collapse

Reklama


Autor Wątek: Aktualizacja 2019.00.0.09  (Przeczytany 680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andy83

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 96
  • Pomógł? 7
Aktualizacja 2019.00.0.09
« dnia: Marzec 14, 2019, 21:11:17 pm »
Aktualizował już ktoś ?
Ile trwała aktualizacja ?
Jakieś wrażanie z aktualizacji ?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1869
  • Pomógł? 208
  • Podkarpacki OW
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2019, 21:53:22 pm »
Nuda.. Kilka instalacji poszło ok (11XE i pełny). Największa DANE miała 2GB (czyli w skali instalacji, gdzie lekarze dużo piszą, to mała tabela) i pełny oracle - aktualizacja trwała jakieś 4min., ale na sprzęcie w miarę to stoi.
Jest tak jak opisane w dodatku do aktualizacji - żeby nie przekroczyć rozmiaru max ilości danych (dla XE odpowiedni limit, a dla pełnego limit na plik) sprawdzić rozmiar DANE, sprawdzić zajętość miejsca przestrzeni tabel i dana przestrzeń mniej więcej się zwiększy o rozmiar DANE.

Z tą nudą oczywiście żartuję, mogą być problematyczne sytuacje i fajnie, że dodatek do aktualizacji został wypuszczony (chociaż pewnie dopiero po zgłoszeniach, czyli post factum, a można było trochę więcej już w opisie aktualizacji dodać), ale w moim przypadku było ok.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2250
  • Pomógł? 58
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2019, 08:56:57 am »
u mnie mała baza i aktualizacja poszła bez problemu i trwała kilka minut. Nie wiem czy ma to związek, ale po aktualizacji do tej wersji zauważyłem częstsze problemy z KS-SOMED w lokalizacji zdalnej (VPN, RemoteApp). KS-SOMED zwisa podczas wystawiania eZLA (patrz na screena) i nic nie można zrobić a kspl.exe na serwerze dla tego użytkownika dobija do 25% wykorzystania procesora (czterordzeniowy).
Pomaga tylko ubicie procesu kspl.exe. Nie wiem czy to ma faktycznie związek z aktualizacją do tej wersji (trochę tam zmienili właśnie w kwestii eZLA), ale wcześniej podobne problemy zdarzały się mniej więcej raz w miesiącu a od czasu aktualizacji już 3-4 razy. Na razie obserwuję (jeszcze nie zgłaszałem). Muszę uruchomić monitorowanie obciążenie procesora przez kspl.exe żeby mieć twarde dane na temat faktycznej częstotliwości występowania problemu.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2250
  • Pomógł? 58
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2019, 13:18:39 pm »
Mam potwierdzenie od Kamsoftu, że jest problem w tej wersji z eZLA i w kolejnej to poprawią.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline MK

  • Kamsoft
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 37
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2019, 13:25:11 pm »
u mnie mała baza i aktualizacja poszła bez problemu i trwała kilka minut. Nie wiem czy ma to związek, ale po aktualizacji do tej wersji zauważyłem częstsze problemy z KS-SOMED w lokalizacji zdalnej (VPN, RemoteApp). KS-SOMED zwisa podczas wystawiania eZLA (patrz na screena) i nic nie można zrobić a kspl.exe na serwerze dla tego użytkownika dobija do 25% wykorzystania procesora (czterordzeniowy).
Pomaga tylko ubicie procesu kspl.exe. Nie wiem czy to ma faktycznie związek z aktualizacją do tej wersji (trochę tam zmienili właśnie w kwestii eZLA), ale wcześniej podobne problemy zdarzały się mniej więcej raz w miesiącu a od czasu aktualizacji już 3-4 razy. Na razie obserwuję (jeszcze nie zgłaszałem). Muszę uruchomić monitorowanie obciążenie procesora przez kspl.exe żeby mieć twarde dane na temat faktycznej częstotliwości występowania problemu.

