Aplikacje NFZ > Portal Świadczeniodawcy

przerwa techniczna

(1/2) > >>

Adu:
Zbieram informacje o braku dostępności do systemów OW NFZ.
Czy moglibyście napisać, czy w ogóle albo w jakich godzinach nie ma dostępu do portalu Świadczeniodawcy?
U mnie w kujawsko-pomorskim np. 22:00-07:00 nic nie działa :/

C.M. Legionów w Lęborku:
w Pomorskim jeśli nie ma dostępu do PŚ to w wyniku prac konserwacyjnych które są ogłoszone na stronie POW z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym stosownym komunikatem

karolweksler:

--- Cytat: Adu w Stycznia 21, 2019, 13:27:47 pm ---Zbieram informacje o braku dostępności do systemów OW NFZ.
Czy moglibyście napisać, czy w ogóle albo w jakich godzinach nie ma dostępu do portalu Świadczeniodawcy?
--- Koniec cytatu ---
jak jesteś ciekaw to przejdź się po SZOI / portalach innych OW NFZ (są publicznie dostępne) i sprawdź czy masz komunikaty o planowanych przerwach
Z tego co kojarzę są one w podlaskim co noc, w warmińsko-mazurskim co noc, w kieleckim co noc, w wielkopolsce raz w tygodniu, w Szczecinie co noc.


--- Cytat: Adu w Stycznia 21, 2019, 13:27:47 pm ---U mnie w kujawsko-pomorskim np. 22:00-07:00 nic nie działa :/
--- Koniec cytatu ---

a wg Ciebie kiedy NFZ ma robić przerwy techniczne, w dodatku ZAPOWIEDZIANE - wolałbyś w dzień między 12 a 22?

Adu:

--- Cytat: karolweksler w Stycznia 21, 2019, 19:43:45 pm ---jak jesteś ciekaw to przejdź się po SZOI / portalach innych OW NFZ (są publicznie dostępne) i sprawdź czy masz komunikaty o planowanych przerwach
Z tego co kojarzę są one w podlaskim co noc, w warmińsko-mazurskim co noc, w kieleckim co noc, w wielkopolsce raz w tygodniu, w Szczecinie co noc.

--- Koniec cytatu ---
Przeglądałam i o ile w odniesieniu do SZOI można to sprawdzić - komunikaty przy logowaniu, o tyle takiej informacji nie zauważyłam w Portalu Świadczeniodawcy. A że nie mam tam konta, to nie jestem pewna, w jakiej formie jest to ogłaszane. Dlatego zapytałam.
Inną rzeczą jest fakt, iż nie pracując w danym OW, nie mam pewności co do formy komunikatów o przerwach - przejrzałam aktualności większości OW NFZ, ale niektóre mają tak stare aktualności, że nie jestem pewna, czy taka informacja nie pojawia się w innym miejscu. Najbezpieczniej informacje uzyskać od osób działających w danym OW, stąd pytanie.
Nie do końca rozumiem lekko agresywny ton wypowiedzi - jak nie chcesz odpowiadać, nie pisz ;)


--- Cytat: karolweksler w Stycznia 21, 2019, 19:43:45 pm ---a wg Ciebie kiedy NFZ ma robić przerwy techniczne, w dodatku ZAPOWIEDZIANE - wolałbyś w dzień między 12 a 22?

--- Koniec cytatu ---
Jak już pytasz, wolałabym po 24:00 albo w weekendy.
I z tego co ustaliłam ponownie, to K-P OW NFZ ma nadal najdłuższą przerwę techniczną. W skali miesiąca to jest ponad 11 dni bez dostępu do SZOI. To nie jest OW NFZ z największą populacją, największą ilością świadczeniodawców/umów/pieniędzy, aby to uzasadnić. Do tego dochodzą niezapowiedziane przerwy i dodatkowe konserwacje - są miesiące, kiedy SZOI nie działa prawie pół miesiąca. To nie jest sprawiedliwe w kontekście innych świadczeniodawców z innych OW, a nawet z tego samego, np. korzystających z KOLCE w odniesieniu np. do kolejek, czy pierwszych wolnych terminów, mają dostęp 24 godz. na dobę.
A interesuje mnie to, bo ciągle nas ścigają i straszą karami, ale czasem po prostu nie ma jak pracować :/
A wyłączenie możliwości przesyłania nowych świadczeń od 12.01, o którym poinformowano nas 02.01 ok. godz. 15:00, też nie było fajne. Rozliczenia za grudzień, okres świąteczno-noworoczny i 9 dni, z którego codziennie zabierają 9 godz. (znowu ponad 3 dni out).
A podobno to umowy cywilnoprawne i mamy równość stron... Bo nasz NFZ kiedyś stwierdził, że jak 10 wypada w dzień wolny, to należy wypełnić obowiązki wcześniej, a nie jak w KPA dzień później ;)
Także takie story tutaj mamy, a pytanie było tylko o informacje.

09061303:
Tzn. jeśli jesteś nowa w biznesie rozliczania, to pewne rzeczy są dla Ciebie niewiadome może. Co do dostępności portali to się zgadzam, co do nierównego traktowania (terminy wysyłek i kary pomimo niedostępności) - ok, też się zgadzam. Jednak można z tym żyć albo iść do sądu.

Jednak, co do blokady wysyłki po 10tym miesiąca (lub 12stym - niech będzie) - jest tak co roku, nie jest to nowość, a niektóre (mówię za te, w których widziałem komunikat) NFZty w okolicach końca listopada/początku grudnia pisały komunikat, w którym zawarte było kiedy zamykają księgi finansowe itp. Nawiasem mówiąc świadczenia powinno się wysłać do 10 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, a że NFZty w ciągu trwania umowy pozwalają na trochę inne podejście, to tyle naszego, zawsze mogą zamykać możliwość wysyłki co miesiąc.

Jak chodzi o temat 10 w weekend - zgadzam się, ale można z tym zrobić to, co w pkt. 1. Inna sprawa, że jak kiedyś raporty wysłane po terminie przez weekend/święto zdarzały mi się i nie były do tej pory zakwestionowane. "NFZ stwierdził" słownie - niech stwierdza (jest to zdanie pracownika), pisemnie - niech poda podstawę. Jeszcze może być opcja pisemnie z użyciem słowa powinien (raport powinien być wysłany....) i bez podania podstawy - powinien czyli może lub nie.

Ogólnie kończąc - trzeba pamiętać, że jak z NFZtem drzemy koty, to gdzieś kiedyś będzie ofertowanie, którego wynik może nie być satysfakcjonujący. I tu znowu idziemy do pkt 1. Na dłuższą metę się raczej tak nie da, chyba, że ktoś ma dużo czasu, nerwów i pieniędzy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej