Problemy z aplikacjami > KS-SOMED

Korekta eZLA - błąd

(1/2) > >>

kajtek:
Lekarz przeprowadzał korektę wystawionego zwolnienia - pacjent podał błędny NIP zakładu pracy. Po zmianie NIP w Somedzie (inne dane nie były zmieniane) zrobił korektę . Po jej wysłaniu z programu otrzymał informację:

PL-A0355;Nie powiodła się próba wysłania dokumentu. Proszę przejrzeć zwrotną informację i dokonać poprawy w danych związanych z wysyłanym dokumentem.
Wystąpił błąd podczas wysyłania dokumentów: Walidacja zakończyła się nieodpowiednim statusem.
#W174 Dane anulowanego zaświadczenia muszą być zgodne z nowym zaświadczeniem. Numer lokalu - ubezpieczony (w KEDU/ZUSZLA/III/p5)

Długo szukałem co to za błąd, nawet Kamsoft po pierwszej konsultacji nie odpowiedział. Ale znalazłem forum twórców aplikacji gabinetowych pod adresem http://iag.zus.pl/viewtopic.php?f=4&t=50 , które opisywało ten błąd. Według opisu tam zawartego błąd dotyczy numeru lokalu w którym mieszka pacjent. Numer ten ma być niezgodny z numerem w zwolnieniu przed korektą. W naszym przypadku numer lokalu był ten sam 55.  Wg. ZUS problem ten już został rozwiązany, ale jak widać nie jest to prawdą.
Druga konsultacja z Kamsoft potwierdziła iż występował taki błąd, ale był związany z walidacją korekty po stronie ZUIS a nie z aplikacją gabinetową. Próba znalezienia odpowiedzi po stronie ZUS to na razie totalna klapa. ZUS nie wyjaśnia dlaczego występuje błąd lecz zaleca:

proszę spróbować wystawić/skorygować E-ZLA z konta PUE ZUS. W kwestii problemów w aplikacji gabinetowej proszę skontaktować się z twórcą oprogramowania.

   Jeśli lekarz chce anulować zaświadczenie, powinien wybrać przyczynę anulowania i zdecydować, czy chce wystawić nowe zaświadczenie/zaświadczenia w miejsce anulowanego. Jest to możliwe do wykonania, przy wystawieniu nowego E-ZLA w miejsce anulowanego (nawet za okres dłuższy niż 3 dni wstecz)
Panel Lekarz --> Przegląd zaświadczeń lekarskich --> Anuluj zaświadczenie.

oczywiście jest to bez sensu bo po co aplikacja gabinetowa istnieje - żeby wysyłać zwolnienia a nie wystawiać je w PUE ZUZ.

Opisuję problem bo może ktoś na niego wpadnie i nie będzie wiedział co zrobić, a na razie w programie SOMED nic nie można z tym zrobic

Sorn:
Może wystarczy przywrócić stary nip firmy sprzed zmiany i wysłać anulację ezla.
Może nie chodzi o numer domu pacjenta tylko o nieprawidłowy nip firmy.

kajtek:
Chodzi o numer lokalu a nie domu pacjenta lub NIP. Kamsoft - Marcin Jaworski- zgłosił ponownie ten problem na portalu  http://iag.zus.pl/viewtopic.php?f=4&t=50 do ZUS dnia 23.01.2019

Michał:
dzisiaj niestety spotkał mnie identyczny przypadek i to na ostatniej wersji KS-SOMED :(
@kajtek czy u ciebie coś się wyjaśniło w tym temacie?

Profesor Wilczur:
Błąd jest po stronie ZUSowskiego api. Można im to zgłosić.

--- Cytat: iag.zus.pl ---Proszę o podanie serii i numerów konkretnych dokumentów, dla których występował (lub wciąż występuje) problem. Informacje proszę przekazać na skrzynkę iag.ezla@zus.pl.
--- Koniec cytatu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej