collapse

Reklama


Autor Wątek: przerwa techniczna  (Przeczytany 5319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adu

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł? 0
przerwa techniczna
« dnia: Stycznia 21, 2019, 13:27:47 pm »
Zbieram informacje o braku dostępności do systemów OW NFZ.
Czy moglibyście napisać, czy w ogóle albo w jakich godzinach nie ma dostępu do portalu Świadczeniodawcy?
U mnie w kujawsko-pomorskim np. 22:00-07:00 nic nie działa :/
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2019, 13:49:20 pm wysłana przez Adu »

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 667
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 21, 2019, 16:04:49 pm »
w Pomorskim jeśli nie ma dostępu do PŚ to w wyniku prac konserwacyjnych które są ogłoszone na stronie POW z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym stosownym komunikatem

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 21, 2019, 19:43:45 pm »
Zbieram informacje o braku dostępności do systemów OW NFZ.
Czy moglibyście napisać, czy w ogóle albo w jakich godzinach nie ma dostępu do portalu Świadczeniodawcy?
jak jesteś ciekaw to przejdź się po SZOI / portalach innych OW NFZ (są publicznie dostępne) i sprawdź czy masz komunikaty o planowanych przerwach
Z tego co kojarzę są one w podlaskim co noc, w warmińsko-mazurskim co noc, w kieleckim co noc, w wielkopolsce raz w tygodniu, w Szczecinie co noc.

U mnie w kujawsko-pomorskim np. 22:00-07:00 nic nie działa :/

a wg Ciebie kiedy NFZ ma robić przerwy techniczne, w dodatku ZAPOWIEDZIANE - wolałbyś w dzień między 12 a 22?

Offline Adu

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł? 0
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 31, 2019, 00:06:29 am »
jak jesteś ciekaw to przejdź się po SZOI / portalach innych OW NFZ (są publicznie dostępne) i sprawdź czy masz komunikaty o planowanych przerwach
Z tego co kojarzę są one w podlaskim co noc, w warmińsko-mazurskim co noc, w kieleckim co noc, w wielkopolsce raz w tygodniu, w Szczecinie co noc.
Przeglądałam i o ile w odniesieniu do SZOI można to sprawdzić - komunikaty przy logowaniu, o tyle takiej informacji nie zauważyłam w Portalu Świadczeniodawcy. A że nie mam tam konta, to nie jestem pewna, w jakiej formie jest to ogłaszane. Dlatego zapytałam.
Inną rzeczą jest fakt, iż nie pracując w danym OW, nie mam pewności co do formy komunikatów o przerwach - przejrzałam aktualności większości OW NFZ, ale niektóre mają tak stare aktualności, że nie jestem pewna, czy taka informacja nie pojawia się w innym miejscu. Najbezpieczniej informacje uzyskać od osób działających w danym OW, stąd pytanie.
Nie do końca rozumiem lekko agresywny ton wypowiedzi - jak nie chcesz odpowiadać, nie pisz ;)

a wg Ciebie kiedy NFZ ma robić przerwy techniczne, w dodatku ZAPOWIEDZIANE - wolałbyś w dzień między 12 a 22?
Jak już pytasz, wolałabym po 24:00 albo w weekendy.
I z tego co ustaliłam ponownie, to K-P OW NFZ ma nadal najdłuższą przerwę techniczną. W skali miesiąca to jest ponad 11 dni bez dostępu do SZOI. To nie jest OW NFZ z największą populacją, największą ilością świadczeniodawców/umów/pieniędzy, aby to uzasadnić. Do tego dochodzą niezapowiedziane przerwy i dodatkowe konserwacje - są miesiące, kiedy SZOI nie działa prawie pół miesiąca. To nie jest sprawiedliwe w kontekście innych świadczeniodawców z innych OW, a nawet z tego samego, np. korzystających z KOLCE w odniesieniu np. do kolejek, czy pierwszych wolnych terminów, mają dostęp 24 godz. na dobę.
A interesuje mnie to, bo ciągle nas ścigają i straszą karami, ale czasem po prostu nie ma jak pracować :/
A wyłączenie możliwości przesyłania nowych świadczeń od 12.01, o którym poinformowano nas 02.01 ok. godz. 15:00, też nie było fajne. Rozliczenia za grudzień, okres świąteczno-noworoczny i 9 dni, z którego codziennie zabierają 9 godz. (znowu ponad 3 dni out).
A podobno to umowy cywilnoprawne i mamy równość stron... Bo nasz NFZ kiedyś stwierdził, że jak 10 wypada w dzień wolny, to należy wypełnić obowiązki wcześniej, a nie jak w KPA dzień później ;)
Także takie story tutaj mamy, a pytanie było tylko o informacje.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 31, 2019, 19:24:48 pm »
Tzn. jeśli jesteś nowa w biznesie rozliczania, to pewne rzeczy są dla Ciebie niewiadome może. Co do dostępności portali to się zgadzam, co do nierównego traktowania (terminy wysyłek i kary pomimo niedostępności) - ok, też się zgadzam. Jednak można z tym żyć albo iść do sądu.

Jednak, co do blokady wysyłki po 10tym miesiąca (lub 12stym - niech będzie) - jest tak co roku, nie jest to nowość, a niektóre (mówię za te, w których widziałem komunikat) NFZty w okolicach końca listopada/początku grudnia pisały komunikat, w którym zawarte było kiedy zamykają księgi finansowe itp. Nawiasem mówiąc świadczenia powinno się wysłać do 10 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, a że NFZty w ciągu trwania umowy pozwalają na trochę inne podejście, to tyle naszego, zawsze mogą zamykać możliwość wysyłki co miesiąc.

Jak chodzi o temat 10 w weekend - zgadzam się, ale można z tym zrobić to, co w pkt. 1. Inna sprawa, że jak kiedyś raporty wysłane po terminie przez weekend/święto zdarzały mi się i nie były do tej pory zakwestionowane. "NFZ stwierdził" słownie - niech stwierdza (jest to zdanie pracownika), pisemnie - niech poda podstawę. Jeszcze może być opcja pisemnie z użyciem słowa powinien (raport powinien być wysłany....) i bez podania podstawy - powinien czyli może lub nie.

Ogólnie kończąc - trzeba pamiętać, że jak z NFZtem drzemy koty, to gdzieś kiedyś będzie ofertowanie, którego wynik może nie być satysfakcjonujący. I tu znowu idziemy do pkt 1. Na dłuższą metę się raczej tak nie da, chyba, że ktoś ma dużo czasu, nerwów i pieniędzy.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Adu

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł? 0
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 31, 2019, 20:22:44 pm »
Po północy stuknie mi 9 lat na forum, a w biznesie trochę dłużej.
Nie trzeba iść do sądu - często są to jednostkowe decyzje pojedynczych osób. Ktoś sobie wymyślił, a Dyrektor przyklepał.
Trzeba pisać, zgłaszać i monitować. To też są ludzie, to nie żaden Bóg, któremu trzeba przytakiwać. Przez pojęcie, że trzeba z tym żyć, mamy to, co mamy. Wywalczyłam wiele bez sądu, zarówno na poziomie OW, jak i Centrali. Ale nadal to za mało i wszyscy zachowujemy się jak petenci, a nie partnerzy.
Nie było takich komunikatów - sprawdziłam wszystkie strony OW NFZ, no chyba że były na portalach. Kiedyś było, że do 23:59 14.02 jeszcze statystyka szła. Później do końcówki stycznia...
Uwazam, że NFZ ma rację - całe rozliczenia należy zamknąć do 14.02. Takie jest prawo. Ale na równych i sprawiedliwych zasadach. Jest 35 dni od 10.01. 7 na poprawę statystyki dla świadczeniodawców, dalej aneksy, przesunięcia i też się zdąży. A nie świadczeniodawca ma 1 dzień, a NFZ 34. A podobno jesteśmy równi, bo to cywilny kontrakt :D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2019, 20:24:20 pm wysłana przez Adu »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: przerwa techniczna
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 31, 2019, 22:24:41 pm »
Sorki za ocenę - patrzyłem po ilości postów.
"(..)no chyba, że były na portalach." - no właśnie. W podkarpackim 18 grudnia z odwołaniem się do zapisu w par. 23 ust. 3 rozporządzenia (dz.u. 2016 poz. 1146 z późn. zmianami). W sumie jest tam coś w temacie napisane. Ale to tak tylko przy okazji przytaczam.
Ogólnie jeszcze jedno - rozróżnienie na dodanie świadczenia (nowy identyfikator) i poprawę (modyfikacja w ramach wcześniej wysłanego id). To pierwsze blokują, to drugie szło po 10tym.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 87
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 10
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]