collapse

Reklama


Autor Wątek: Utrata danych podczas awarii komputera  (Przeczytany 6712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bart

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1498
  • Pomógł? 117
  • Dolnośląski OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #15 dnia: Września 11, 2017, 08:54:38 am »
<..>
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.
Może firewall lokalny Winowsa blokuje połączenia nowozinstalowanego PPS-a z Internetem ??

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #16 dnia: Września 11, 2017, 09:19:29 am »
<..>
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.
Może firewall lokalny Winowsa blokuje połączenia nowozinstalowanego PPS-a z Internetem ??

Zapora Windows wyłączona, Baidu Antivirus wyłączony i problem nadal się pojawia. Resetowałem również ustawienia w opcjach internetowych Internet Explorer oraz upewniłem się że funkcja "Użyj serwera proxy dla sieci LAN (te ustawienia nie są stosowane dla połączeń telefonicznych lub VPN" jest ozdnaczona w Ustawieniach sieci lokalnej LAN. Wydaje mi się że kiedyś miałem podobny problem i zmieniałem coś w połączeniu VPN. Niestety nie pamiętam gdzie i co to dokładnie było.

Offline bart

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1498
  • Pomógł? 117
  • Dolnośląski OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #17 dnia: Września 11, 2017, 15:42:05 pm »
Piszesz o połaczeniu VPN-owym (?) to może trzeba routing dodać do serwera ewusia.

Offline ded

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł? 1
    • Uslugi informatyczne Ciechanów
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #18 dnia: Października 12, 2017, 12:31:19 pm »
Miałem ostatnio ransomware na jednej ze stacji roboczych. Niestety zaszyfrowało też bazę danych na serwerze. Jak mogę odtworzyć to z pliku autobackup.zip? Program się nie włącza i woła o poprawną ścieżkę do bazy (jak mogę wejść do karty serwis?). Wypakowanie zawartości archiwum do odpowiedniego folderu i zmiana nazwy na kspps.fdb też nie skutkuje. Podpowiecie coś?

Offline Profesor Wilczur

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Pomógł? 75
  • W-M OW NFZ
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #19 dnia: Października 12, 2017, 12:45:46 pm »
Jeżeli masz niezaszyfrowany backup, to najprościej będzie zainstalować KS-PPS wersji demo z ftp i podmienić zawartość katalogu, na ten z backupu.

Offline ded

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł? 1
    • Uslugi informatyczne Ciechanów
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #20 dnia: Października 12, 2017, 14:02:24 pm »
Nie, mam tylko Backup bazy.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #21 dnia: Października 12, 2017, 19:16:31 pm »
Pewnie katalog bazy był też udostępniony i dlatego został zaszyfrowany.
Jak masz backup bazy - jak napisałeś - to zrób jak napisał Profesor.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline ded

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł? 1
    • Uslugi informatyczne Ciechanów
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #22 dnia: Października 12, 2017, 19:35:12 pm »
Już załatwione. Trzeba było od nowa wgrać PPS z instalki i wtedy odtworzyć Backup przez serwis. Nie tak dużo roboty jak by się zdawało. Backupu całości nie robię, raz na tydzień Backup do chmury z wersjowaniem plików, które ratuje właśnie przy ransomware. Mam udostępniony cały folder z kspps, rozumiem że wystarczy katalog  bazą, tak?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3027
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #23 dnia: Października 12, 2017, 20:21:46 pm »
Wyciągnij katalog bazy poza katalog PPSa (wcale baza nie musi leżeć w c:\ks\ks-pps\bazy, może np. w c:\bazy, albo c:\ks\bazy) i udostępniasz tylko katalog z plikami np. c:\ks\ks-pps - dodatkowo tylko do odczytu, po to by końcówki mogły sobie pobrać pliki po aktu. Proces zapisu/odczytu do/z bazy realizowany jest przez serwer Firebirda - ma on dostęp do pliku. Na końcówkach wskazać trzeba w ini tylko odpowidnio plik bazy (ścieżka lokalna serwera i odpowiednio wskazać IP lub nazwę i powinno działać. Jest to chyba w instrukcji opisane nawet.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 114
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 8
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]