collapse

Reklama


Autor Wątek: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT  (Przeczytany 5251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KACHA

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Pomógł? 0
ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« dnia: Maj 12, 2017, 07:30:23 am »
Czy ktoś miał podobna sytuacje, ze wysyłał PWT raz w ostatnim dniu roboczym np.w środę,  w następnym tyg nie wysłał w ogóle i dopiero w poniedziałek za zeszłą środę , oczywiście z odpowiednia data przygotowania i dostał pismo z NFZ, o nieprzesłanych terminach? Ja mam takich przypadków bardzo wiele, bo wydawało mi sie, ze postępuje zgodnie z Rozprządzeniem Ministra. Nfz sugeruje zmianę odpowiedzi w ankiecie, dzieki czemu nie odrzuci oferty, ale z jakiej racji mam zmieniac odp. skoro jest ok. Tylko czemu system SZOI widzi to inaczej?

Offline KACHA

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Pomógł? 0
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2017, 09:21:00 am »
To prosze wskazac, gdzie?

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Pomógł? 196
  • Podkarpacki OW
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2017, 09:49:58 am »
Kolega pomylił działy - komentarz usunięty.

Jeżeli dobrze zrozumiałem opis sytuacji, to tak miewam non stop. Jeśli poradnia pracuje pon, wt, śr - załóżmy tak samo co tydzień, to możemy wysłać kolejkę z dany tydzień w środę tego tygodnia z datą oceny na tą środę, jak i w pierwszy dzień roboczy następnego tygodnia z datą oceny na tą środę.
Jest to moje zdanie poparte konsultacjami z podkarpackim NFZ. Nie ma u nas z tym problemu - z działem kolejek. Nie wiem czy w ofertach nie będą mieli problemu z tym, ale wtedy uderzę do działu kolejek i będę pytał o co kaman.
Co do SZOIa  był wątek o dziwnych statusach kolejek wysłanych wg poprawnych wytycznych, może to są tego odpryski.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline karolcia1313

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł? 0
  • WOW NFZ
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2017, 10:13:30 am »
WOW stoi na stanowisku, że jeżeli ostatnim dniem pracy jest środa to kolejka ma być zrobiona z datą środową a wysłana najpóźniej w czwartek jako najbliższy dzień roboczy. Też mieliśmy ten problem. W SZOI w raportach o PWT mieliśmy info nie przesłane w terminie. Teraz wysyłamy w czwartek i jest OK.

Offline mpi

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 115
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2017, 10:21:34 am »
Też podejrzewam, że te informacje komisja wzięła sobie z sytemu (to samo co na SZOI) gdzie po pierwsze niekoniecznie są poprawne statusy a po drugie pamiętajmy że szczegółowe interpretacje NFZ (i to nie wszystkich OW) odnośnie "dni roboczych" itp pojawiły się w lutym w tym roku.

Ja na przykład traktowałem wcześniej ostatni dzień roboczy piątek bo tak pracuje świadczeniodawca (dana komórka pracuje np. do czwartku). Kolejki były wysyłane w poniedziałek stan na piątek.
Pytanie w ankiecie jest o niewysłanie za dany okres lub przesłanie nieprawdziwych informacji. Wysłałem? wysłałem. Podałem nieprawdziwe informacje? Powinienem podać stan na czwartek a podałem na piątek, ale ten stan się nie zmienił w stosunku do czwartku więc informacje prawdziwe?
Zresztą u nas w kolejkach są widać rozsądni ludzie, bo nie podchodzą na sztywno do tego co podaje SZOI i przyznali że z tym dniem roboczym to kwestia interpretacyjna a w ankiecie powinienem odpowiadać że wszystko było ok jeśli chodzi o PWT.

W przypadku gdy jesteś pewna że zawsze robiłaś dobrze to tym bardziej powinnać się upierać i odesłać komisję na konsultacje z działem kolejek i informatykami. Statusy wysyłanych PWT są na SZOI chyba dopiero od tego roku - więc prawdopodobnie chodzi o ten okres.

Swoją drogą zastanawia mnie ta beztroska i brak poszanowania czyjegoś czasu. Po co opracowywane są ankiety, skoro pracownicy NFZ i tak sprawdzają wszystkie odpowiedzi? Nie kwestionuję tego że sprawdzają, ale to że my niepotrzebnie siedzimy i je wypełniamy.

Czy ankiety mają spełniać rolę ankiet czy wariografu?

WOW stoi na stanowisku, że jeżeli ostatnim dniem pracy jest środa to kolejka ma być zrobiona z datą środową a wysłana najpóźniej w czwartek jako najbliższy dzień roboczy. Też mieliśmy ten problem. W SZOI w raportach o PWT mieliśmy info nie przesłane w terminie. Teraz wysyłamy w czwartek i jest OK.
Jesteś pewna? Jak to czwartek? Przecież to ma być pierwszy dzień roboczy następnego tygodnia. Ja myślałem że to u nas dziwnie interpretują dzień roboczy.
U nas jeśli poradnia pracuje wt,śr,cz to ostatni dzień roboczy to czwartek ale wysłać trzeba najpóźniej w poniedziałek - czyli inna definicja dnia roboczego dla ostatniego dnia i inna dla pierwszego dnia następnego tygodnia.