Proszę się zgłosić na serwis. Tam można uzyskać dll to testów. Niestety, jest to problem pojawiający się u niektórych klientów i nie potrafimy go uzyskać u nas. Wydaje się, że rozwiązaliśmy, ale... ale nasi Klienci zazwyczaj bardzo stanowczo domagają się poprawki, jednakże, gdy w takich sytuacjach prosimy ich, aby potwierdzili, czy dll pomogła, czy też nie, co pozwoliłoby nam wystawić aktualizację,  zazwyczaj zwrotnej informacji nie udzielają. Pewnie, moglibyśmy uznać, że skoro po wysłaniu biblioteki już nic nie piszą, to znaczy, że problem jest rozwiązany. Ale... to trochę za mało, aby podjąć decyzję o wystawieniu aktualizacji. Dlatego proszę o kontakt, proszę o poinformowanie serwisu, że chce Pan dll do testów, bo jest problem z ezla z RDP i oczywiście uprzejmie proszę o informację zwrotna, czy pomogło. Po co kolejni mają się przekonywać, że czasem coś nie działa, gdy moglibyśmy aktualizację wypuścić.
P.S.
Niestety, u naszych "ulubionych" klientów to działa, mamy kilku, którzy zawsze nam informację zwrotna dają, ale oni problemów tym razem nie mają :-(

Offline MK

  • Kamsoft
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 37
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2019, 13:27:15 pm »
Czyli zgłosił się już Pan - trochę długo mi pisanie zeszło - a dostał Pan bibliotekę? BO jasne, poprawimy w kolejnej aktualizacji, ale na razie, nie wiemy, czy poprawiliśmy. Co oznacza, że nie wiemy kiedy będzie aktualizacja, a mogłaby być jeszcze dziś.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2250
  • Pomógł? 58
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2019, 13:34:24 pm »
tak, dostałem, wgrałem i testuję. Zawsze staram się dawać informację zwrotną i tym razem też dam :)
Teraz na warsztacie mam kolejny problem z eZLA (testowane na oryginalnej dll jak i tej testowej). Zrobiona korekta eZLA ponieważ był błędny nip płatnika. Jednak korekta nie chce się wysłać, pojawia się błąd jak na screenie :(
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline MK

  • Kamsoft
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 37
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2019, 14:11:21 pm »
ZUS chyba jeszcze nie ogarnął tej kuwety. O ile wiem, nie mamy żadnej odpowiedzi na nasze zgłoszenie odnośnie problemy z korektą. Zresztą był tu już o tym wątek i jest tam nawet link na nasze zgłoszenie. Nikt z ZUS na nie jeszcze nie odpowiedział. Zalecam usuwanie i wystawianie nowego zwolnienia. SOMED niewiele może tu zrobić, skoro po drugiej stronie coś niedomaga.

Offline andy83

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 96
  • Pomógł? 7
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 16, 2019, 12:49:13 pm »
Dzięki za informacja, ja mam około 20 GB, ale jeszcze nie próbowałem.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Pomógł? 74
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2019, 16:24:17 pm »
Zresztą był tu już o tym wątek i jest tam nawet link na nasze zgłoszenie. Nikt z ZUS na nie jeszcze nie odpowiedział.

Ładny PR.
Jak było naprawdę: ZUS odpowiedział 07 lutego i pozostało to niezauważone przez Kamsoft aż do 15 marca.
http://iag.zus.pl/viewtopic.php?f=4&t=50&sid=bc468ae5fd493d64de22337f952f44f3&start=10

Offline MK

  • Kamsoft
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 37
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2019, 07:32:12 am »
Ja tematu nie monitoruję. Czy coś było wcześniej wysłane, czy też nie, trudno mi powiedzieć - nie jest moim zadaniem monitorowanie forum ZUS, w każdym razie przez ten czas nie otrzymałem żadnej informacji aby coś w ZUS poprawiono. Biorąc pod uwagę, ze jest to problem powracający, wydawało by się, że powinien być rozwiązany bez konieczności dostarczania dodatkowych informacji, których akurat my nie posiadamy, bo to nie my wysyłamy fizycznie zwolnienia. Może żyję w błogiej nieświadomości, ale skoro ZUS odrzuca z danym komunikatem błędu, to może w logach sprawdzić, co takim błędem było odrzucone.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2250
  • Pomógł? 58
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2019, 20:44:02 pm »
Długo się zastanawiałem czy coś odpisywać, ale uznałem, że napiszę.
Przez MRK dostałem odpowiedź, że jest to błąd po stronie ZUS i mam anulować zwolnienie i wystawić nowe. Rozumiem takie podejście bo nie wiadomo na jakiego klienta się trafiło i Kamsoft przekazał, krótkie wyjaśnienie dlaczego tak i co należy zrobić aby poprawić.
Z drugiej jednak strony jeżeli Wy (producent oprogramowania) i my (użytkownicy) tak to zostawimy to sytuacja będzie się powtarzać. Nie wiem jak to wygląda w Kamsoft i jak wygląda Wasza współpraca z ZUS, ale dla mnie to powinno wyglądać tak, że jak wiecie, że to jest problem po stronie zus to im to zgłaszacie i jak proszą o przesłanie dodatkowych informacji to im je przekazujecie wcześniej prosząc klienta o dostarczenie takich a nie innych informacji i wyjaśniając z czego to wynika.
Ja nie chcąc tego tak zostawić (bo za dzień, tydzień, miesiąc sytuacja się powtórzy i lekarz do mnie będzie miał w pierwszej kolejności pretensje, że znowu jakiś błąd i czemu to ciągle nie działa) wysłałem maila do zus w tej sprawie i przekazałem im numer felernego zwolnienia (przecież sprawdzenie tego nie zajmuje dużo czasu). Poinformowano mnie, że sprawę przekazano do wyjaśnienia.

Wracając do problemu wieszania się programu przy wystawianiu eZLA to póki co na testowej bibliotece wszystko działa jak trzeba, ale o dziwo (pomimo, że poniedziałek) dzisiaj mało zwolnień było.
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 954
  • Pomógł? 74
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2019, 21:03:25 pm »
Z drugiej jednak strony jeżeli Wy (producent oprogramowania) i my (użytkownicy) tak to zostawimy to sytuacja będzie się powtarzać. Nie wiem jak to wygląda w Kamsoft i jak wygląda Wasza współpraca z ZUS, ale dla mnie to powinno wyglądać tak, że jak wiecie, że to jest problem po stronie zus to im to zgłaszacie i jak proszą o przesłanie dodatkowych informacji to im je przekazujecie wcześniej prosząc klienta o dostarczenie takich a nie innych informacji i wyjaśniając z czego to wynika.
Przy odrobinie dobrej woli i przekazaniu klientom info, żeby przesłali do ZUS konkretne dane można spróbować rozwiązać problem.  Zresztą kiedyś Kamsoft sam angażował się w rozwiązywanie problemów w komunikacji z ZUS i nie stanowiło problemu, że znajdowały się tam dane osobowe (tutaj potwierdzenie: http://iag.zus.pl/viewtopic.php?p=156&sid=dbe11a42430ea67752043247575aca75#p156). No ale teraz już nie ma takiej motywacji, teraz najłatwiej się zasłonić tekstem  "My nie mamy dostępu do dokumentów korekt naszych klientów." skoro udało się "zostać jednym z liderów jeśli chodzi o liczbę wysyłanych do ZUS zwolnień" (http://forumpps.pl/index.php?topic=10942.msg77409#msg77409), bo przecież na korekty pewnie  nikt nie zwraca uwagi i nikt ich nie liczy. Przyjęcie zgłoszenia też pewnie nie wiązało się z kontaktem z danymi osobowymi - pewnie po prostu uwierzyliście klientowi na słowo, że jest problem i z tego powodu poruszyliście temat na forum ZUSu.
Całą sytuację można zobrazować sobie mniej więcej tak, że  klient kupuje produkt do przetwarzania danych osobowych i  dzwoni do producenta żeby zgłosić problem z nim problem, ale producent nie chce dokładnie sprawdzić i wyjaśnić problemu z własnym programem do przetwarzania danych osobowych bo znajdują się w nim dane osobowe, co w efekcie powoduje, że klient jest w dupie. A całość spada na informatyka w przychodni, bo tak jak piszesz " lekarz do mnie będzie miał w pierwszej kolejności pretensje, że znowu jakiś błąd i czemu to ciągle nie działa".

Ja tematu nie monitoruję.
Jasne. Wykręcasz się sianem. W jednej wiadomości śmiało piszesz, że to wina ZUSu i że ZUS jest zły bo nie odpisuje na wiadomości, a jak wychodzi na to, że Kamsoft nie zauważył odpowiedzi ZUS przez miesiąc, to niech nikt się nie czepia bo nie monitorujesz tematu i możesz dookoła wciskać ludziom kit.

PS. Jak coś, to nie czepiajcie się mnie, bo ja nie monitoruję tego tematu i nie przyjmuję żadnej krytyki. Zajrzę tutaj prawdopodobnie za miesiąc. ;)

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 552
  • Pomógł? 48
  • W-M OW NFZ
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2019, 07:49:06 am »
Ja tematu nie monitoruję.
Jasne. Wykręcasz się sianem. [...] możesz dookoła wciskać ludziom kit.
Nie lepiej byłoby wysłać pretensje i żale do źródła? Wieszanie psów na @MK, korzystając z tego że jest tutaj dostępny, wygląda cokolwiek....nieelegancko.

Offline MK

  • Kamsoft
  • Super Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł? 37
Odp: Aktualizacja 2019.00.0.09
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2019, 08:09:07 am »
Cytuj
Jasne. Wykręcasz się sianem. W jednej wiadomości śmiało piszesz, że to wina ZUSu i że ZUS jest zły bo nie odpisuje na wiadomości, a jak wychodzi na to, że Kamsoft nie zauważył odpowiedzi ZUS przez miesiąc, to niech nikt się nie czepia bo nie monitorujesz tematu i możesz dookoła wciskać ludziom kit.
PS. Jak coś, to nie czepiajcie się mnie, bo ja nie monitoruję tego tematu i nie przyjmuję żadnej krytyki. Zajrzę tutaj prawdopodobnie za miesiąc.

Ech. A ten głos wewnętrzny mówił, zostaw, niech serwis ogranie Ale ta moja natura. OK, będzie trochę dłużej i trochę osobiście.
Nikogo chyba nie trzeba uświadamiać, że Kamsoft to nie jest firma garażowa. Że MK to nie jedyna osoba w tej firmie. MK, to tylko podrzędny programista tym się charakteryzujący, że ponad 20 lat programami dla przychodni się zajmuje. I niekoniecznie ja osobiście wszystkie tematy ogarniam, powiem więcej, do bardziej strategicznych tematów ? np właśnie ZUS, P1 itp. - są wyżej postawieni ludzie.
Część osób wie nawet kto pod tymi inicjałami się kryje, niektórzy nawet wiedzą, że informacje o aktualizacjach podpisuję z imienia i nazwiska, chodzi oczywiście o e-maile. Niektóry mogli zauważyć, że tych kilka aktualizacji, pomiędzy końcówką stycznia a drugą połową lutego podpisywał ktoś inny. Teraz już wszyscy wiedzą, że w tym czasie osobiście poznawałem tajniki leczenia szpitalnego. Na szczęście moje eZLA nie wymagało korekty.
Wiem, że ZUS ostatnio weryfikuje zwolnienia lekarskie, wiem, że raczej interesuje się zwolnieniami dłuższymi, mojemu do 30 dni nieco brakowało. Mimo wszystko, tak uważam, podkładanie się ZUSowi, że w trakcie zwolnienia lekarskiego świadczymy usługi swojemu pracodawcy, i to podkładanie się w ten sposób, że osoba na zwolnieniu drąży w ZUS dlaczego korekty zwolnień lekarskich nie chcą się wczytać może przebić tylko wyszukiwanie w Google informacji o Unii Europejskiej dzień po tym, jak głosowało się za Brexitem.
Więc do jasnej ch... żadne wykręcanie się sianem. Nie reprezentuję tu w żaden sposób stanowiska firmy, a tylko i wyłącznie moje poglądy. Co więcej, o tym, że w ogóle do ZUS zostało to zgłoszone przez jakaś stronę, dowiedziałem się z tego tu portalu. Ja po prostu pytam mądrzejszych od siebie i informację, tak, problem jest po stronie ZUS, tak, zgłosiliśmy, tak, ZUS jeszcze nie poprawił, a ten sam problem był parę lat temu. Czy ja napisałem tu wcześniej coś ponad to?
Niektórzy wiedzą też, że jestem dość drażliwy, pewno to tak z wiekiem przychodzi. I tak się znów zastanawiam, czy warto nadal zaglądać?
PS. Skoro już tak sobie wrzucamy. Proszę sprawdzić kiedy Michał zgłosił problem z korektą. Proszę sprawdzić, kiedy na portalu ZUS pojawiła się dodatkowa informacja. Proszę pod uwagę wziąć, że od końca lutego wróciłem do pracy. I proszę wyciągnąć wnioski.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2019, 08:13:14 am wysłana przez MK »

 


* Kalendarz Świadczeniodawcy

Marzec 2019
Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 [22] 23
24 25 26 27 28 29 30
31

* Szukaj


* Shoutbox

Odśwież Historia
  • Nie ma jeszcze żadnych wiadomości!

* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 42
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

* Aktywni

Paweł Paweł
7798 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
2887 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
Michał Michał
2250 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2218 Wiadomości
maciek777 maciek777
2135 Wiadomości
09061303
1869 Wiadomości
bart bart
1489 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1276 Wiadomości