collapse

Reklama


Autor Wątek: eZLA wstecznie  (Przeczytany 5020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
eZLA wstecznie
« dnia: Listopada 09, 2018, 09:38:49 am »
Wystawialiście może wsteczne eZLA w somedzie? Nie było żadnych problemów?

Offline andy83

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Pomógł? 19
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 09, 2018, 10:46:03 am »
a w ogóle to działa eZLA? Bo mam problemy od 2 godzin

Offline neelix

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Pomógł? 39
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 09, 2018, 10:54:21 am »
Wystawialiście może wsteczne eZLA w somedzie? Nie było żadnych problemów?
Nie w Somedzie ale pewnie działa tak samo: do 3 dni wstecz nie ma problemu, jeśli więcej niż 3 dni to tworzą się dwa zwolnienia: jedno na okres "zaległy" (np. od 7 do 3 dni wstecz) i wymaga podania powodu a drugie na okres dopuszczalny od 3 dni wstecz do końca zwolnienia.
Pewnie te przeterminowane są weryfikowane przez ZUS, miałem dwa takie przypadki i nikt jeszcze z ZUSu nie dzwonił po wyjaśnienia.

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 09, 2018, 11:12:01 am »
Właśnie konkretnie chodzi o somed. Przy tworzeniu podzielił na 2 zwolnienia. Potem przy wysyłce marudził, że zwolnienie wsteczne musi mieć podany powód (był) i że to aktualne powodu mieć nie może. W żaden sposób nie chciało się zmusić do wysłania.

PS aktualnie to nawet pue.zus.pl nie komunikuje się z serwerem. Dobra wróżba na 1.12..

Offline Isiek

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł? 13
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 09, 2018, 15:43:20 pm »
Bez problemu i do 3 dni wstecz, nic nie dzieli- ostatnio kilka dni temu takie wystawiałem (wersja .02 SOMED)no dziś to nic się nie dało zrobić z powodu "awarii" PUE

Offline neelix

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Pomógł? 39
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 15, 2018, 15:51:37 pm »

Offline zuzu

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 26, 2018, 08:05:50 am »
System nieprawidłowo wylicza mi ilość dni ciągłego zwolnienia (załącznik), nie ma nawet możliwości ręcznej zmiany.
Ktoś miał podobny problem ?

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 26, 2018, 09:27:35 am »
Co prawda problem nie dotyczy mojego tematu, ale potwierdzam.

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł? 49
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 26, 2018, 09:29:08 am »
System nieprawidłowo wylicza mi ilość dni ciągłego zwolnienia (załącznik), nie ma nawet możliwości ręcznej zmiany.
Ktoś miał podobny problem ?
Sprawdź, czy pacjent nie ma zwolnienia bezpośrednio poprzedzające owe zwolnienie. Na tym polega ciągłość.

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 26, 2018, 09:34:23 am »
Ano tak, to też potwierdzam ;-)

Offline zuzu

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 26, 2018, 10:12:10 am »
Nie miał zwolnienia, ostatni raz był u lekarza 4 października.

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł? 49
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 26, 2018, 11:12:22 am »
Mimo wszystko poszukałbym w zwolnieniach, nie ważne, czy była czy nie była wizyta.

Offline jps1

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 62
  • Pomógł? 0
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 04, 2018, 09:48:38 am »
Witam.
Mam pytanie czy w SOMED można skorygować eZLA w zakresie daty , lub w zakresie instytucji ubezpieczeniowej. Istnieje tylko możliwość usunięcia eZLA i wystawienia nowego.  ZUS przez swoją stronę umożliwia tę czynność i zaleca korygowanie zwolnień , a nie ich unieważnianie i pisanie nowych gdyż przy pisaniu nowego zwolnienia nie możemy przekroczyć terminu 3 dni wstecz.

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3173
  • Pomógł? 101
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 04, 2018, 13:48:50 pm »
Nie znam odpowiedzi na powyższe pytania, ale z chęcią też poznam na nie odpowiedź. Mam za to jeszcze kilka swoich:

1. Co zrobić kiedy lekarz chciał wystawić eZLA dla rodzica a wystawił zwolnienie dla kilkuletniego dziecka?
2. Pacjenci u nas nie mają w kartotekach wpisanych zakładów pracy, więc przy wystawianiu eZLA nie możemy wybrać lokalnego płatnika. Jeżeli nic nie wybiorę to podczas dalszych kroków nie pojawia się plansza z wyborem płatnika jak to jest pokazane w biuletynie czy instrukcji KS-SOMED. Czy to normalne zachowanie? Może tak to wygląda jak pacjent ma tylko jednego płatnika w ZUS? Generalnie chciałbym wiedzieć jak to u Was wygląda? Czy macie w KS-SOMED wpisanych płatników? Czy lekarze podczas wystawiania wpisują do programu płatnika pacjenta?
3. Po wysłaniu eZLA (status "W") chciałbym wydrukować papierową wersję dla pacjenta. Tak, wiem że jeżeli płatnik ma konto w PUE to się nie drukuje, ale przynajmniej w pierwszym okresie chciałbym aby pacjenci mogli takie papierowe potwierdzenie otrzymać jeżeli mają taką wolę. Zgodnie z instrukcją, jeżeli kliknę ponownie przycisk wyślij/drukuj takie potwierdzenie powinno się wydrukować a u mnie się nie drukuje (recepty i inne dokumenty drukują się prawidłowo). Czy też tak macie?
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline Sorn

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Pomógł? 24
Odp: eZLA wstecznie
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 04, 2018, 14:20:51 pm »
Witam.
Mam pytanie czy w SOMED można skorygować eZLA w zakresie daty , lub w zakresie instytucji ubezpieczeniowej. Istnieje tylko możliwość usunięcia eZLA i wystawienia nowego.
Prawy klawisz na eZLA i "Popraw". Na dole okna jest przycisk "Korekta"

1. Co zrobić kiedy lekarz chciał wystawić eZLA dla rodzica a wystawił zwolnienie dla kilkuletniego dziecka?
Trzeba anulować eZLA i wystawić nowe poprawnie. Ewentualnie korekta.

2. Pacjenci u nas nie mają w kartotekach wpisanych zakładów pracy, więc przy wystawianiu eZLA nie możemy wybrać lokalnego płatnika. Jeżeli nic nie wybiorę to podczas dalszych kroków nie pojawia się plansza z wyborem płatnika jak to jest pokazane w biuletynie czy instrukcji KS-SOMED. Czy to normalne zachowanie? Może tak to wygląda jak pacjent ma tylko jednego płatnika w ZUS? Generalnie chciałbym wiedzieć jak to u Was wygląda? Czy macie w KS-SOMED wpisanych płatników? Czy lekarze podczas wystawiania wpisują do programu płatnika pacjenta?
Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.
Jeżeli jest jeden płatnik to okno się nie pokazuje co osobiście traktuję jako niepoprawne działanie. Nie wiemy co to za firma do momentu wyświetlenia się samego dokumentu. W przypadku gdy pacjent jest w trakcie zmiany miejsca zatrudnienia w ZUS może być stara firma, a nowej może jeszcze nie być.
Lekarze nie wpisują firm jeżeli jej brakuje w systemie i raczej odsyłają do rejestracji. Oczywiście są lekarze biegli w systemie i sami sobie dodają firmy.

3. Po wysłaniu eZLA (status "W") chciałbym wydrukować papierową wersję dla pacjenta. Tak, wiem że jeżeli płatnik ma konto w PUE to się nie drukuje, ale przynajmniej w pierwszym okresie chciałbym aby pacjenci mogli takie papierowe potwierdzenie otrzymać jeżeli mają taką wolę. Zgodnie z instrukcją, jeżeli kliknę ponownie przycisk wyślij/drukuj takie potwierdzenie powinno się wydrukować a u mnie się nie drukuje (recepty i inne dokumenty drukują się prawidłowo). Czy też tak macie?
Przycisk wydrukuj/wyślij powoduje wyświetlenie formularza(-y) z możliwością wydruku. Po naciśnięciu przycisku drukuj formularz się zamyka i otwiera kolejny dokument o ile jest dostępny.
Można też prawym klawiszem, i wydrukuj.

Ze swoich problemów dodam, brak informacji o płatniku na eZLA. Trzeba je wyświetlić aby zobaczyć do jakiego zakładu pracy jest wystawione.
Może być też sytuacja że mamy dwa zwolnienia. Jedno dla pacjenta, drugie na opiekę. Nie wiadomo co jest czym.

W ogóle w okno wystawiania zwolnienia powinno pozwalać w bocznym panelu informacyjnym edytować wartości. Przykładowo adres zamieszkania pacjenta. Powinien to być adres pod którym pacjent będzie przebywał podczas zwolnienia. Niekoniecznie musi to być adres zameldowania. W takim przypadku lekarz musi przerwać wprowadzanie zwolnienia, otworzyć kartotekę pacjenta, poprawić adres i dopiero powrócić do wystawiania zwolnienia.

Brakuje "podpowiadajek" przy kodach A,B,C, itd.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 101
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 2
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]