collapse

Reklama


Autor Wątek: Utrata danych podczas awarii komputera  (Przeczytany 6763 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Utrata danych podczas awarii komputera
« dnia: Września 09, 2017, 21:04:20 pm »
Witam,

W sierpniu w związku z awarią komputera utraciłem wszystkie dane znajdujące się na dysku twardym. Znajdował się tam również system informatyczny KSPPS. Niestety ostatnia kpia bezpieczeństwa została zrobiona 28.04.2017. Komputer został naprawiony, zainstalowałem nowy system informatyczny KSPPS i chciałbym:

przywrócić bazę danych przy użyciu pliku kopii bezpieczeństwa z 28.04.2017. Czy wystarczy że usunę wszystkie pliki z folderu C:\KS\KS-PPS\BAZA i wkleję tam plik backup_1704281502.bak czy wymagane są jakieś inne czynności? Jeżeli tak to jakie?

uzupełnić raporty wykonanych świadczeń i deklaracji za miesiące maj, czerwiec, lipiec 2017 przy użyciu plików  SWX oraz PDX (wymienione pliki otrzymałem od NFZ po napisaniu do nich prośby o udostępnienie tych plików. Instrukcja importowania raportów .PDX i .SWX otrzymane od NFZ jest mi znana

Dodatkowo chciałbym chciałbym się dowiedzieć czy w/w operacje które chciałbym przeprowadzić rozwiążą problem z utratą danych. Może nie wszystkie są konieczne?
Czy przywrócenie bazy danych przy użyciu pliku kopii zapasowej z 28.04.2017 a następnie import raportów deklaracji w formacie .PDX nie spowoduje dublowania pacjentów?

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #1 dnia: Września 09, 2017, 21:41:09 pm »
ja zrobiłbym to tak:
- zainstaluj KS-PPS z instalki dostępnej na FTP kamsoft - przywróć kopię (obojętnie gdzie się będzie znajdować) - zaktualizuj KS-PPS do najnowszej wersji - działaj dalej w zakresie uporządkowania sprawozdawczości z NFZ

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #2 dnia: Września 09, 2017, 21:50:32 pm »
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Mógłbyś mi powiedzieć jak przywrócić kopię zapasową?
Robiłem to kiedyś i o ile dobrze pamiętam zmieniałem nazwy i podmieniałem pliki znajdujące sie w folderze BAZA. Niestety nie pamiętam dokładnie tego procesu.

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #3 dnia: Września 09, 2017, 21:57:14 pm »
Moje główne problemy w tej chwili to:
Jak poprawnie przywrócić kopię zapasową. Potrzebuje instrukcji krok po kroku.
Jak uporządkować sprawozdawczość - już raz to robiłem ale niestety po przywróceniu kopii zapasowej, importowaniu wszystkich plików .PDX od maja do lipca oraz importowaniu plików .SWX od maja do lipca cześć pacjentów była zdublowana.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #4 dnia: Września 09, 2017, 23:29:07 pm »
Jeżeli masz kopie w pliku ZIP lub BAK to w KS-PPS w głównym oknie będzie opcja SERWIS i tam  po lewej stronie jest opcja odtworzenia kopii - wskazujesz plik z kopią i patrzysz na pasek postępu. Z tamtego miejsca można też wykonywać kopie.

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #5 dnia: Września 10, 2017, 10:50:31 am »
karolweksler dzieki za pomoc w rozwiązaniu problemu odtworzenia kopii zapasowej.
Postąpiłem zgodnie z Twoją instrukcja a następnie zaktualizowałem program do najnowszej wersji.

Teraz czeka mnie kolejne zadanie dotyczące odtworzenia deklaracji i świadczeń.
Jeżeli chodzi o świadczenia to wydaje mi się że powinienem zaimportować wszystkie raporty .SWX które zostały wysłane do NFZ po 28.04.2017 - w moim przypdku będa to nastepujące pliki 1500*****170001_63.SWX, 1500*****170001_64.SWX, 1500*****170001_65.SWX, 1500*****170001_66.SWX, 1500*****170001_67.SWX,
Zanim dokonam importu raportów świadczeń chciałbym dokonać aktualizacji deklaracji. Obecna lista pacjentów dodanych przed zrobieniem kopii bezpieczeństwa. Posiadam raporty w formacie .PDX (1500*****70001_51.PDX, 1500*****170001_52.PDX, 1500*****170001_54.PDX, 1500*****170001_55.PDX, 1500*****170001_56.PDX, 1500*****170001_57.PDX)
sporządzone po wykonaniu kopii bezpieczeństwa i chciałbym je importować do programu.
Obawiam się jednak że importując kolejne pliki będę dublował pacjentów. Czy dobrze myślę że powinienem usunąć wszystkich pacjentów a następnie zaimportować ostatni raport .PDX jaki został wygenerowany tj. 1500*****170001_57.PDX?
Jeżeli nie to proszę o radę jak odtworzyć deklaracje poprawnie.
« Ostatnia zmiana: Września 11, 2017, 07:00:44 am wysłana przez jku »

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #6 dnia: Września 10, 2017, 11:15:23 am »
Pacjenta ani deklaracji nie zdublujesz - program sprawdza to przy imporcie.
Jednak wg mnie wystarczy, że zaimportujesz ostatni raport - wcześniejsze zawierająca albo deklarację, która w obecnym raporcie już jest, bo jest aktywna, albo deklaracje już wycofane (chyba, że potrzebujesz też wycofanych, to importuj każdy raport po kolei).
Ze świadczeniami - każdy raport po kolei.
Inna sprawa - piszesz tylko o raportach wychodzących do NFZ. Pamiętaj też o zwrotkach do nich (SWIAD, DEKL) i szablonach (odpowiednim wystawieniu do nich rachunków też), bo statusy i wersje świadczeń nie będą Ci się zgadzać.
Wszystko, co wyszło z i weszło do aplikacji pasowałoby zaimportować, najlepiej w odpowiedniej kolejności.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #7 dnia: Września 10, 2017, 16:03:26 pm »
Dane, które zawarłeś we wiadomości jednoznacznie pozwalają zidentyfikować, jakiej firmy dotyczy problem. Jeżeli chciałbyś temu zapobiec, edytuj swoją wiadomość i wstaw gwiazdki w nazwach plików między 1500 i 170001 - wówczas będzie wiadomo tylko, że chodzi o kogoś z oddziału nrł 15 NFZ (Poznań). Inaczej, każdy może dojść o kogo chodzi korzystając z https://aplikacje.nfz.gov.pl/umowy/

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #8 dnia: Września 10, 2017, 18:33:15 pm »
Dzięki za kolejne rady karolweksler i 09061303.
Niestety mój problem nadal nie jest rozwiązany a dodatkowo pojawił się nowy.
Po odtworzeniu kopii zapasowej z 28.04.2017 i aktualizacji oprogramowania importowałem następujące raporty deklaracji, raporty zwrotne deklaracji raporty świadczeń i raporty zwrotne świadczeń używając plików .PDX i .SWX. W efekcie deklaracje wprowadzone przed zrobieniem kopii bezpieczeństwa są zdublowane zarówno w programie KSPPS jak i w utworzonym raporcie deklaracji. Potwierdza to stworzony przeze mnie raport deklaracji który został wykonany po w/w czynnościach.

Kolejnym problemem jaki się pojawił jest brak możliwości połączenia pomiędzy KSPPS a eWUŚ.
Szczegóły błędu na załączonym zdjęciu:

Offline kangoo12

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 286
  • Pomógł? 10
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #9 dnia: Września 10, 2017, 19:50:26 pm »
Jaki system na tym kompie?

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • Pomógł? 154
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #10 dnia: Września 10, 2017, 19:59:15 pm »
Tak sobie poczytałem i myślę, że jakoś szybko się poddałeś w odzyskaniu bazy KSPPS.FDB z zepsutego kompa, może jednak baza przetrwała, a ty teraz walczysz, walczysz... nieraz warto dać dla specjalisty i może by coś poradził. Teraz to chyba już masz pozamiatane format nowy system :-(
Edward z Kętrzyna

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3071
  • Pomógł? 222
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #11 dnia: Września 10, 2017, 20:12:28 pm »
Sprawdź dane do ewuś wpisane w programie.

Offline jku

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Pomógł? 0
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #12 dnia: Września 10, 2017, 21:24:58 pm »
Jaki system na tym kompie?
Windows 7 Professional

Sprawdź dane do ewuś wpisane w programie.
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.


Wracając do tematu zdublowanych deklaracji. Czy sądzicie że usunięcie wszystkich deklaracji i zaimportowanie tylko ostatniego wysłanego przeze mnie raportu może rozwiązać problem?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #13 dnia: Września 10, 2017, 23:07:14 pm »
Powinno pomóc.
Ale masz przecie Firebirda, którego kopię można wykonać przez CTRL+C CTRL+V pliku bazy (KSPPS.FDB) w jakieś miejsce, więc sprawdzenie różnych rzeczy naocznie to kilka minut + czas importu deklaracji z pliku. Jak coś nie uda się, to z powrotem CTRL+C CTRL+V kopii do miejsca, gdzie PPS trzyma bazę (domyślnie katalog baza [lub bazy - nie pamiętam] w katalogu, gdzie siedzi PPS). Zatrzymaj tylko usługę PPSa na czas tej operacji.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Manioo SE

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1011
  • Pomógł? 77
  • Zachodniopomorski OW
Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
« Odpowiedź #14 dnia: Września 11, 2017, 06:04:26 am »
Dane, które zawarłeś we wiadomości jednoznacznie pozwalają zidentyfikować, jakiej firmy dotyczy problem. Jeżeli chciałbyś temu zapobiec, edytuj swoją wiadomość i wstaw gwiazdki w nazwach plików między 1500 i 170001 - wówczas będzie wiadomo tylko, że chodzi o kogoś z oddziału nrł 15 NFZ (Poznań). Inaczej, każdy może dojść o kogo chodzi korzystając z https://aplikacje.nfz.gov.pl/umowy/

jeszcze jedna nazwa pliku do wygwiazdkowania została
kto przeżyje zdrowy będzie,
kto umiera zdrowy już

" Jeśli chcesz - znajdziesz sposób,
jeśli nie chcesz - znajdziesz powód "
...........................................................
Spechej pomalu. Pozdrawiam.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 104
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 5
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9299 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1622 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]