Problemy z aplikacjami > KS-SOMED

KS-SOMED (i nie tylko) a ewidencja udostępnionej dokumentacji medycznej

(1/3) > >>

Michał:
Hej, czy w KS-SOMED da się (sprawnie) prowadzić ewidencję udostępnionej dokumentacji medycznej, a może znacie jakieś inne ciekawe rozwiązania w tym zakresie?

Profesor Wilczur:
Podpinam się, też szukam rozwiązania.

andy83:
A co chcecie osiągnąć ? Bo każdy co innego chce ...

karolweksler:
Zwróćcie uwagę na wymóg podpisu w przepisach dotyczących prowadzenia ewidencji. Prawdopodobnie musi to być podpis kwalifikowany lub ePUAP (wg mnie nie ma zastosowania podpis przy użyciu wewnętrznych mechanizmów systemu informatycznego bo o takowym jest mowa w rozporządzeniu w sprawie dokumentacji, a wymóg prowadzenia ewidencji znajduje się w ustawie o rzeczniku praw pacjenta).

Michał:
od 4 maja 2019 roku każdy pacjent może za darmo uzyskać pierwszą kopię dokumentacji medycznej. Przychodnia zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji udostępnionej dokumentacji medycznej, która powinna zawierać: Nazwisko i Imię Pacjenta, Sposób udostępnienia (np. ksero, skan, odpis, wgląd), Zakres (zakres dat lub poradnie, której dokumentacja została udostępniona), Nazwisko i imię osoby (jeżeli inna niż pacjent), której udostępniono dokumentację lub Nazwa Instytucji, Nazwisko, Imię i Podpis osoby udostępniającej oraz Data udostępnienia.
Wydaje się że KS-SOMED jest najlepszym miejscem, w którym można by taką ewidencję prowadzić, m.in. po to aby później można było łatwo zweryfikować czy pacjent już kiedyś występował o dokumentację, w jakim zakresie i czy należy mu się darmowa pierwsza kopia czy powinien za nią zapłacić. W naszej placówce (podejrzewam, że w dużej części innych również) większość dokumentacji jest w formie papierowej, więc powinna być możliwość "ręcznego" wpisania części danych (np. zakres dat udostępnionej dokumentacji, że to ksero, itp.)
Tutaj pojawia się właśnie moje pytanie, czy gdzieś w KS-SOMED jest to już możliwe.

@karolweksler - wg mnie to kolejne pole do interpretacji. Zamiast pisać samemu, posłużę się artykułem: http://prostetorodo.pl/download/Dominik-Spalek-udostepnianie-dokumentacji-medycznej-ewidencja.pdf


--- Cytuj ---Zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 3 lit. 3 Rozporządzenia RDM cyt.:
?(?) Dokumentacja indywidualna, jeżeli przepisy
rozporządzenia nie stanowią inaczej, zawiera (?)oznaczenie
osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych oraz osoby
kierującej na badanie diagnostyczne, konsultację lub leczenie:
(?) podpis (?)?.Zgodnie z § 10 ust. 2 Rozporządzenia RDM cyt.:
?(?) W przypadku dokumentacji prowadzonej w postaci
elektronicznej podpis, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. e,
może być złożony oraz weryfikowany przy wykorzystaniu
wewnętrznych mechanizmów systemu teleinformatycznego, o
którym mowa w § 80 (?)?. Przepis określa warunki, jakie
powinny zostać spełnione przy składaniu podpisu w
dokumentacji medycznej dopuszczając do wykonania ww.
czynności wykorzystanie wewnętrznego systemu
teleinformatycznego, który odpowiada określonym
wymaganiom, jak i daje możliwość złożenia oraz zweryfikowania
podpisu. Jeśli zatem ustawodawca dopuszcza taki mechanizm
weryfikacji podpisu składanego jednak w dokumentacji
medycznej to tym bardziej za uprawnione uznać należy
posługiwanie się analogiczną metodologią w odniesieniu do
podpisu, który znajdzie się w wykazie.
--- Koniec cytatu ---

PS. Niestety mechanizm obiegu dokumentacji się do tego nie nadaje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej