Pozostała sprawozdawczość w formacie otwartym > Kolejki oczekujących
Udokumentowanie zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia
natalia94:
Cześć,
na kolejki jak wiadomo najlepsza jest kontrola :D
A więc fundusz prosi o udokumentowanie przyczyny zmiany planowanego terminu udzielnie świadczenia. I tu się zastawiam - co? Zmniejszyli kontrakt o 60%, więc kolejkę musimy rozłożyć bo możemy zrobić mniej zabiegów (co jest chyba logiczne). Co tu dokumentować? Czy ktoś wie jakiej odpowiedzi oczekuje zespół kontrolujący na takie pytanie w opisanym przypadku?
I kolejne pytanie od zespołu - kopia korespondencji z pacjentem. Mamy obowiązek trzymać kopię korespondencji? (Mamy ok. 9 tys. osób w kolejce, absurdem by było drukowanie takiej ilości papieru x2)
09061303:
Czego oczekuje - nie wiem, ale dla mnie uzasadnienie jak najbardziej ok. Dadzą 60% więcej - przyspieszycie termin.
Punkt 15 poniższego:
http://www.nfz-warszawa.pl/dla-swiadczeniodawcow/dzial-monitorowania-umow/pytania-i-odpowiedzi/listy-oczekujacych/
"czy placówka poinformuje o zmianie daty" poniższego
https://www.nfz-lodz.pl/dlapacjentow/prasa-o-zdrowiu/5688-jakie-prawa-ma-chory-czekajacy-w-kolejce-na-leczenie
Wg powyższego nie musiało być żadnej korespondencji. Nie znam podmiotu, który wysyła informacje o zmianie terminu pocztą. Jest to bez sensu - pacjent może się nie zgodzić, w takim przypadku może zadzwoni, a może wyśle gołębia pocztowego (odnośnie "każdego możliwego sposobu"). Telefonicznie ogólnie najszybciej jest do czegoś dojść.
karolweksler:
Wg mnie chodzi o pokazanie dowodu na to, że odnotowano zmianę terminu udzielenia świadczenia. Jeżeli dzwonisz do kogoś, żeby przełożyć wcześniej ustalony termin, to powinnaś zrobić notatkę typu
- "w dniu xxxx podjęto próbę kontaktu z pacjentem - zaproponowano termin wcześniejszy, ale pacjent odmówił",
- "w dniu xxxx podjęto próbę kontaktu z pacjentem celem zaproponowania terminu wcześniejszego, ale pacjent nie odbiera"
- "w dniu xxxx zmieniłem termin z xxx na xxx z powodu zmniejszenia wysokości kontraktu"
Każdy program powinien mieć możliwość wydruku zestawienia zawierającego elementy wymagane przez rozporządzenie, w tym. imię, nazwisko, data zapisu w kolejkę, rozpoznanie lub powód przyjęcia i jeżeli na takim zestawieniu wydrukują się także zapisane uwagi, to NFZ powinien to przyjąć. Ustawa generalnie mówi o tym, że każdy każdego (tj. przychodnia pacjenta albo pacjent przychodnię) informuje o zmianie terminu, jeśli nie jest możliwe dochowanie go, ale nie precyzuje, że musi to być forma listowna.
natalia94:
każdy świadczeniobiorca ma kolumnę w której jest informacja o dacie zmiany terminu i przyczyna zmiany terminu i taką kolejkę dostali. Więc dowód na to, że odnotowaliśmy zmianę dostali. No cóż. Zobaczymy co dalej.
Swoją drogą. Wczorajszy komunikat dot. list oczekujących mnie zbulwersował.
--- Cytuj ---Mazowiecki OW NFZ przypomina, iż przekazywane przez Państwa dane dotyczące list oczekujących(comiesięczne) oraz pierwszego wolnego terminu udzielenia świadczeń są udostępniane dla świadczeniobiorców na stronie internetowej Oddziału Funduszu za pomocą Informatora
o Terminach Leczenia. W związku z powyższym należy zwrócić szczególną uwagę na rzetelność przekazywanychinformacji oraz ich spójność, co oznacza, że przed wysłaniem raportu z listami oczekujących należy sprawdzić czy prawidłowo został określony pierwszy wolny termin, zwłaszcza przy zerowej lub małej liczbie oczekujących oraz czy pierwszy wolny termin pokrywa się ze średnim czasem oczekiwania.
--- Koniec cytatu ---
No kurza twarz. Jak?
09061303:
Hmm... może ktoś cofnął się w czasie... Nie kojarzę, żeby się miała zmieniać zasada, że wpisujemy do kolejki pacjenta, który wybierze sobie nie pierwszy wolny termin. Jeśli tak, to zawsze jeden pacjent po wykonaniu usługi, który czekał 5 lat, bo tak chciał, a standard czekania to 3 m-ce i mała liczba pacjentów czeka, to średni rzeczywisty się o dużo zwiększy.
Poszukaj czy coś się zmieniło pod tym kątem - jak nie, to zapytaj o podstawę do tych słów.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej