collapse

Reklama


Autor Wątek: AP - KOLCE - problem  (Przeczytany 10878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Poradnia123

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł? 1
AP - KOLCE - problem
« dnia: Listopada 07, 2017, 07:58:34 am »
Witam,

pomagam małej przychodni w bieżących sprawach z NFZ. Zwrócili się do mnie z prośbą o pomoc w sprawie pisma, które dostali poprzez Portal dotyczące analizy danych z komunikatu SWIAD i LIOCZ. Analiza dotyczyła porównania zawartości przekazywanych w okresie : 01.01.2017 r. ? 31.07.2017 r. dwóch sprawozdań:
? podsumowania prowadzonych list oczekujących (statystyki), przekazywane komunikatem LIOCZ lub ewidencjonowanych w systemie AP-KOLCE.
? sprawozdania dotyczące świadczeń ambulatoryjnych przekazywane komunikatem SWIAD.

Liczba wizyt przy rozliczonych świadczeniach, przy których dodano informację o wykreśleniu pacjenta z kolejki oczekujących sprawozdana w komunikacie SWIAD oraz liczba świadczeniobiorców, którzy zostali skreśleni z listy oczekujących z powodu wykonania świadczenia sprawozdana w komunikacie LIOCZ powinna być jednakowa. Jednak po analizie okazało się że różnica jest ogromna, na 309 wizyt jedynie 4 są prawidłowo sprawozdani (nie potrafię zlokalizować którzy to pacjenci). I tu pytanie - skąd taka różnica? przychodnia mała i to są prawie wszyscy pacjenci, tak jakby wykreślanie jako zrealizowane z AP-KOLCE nie szło w parze z mMedica.

Rejestratorka pracuje na mMedica, prowadzi kolejkę tylko w AP-KOLCE - nie w mMedica, w mMedica w przeglądzie kolejek jest utworzona kolejka AP-Kolce i druga Poradni (ta która była zanim weszło AP-KOLCE). Pan z NFZ z Działu kolejek zasugerował złą konfigurację mMedica, jako, że nie podpina zrealizowanych świadczeń pod wykreślane osoby. Na infolinii mMedica nic kompletnie mi nie pomogli. Rejestratorka każdą zgłaszająca się do lekarza osobę na bieżąco wykreśla z AP-Kolce jako wykonanie świadczenia, jednak same wizyty rozlicza po zakończeniu pracy lekarza na koniec dnia lub w dniu następnym.

Proszę o pomoc w znalezieniu błędu, osobiście nie pracuję na AP-KOLCE i nie znam programu. Szukałam w instrukcji AP-KOLCE, ale nie widze rozwiązania. Czy ktoś miał podobny problem lub jest w stanie pomóc?

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 667
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 07, 2017, 10:22:28 am »
Sugeruję kontakt z mMedicą gdyż ewidentnie jest tu coś nie tak z komunikacją pomiędzy nimi a NFZ lub konfiguracją.
Ap-Kolce obejmuje zakresowo tylko bardzo okrojone zakresy świadczeń w stosunku do słownika zakresów, dla których musimy prowadzić listę kolejkową.
Na przykładzie serum, mogę powiedzieć że w momencie pojawienia się Ap-Kolce w konfiguracji pojawiła się opcja do zaznaczenia "współpraca z Ap-Kolce", a w kolejkach serumowskich lista rozwijana do wyboru czy jest to świadczenie na podstawie DILo, czy z endokrynologii, czy innych zakresów które obejmuje AP-Kolce. Moje rejestratorki zaznaczają właśnie odpowiednią opcję w tej liście oraz skreślają pacjentów w Ap-Kolce w tych zakresach i wszystko przechodzi bezbłędnie.
Dla zakresów z poza Ap-Kolce sprawozdaję kolejkę poprzez eksport z serum

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 07, 2017, 17:07:53 pm »
O ile ja dobrze zrozumiałem komunikacja AP-KOLCE - aplikacja nie istnieje. Da się tak, ale trzeba się pilnować - oddzielnie usuwać na kolcach z odpowiednim powodem i od razu w aplikacji tak samo (czy od razu to niekoniecznie, ale kto będzie o tym pamiętał).
Jak chodzi o istotę problemu - wygląda na to, że KOLCE a program szły sobie różnymi ścieżkami (zależy po której stronie w raporcie więcej pacjentów jest wykonanych, KOLCÓw czy programu; jakbym miał stawiać, to po stronie kolców).
Ogólnie ja zrobiłbym zestawienie z kolców (jak po stronie kolców więcej wykonanych) i później pacjenta za pacjentem sprawdzał jak wygląda w aplikacji od strony kolejki. Jak odwrotnie, to zestawiłbym pacjentów kolejkowych wykonanych z programu i weryfikował z kolcami.
Co dalej - to zależy na co pozwala mMedica. Pasowałoby uwspólnić stany, a jak to zależy od szczegółów analizy.

Z ciekawości - który NFZ jak można wiedzieć?
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3279
  • Pomógł? 108
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 07, 2017, 19:29:06 pm »
Jeżeli dobrze rozumiem, to ktoś dziwi się, że program nie wykazuje w SWIAD zdjęcia pacjenta z kolejki skoro kolejka nie była prowadzona w programie.. O ile się nie mylę to komunikacja program->KOLCE jest jednostronna czyli odpowiednio skonfigurowany program pozwala na pracę tylko w nim i wysyła wszystkie informacje do KOLCE. Natomiast w drugą stronę komunikacji nie ma czyli jeżeli coś się wpisze/skreśli/wykona w KOLCE to do programu ta informacja nie trafia. Sprawdzę to jeszcze jutro ale na 99% tak to działa (no bo jak KOLCE mają przesłać dane do programu u świadczeniodawcy do którego nie mają dostępu).

Jak rozwiązać ten problem i poprawić stare dane? Oj... jakby to był PPS to myślę, że dalibyśmy radę. Natomiast mMedica jest dla mnie totalnie zakręcona, nielogiczna i bez dostępu do wielu rzeczy które w PPSie mam od ręki (ale to takie zboczenie po 9 latach ciągłej pracy w PPSie i sporadycznej w mMedica). Ja się nie podejmuję.

Pozdrawiam

Offline Poradnia123

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł? 1
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 07, 2017, 20:14:31 pm »
Dziękuję wszystkim za odpowiedź. To podkarpacki NFZ zrobił takie zestawienie. Konsekwencji poki co ma nie być, to jest po to, aby teraz było już poprawnie, ale nie wiadomo jak  :D . Dzwoniłam ponownie do mMedica i na dniach ma być jakaś aktualizacja, która lepiej konfiguruje Kolce i mMedicę... Bo faktycznie wykreślając pacjenta w Kolcach jako wykonany nie ma opcji wskazać id rozliczenia z mMedica. Zestwienie pokazało, że z Kolce zostało  zrealizowanych 309 pacjentów, ale z komunikatu SWIAD tylko 4 czyli róznica jest 305!!!

Zobaczymy co przyniesie aktualizacja mMedica...

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 07, 2017, 20:57:36 pm »
@PiotrSz
Działa to tak jak napisałeś - komunikacja idzie od strony aplikacji rozliczeniowej (PPS,Somed, mMedica) do kolców i tyle. Jest to zwykły webservice jednokierunkowy, nie ma potwierdzania na żądanie. Logiczne - jakby tak było, to odpytywanie kolców przez aplikacje zajechałoby usługę. Mam to skonfigurowane w Somedzie i działa - pracujemy tylko w Somedzie (wpisywanie, usuwanie, wykonanie pacjenta w kolejce), na na kolcach tylko daty oceny i ewentualnie uprawnienia się dodaje.
@Poradnia123
Tak myślałem, że to ten NFZ, widziałem takie samo, ale z rozbieżnością jednostkową (nawiasem mówiąc podejrzewam, że w aplikacjach Kamsoftu też jedna sytuacja jest nie do końca rozwiązania jak chodzi o SWIAD vs. LIOCZ, ale na razie muszę to przeanalizować).
Aktualizacja może i skonfiguruje cośkolwiek, ale do przodu, wstecz nie za bardzo.
Zestawienie pokazuje, że źle prowadzone są rejestracje jeśli nie ma komunikacji mMedica - Kolce. Po prostu w AP-Kolce wprowadzany był pacjent, a do kolejki w aplikacji nie (albo nie był wykonywany z kolejki), oprócz 4 sztuk. Stąd stan na Kolcach 309, a stan na podstawie raportu I fazy 4 sztuki. Na pewno da się tych pacjentów wyłapać. Zestawienie wykonanych w Kolce, zestawienie wykonanych w mMedice (na pewno takie jest, jak nie to się zdziwię) i porównuj - znajdziesz tych 305 :)
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Ekert

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • Pomógł? 0
  • NZOZ Poznan (POZ+AOS)
KOLCE a komunikat SWIAD
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 15, 2018, 19:32:52 pm »
Witam - chcę pociągnąć ten wątek, ponieważ moje pytanie idealnie tu pasuje.
Od lat obsługuję małą poradnię kardiologiczną - w sensie rozliczeń z NFZ.
Raz na miesiąc dostaję od pani doktor ewidencję papierową, którą należy "wklepać" do PPSa, sprawozdać i rozliczyć.
Od kiedy wprowadzono KOLCE, z wymaganiem aby wpisy i skreślenia były robione "na bieżąco" - robi to ktoś w poradni, bezpośrednio w KOLCE.
Ja używam KS-PPS i robię sprawozdanie i rozliczenia raz w miesiącu i nie zaznaczam niczego, co dotyczy kolejek.
Jak dotąd, NFZ nie przesyłał żadnych pretensji do tego - jedynie czasem, że np. skreślono pacjenta niezgodnie z datą planowaną, bo wizyta była dzień wcześniej i trzeba poprawić. Poprawki też były robione bezpośrednio w KOLCE.
Dzisiaj dostałem przez SZOI info przypominające, że: "wymagane jest sprawozdawanie w komunikacie SWIAD danych dotyczących wpisu na listę oczekujących (element "lista-oczek"). W przypadku, gdy pacjent nie był wpisany na listę oczekujących należy wypełnić element "brak-wpisu".
Jestem zaniepokojony, bo wnioskuję, że teraz w miejsce zlecenia na raz w miesiącu będę musiał przejść na etat. Mało tego - jeżeli wpisy mają być na bieżąco, to będę musiał wysyłać sprawozdanie na bieżąco.
A może to jest nadal alternatywa i może zostać tak, jak dotychczas - że KOLCE wypełnia się w poradni na bieżąco bezpośrednio w aplikacji, a w KS-PPS robię sprawozdanie astrahując od kolejki.
Proszę ekspertów o Wasze zdanie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam wszystkich

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 15, 2018, 19:53:51 pm »
W KOLCach powinno być na bieżąco.
W KS-PPS robisz tak jak dotąd raz na miesiąc z tą różnicą, że wpisując świadczenie wybierasz, że przy okazji tej wizyty pacjent został skreślony z kolejki i będzie dobrze. O ile wysyłasz raport statystyczny do 10 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.

Offline Ekert

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • Pomógł? 0
  • NZOZ Poznan (POZ+AOS)
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 15, 2018, 20:53:07 pm »
Dziękuję.  :)
Pozdrawiam wszystkich

Offline mlutek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 342
  • Pomógł? 3
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 15, 2018, 20:58:43 pm »
Hej jeśli sa listy prowadzone w AP-Kolce to nie trzeba wysyłać żadnych raportów, wszystko jest tam wpisywane na bieżąco i skreślenia tez powinny byc na bieżąco.
Jesli chodzi o aplikacje KS-PPS prowadzi sie po to kolejkę aby pacjentowi w można było w wysyłanych raportach bylo dodac termin wpisania na lsite oczekujących.
Widoczie NFZ sprawdza czy juz kiedyś byl pacjent czy tez jest I razowy, jesli jest I razowy to powinna byc informacja o dacie wpisania go na liste oczekujących oraz informacja o dalszym leczeniu czy pozostaje w AOS czy idzie do POZ czy tez jest całkowicie wypisany.
Ja na bieżąco prowadzę AP Kolce, natomiast do PPS-a wpisuje tylko te dane ktore maja isc w raporcie statystycznym...i wpisuje je z opoznieniem.
Oczywiscie termin zapisu z AP-Kolce i termin skrełsenia musi sie mi zgadzac z aplikacja PPS-a
Pozatym NFZ rozlicza Ciebie z prowadzenia list oczekujacych, a w przypadku AP-Kolce to jest glowna aplikacja ktora odzwierciedla listy oczekujacych.
Oczywiscie mozna tez robic nieco inaczej, tzn wpisywac na biezaco do PPS-a pozniej wysylac do AP-Kolce, ale kiedys nie bylo mozna eksportu- z PPS-a do AP Kolce wiec robie to nieco na odwrot, i jak do tej pory nie mialem zadnego komunikatu....
« Ostatnia zmiana: Marca 15, 2018, 21:13:09 pm wysłana przez mlutek »

