczenie, ale także takie, gdzie nie ma żadnego kontaktu z rodziną pacjenta, ani z samym pacjentem, ponieważ np. nie żyje i nie ma opcji uzyskania oświadczenia itp.

A w takiej sytuacji:
Dalej - czy mogę sobie taki SOAPresponse sam napisać? Tak oczywiście - dane z czapki sprowadzające się do odpowiednich dat i teoretycznie mam spójny plik. Jakbym tak zrobił, to niech mi udowodnią, że jest to spreparowany plik.
Pewnie powiedzieliby, że oni nie widzą tego u siebie w systemie. I tyle. Słowo przeciwko słowu.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 31, 2019, 23:50:58 pm »
Id sprawdzenia raczej nadawane są sekwencyjnie. Mogliby powiedzieć raczej, że podane id nie zostało nadane dla mojego świadczeniodawcy. W takim razie ktoś inny powinien je dostać. Ale tutaj raczej już na sądowy poziom już wchodzimy. Raczej nie dojdzie do tego.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 31, 2019, 23:58:44 pm »
Ano tak, ale ja lubię czasem spojrzeć na to z tej strony jako forma realnej oceny, czego ktoś może kiedyś ode mnie oczekiwać. Generalnie polecam. :)

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 03, 2019, 07:44:54 am »
Wracając do meritum - potwierdzenia eWUŚ są każdorazowo ręcznie importowane do lokalnego OW NFZ przez Dział Informatyczny. Jak jeszcze tego nie zrobili, to wtedy jest taki błąd.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 03, 2019, 22:33:23 pm »
Raczej to automatem idzie.
W piątek wieczorem wysyłałem dane za maj i wątpię, żeby ktoś w NFZ siedział o godzinie 19 i robił transfer danych. Nie odrzuciło mi sprawdzeń  ewuś z tego samego dnia.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 25, 2019, 13:22:54 pm »
Chyba jednak świstak ręcznie siedzi i wgrywa potwierdzenia do systemu. Tylko na urlop poszedł.
Dla świadczeń zakończonych od 21.06 brak jest potwierdzeń ewuś w bazie OW.

edit:
"sprawa jest już analizowana" ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 25, 2019, 13:33:08 pm wysłana przez Paweł »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: błąd " Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia..."
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 25, 2019, 19:01:53 pm »
Jest to automat, tylko jak widać w niektórych NFZtach felerny.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 102
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]