Offline Ekert

  • Specjalista
  • ***
  • Wiadomości: 241
  • Pomógł? 0
  • NZOZ Poznan (POZ+AOS)
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 15, 2018, 21:16:56 pm »
Hej, właśnie rozwiałeś moje wątpliwości - wyszło mi bowiem, że nie mogę pacjentów wpisywać do kolejki w KOLCE, a skreślać w PPSie, (jak zasugerował karolweksler) bo wtedy w bazie danych PPSa nie będę miał tej kolejki i nie będzie możliwe wybranie pacjenta do skreślenia.
Tak, jak ty piszesz, jest bardziej logiczne.
Jeżeli AP-Kolce to główna aplikacja, czyli docelowo to w niej mają się znaleźć obowiązkowe informacje, to - na logikę - nie powinno być ważne, jaka aplikacja (i czy w ogóle jakakolwiek) po stronie świadczeniodawcy w tym pośredniczy.
Obawiałem się jedynie, że system SZOI może sprawdzać, że takie informacje nie przechodzą przez niego do Kolców i raportować, że ś-dawca tego nie robi.
Pozdrawiam
Pozdrawiam wszystkich

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 15, 2018, 21:47:06 pm »
Hej, właśnie rozwiałeś moje wątpliwości - wyszło mi bowiem, że nie mogę pacjentów wpisywać do kolejki w KOLCE, a skreślać w PPSie, (jak zasugerował karolweksler) bo wtedy w bazie danych PPSa nie będę miał tej kolejki i nie będzie możliwe wybranie pacjenta do skreślenia.
Ja nie napisałem, żeby nie skreślać w KOLCach. Napisałem żeby w KOLCach robić wszystko na bieżąco (i zapisywać i skreślać). Tak naprawdę w PPSie musisz drugi raz prowadzić kolejkę, ale w PPS możesz z opóźnieniem.

elowo to w niej mają się znaleźć obowiązkowe informacje, to - na logikę - nie powinno być ważne, jaka aplikacja (i czy w ogóle jakakolwiek) po stronie świadczeniodawcy w tym pośredniczy.

Dla NFZ to ma znaczenie.

====
Możesz to rozwiązać integrując AP-KOLCE i KS-PPS. Panie w rejestracji będą używać PPS do prowadzenia kolejki i będzie się ona synchronizować z KOLCami.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 15, 2018, 23:51:12 pm »
Ja tutaj stanę po stronie karolweksler'a - robiąc to inaczej robisz dwa razy robotę. Tak jak napisał mlutek, to do kolejki w PPSie musisz wpisać pacjentów kolejowych po to, żeby ich skreślić przez wykonanie (rozliczając pacjenta wybrać wpis kolejkowy) dzięki czemu do SWIAD wejdzie wpis "lista-oczek". Oczywiście pacjentów skreślonych, bo zrezygnowali czy się nie zgłosili, wpisywać nie trzeba ani robić żadnych raportów - wszystko to idzie z KOLCów.
Ogólnie nie rozumiem czemu jak coś działa (integracja z KOLCami) to tego nie wykorzystać i nie mieć roboty podwójnej z głowy. Tak czy inaczej wpisywanie z opóźnienie się prędzej niż później skończy, wszystko będzie pasowało mieć w aplikacji z odpowiednią datą wprowadzenia. Prędzej też nie będzie" wypadało" trzymać baz danych poza przychodnią (RODO).
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 15, 2018, 23:57:35 pm »
Poza tym prowadzenie KS-PPS w przychodni na potrzeby kolejek lub rozliczeń to pierwszy krok w kierunku EDM bo personel w rejestracji zaprzyjaźni się z programem.  Potem tylko wdrożenie lekarzy tak, aby od przyszłego roku prowadzili EDM (taki jest aktualnie termin).

Offline Poradnia123

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł? 1
Odp: AP - KOLCE - problem
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 16, 2018, 08:20:16 am »
Nawiążę jeszcze do sytuacji w mojej poradni. Początkiem roku zadzwoniłam do naszego NFZ (POW), aby zgłębić problem tego zestawienia, które do nas przyszło w zeszłym roku. Dowiedziałam się, że nie ma obowiązku prowadzenia kolejki w mMedica, jest tylko konieczność w AP-KOLCE, tam jest na bieżąco wszystko wpisywane i aktualizowane. Lista oczekujących nie jest prowadzona w programie mMedica od kiedy weszło AP-KOLCE. Ale tym samym ID świadczenia nie podpina się pod rozliczoną wizytę. Na chwilę obecną nie ma z tego tytułu żadnych konsekwencji, ale taki stan rzeczy trochę mnie niepokoi.

I czy teraz zacząć prowadzić listę oczekujących w mMedica??? Tak po prostu? czy u kogoś synchronizacja mMedica z AP-KOLCE działa? Jak z tego wybrnąć.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 82
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 11
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9297 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1622 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]