Ale jeśli w WOW uważają że w czwartek trzeba przesłać tego samego tygodnia to przebili :)

Offline karolcia1313

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł? 0
  • WOW NFZ
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2017, 10:58:50 am »
Nasza poradnia pracuje do środy. W ankiecie zaznaczyliśmy że przesyłamy w terminie. Dostaliśmy wezwanie do wyjaśnienia, w którym było napisane, że komisja przeprowadziła weryfikacje i ustaliła, że nie przesyłamy w terminie i że zgodnie z harmonogramem pracy ostatnim dniem roboczym dla poradni jest środa i najpóźniej do czwartku ma być wysyłany raport.  Od tego czasu generujemy raport w środy i wysyłamy w środy. Zabiegi są do piątku więc w piątek generujemy drugi raport o zabiegach. Teraz na SZOI mamy cały czas info, że przesłane w terminie. Wszystkie wcześniejsze dotyczące poradni są oznaczone, że nie były wysyłane w terminie. NFZ zawsze wszystko wie najlepiej  :)

Offline Tomek R

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 318
  • Pomógł? 42
  • Wielkopolski OW NFZ
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2017, 11:04:33 am »
Cytuj
Komisja konkursowa wskazuje jednocześnie, iż sposób sformułowania pytania ankietowego oraz sposób obliczania terminów sprawozdawania danych, a także zgłaszane wcześniej przez świadczeniodawców wątpliwości interpretacyjne, w sytuacji, gdy oferent wskaże w składanych wyjaśnieniach odpowiedź odmienną od pierwotnie udzielonej, komisja konkursowa dokona zmiany odpowiedzi udzielonej przez oferenta i zmiany oceny oferty, a nie będzie dokonywać odrzucenia oferty z powodu podania nieprawdziwej informacji.

fragment z wezwania do złożenia wyjaśnień WOW
Pozdrawiam!

Offline mpi

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 115
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2017, 12:08:59 pm »
Ja chyba powinienem urodzić się w innym czasie. Nawet osoba która bardzo by chciała zostać moim przyjacielem :) (nie napiszę już publicznie o kogo chodzi) ma kłopoty z logicznym myśleniem i zgadza się z tym, że jeśli poradnia pracuje do środy PWT należy wysłać w czwartek.

Ok - być może się zgodzę z tą interpretacją ale niech mi ktoś ją logicznie wytłumaczy. Bo ja swoją potrafię.

Rozporządzenie:
Cytuj
co najmniej raz w tygodniu; w przypadku przekazywania raz w tygodniu informacja powinna być
sporządzona według stanu na ostatni dzień roboczy każdego tygodnia i przekazana najpóźniej następnego dnia roboczego od ostatniego dnia roboczego tygodnia.

Mamy dwa dni robocze:
1. Dzień stanu
2. Dzień wysyłki

Należy zdefiniować pojęcie dzień roboczy. Do ostatnich wyjaśnień traktowałem dzień roboczy pn-pt - tak jak pracuje świadczeniodawca. Akurat nie miałem przypadku że jest indywidualna praktyka która pracuje np. wt,śr,cz.
Według NFZ dzień roboczy bierzemy zgodnie z harmonogramem komórki. Ok niech tak będzie. A więc jeśli komórka pracuje wt, śr, cz to dniami roboczymi będą wtorek, środa i czwartek.
Ostatni dzień roboczy w tygodniu (stan) to jest czwartek a najbliższy dzień roboczy? Przecież to logiczne że wtorek. W innym przypadku oznaczałoby że inaczej określamy dzień roboczy dla dnia stanu i inaczej dla dnia wysyłki. Jak można przyjąć dwie różne interpretacje dla tego samego?

A co w przypadku gdy ostatnim dniem roboczym jest piątek? Wtedy WOW twierdzi że najpóźniej do poniedziałku należy przesłać? A dlaczego nie w sobotę? Dlatego że NFZ wtedy nie pracuje i nie jest to dzień roboczy? Sobota jest dniem takim samym jak poniedziałek czy piątek. A nie pracujemy w większości tylko dlatego że kodeks pracy mówi o przeciętnie 5 dniowym tygodniu pracy i większość firm przyjęła pracę pn-pt. Również praca w niedzielę jest dozwolona pod pewnymi warunkami (Kodeks Pracy) i niedzielę również należałoby uznać za dzień roboczy w takim razie.
W mojej ocenie interpretacja że w stan na środę należy wysłać w czwartek a stan na piątek w poniedziałek świadczy o braku konsekwencji w myśleniu i braku czytania ze zrozumieniem.

Ostatni mój argument - skoro ostatni dzień roboczy w danym tygodniu to środa to jakim cudem czwartek jest następnym dniem roboczym skoro jest w tym samym tygodniu???????? To tak jakby w koszyku były dwa jabłka, ktoś wyjął jedno i twierdził że to jabłko było ostatnie. Jeśli wyjął ostatnie to znaczy że w tym koszyku (tygodniu w przypadku PWT) nie ma prawa być więcej jabłek.

EDIT
Acha i jeszcze jedno - przeczytajcie dokładnie definicję. PWT należy wysyłać co najmniej raz w tygodniu i jeśli korzystam z tego "co najmniej" to muszę to robić tak jak jest napisane po średniku. Jeśli wysyłam dwa razy w tygodniu to wg mnie ta część zdania mnie nie dotyczy.
Czyli w przypadku poradni pracującej pn,wt,śr jeśli wyślę jedną kolejkę stan na poniedziałek w poniedziałek, drugą stan na wtorek we wtorek to już jest ok?
Moim zdaniem nie muszę wysyłać stanu na środę.

EDIT2
A tak wogóle to wg mnie kiedyś robiłem prawidłowo i "dzień roboczy" powinien być dniem roboczym świadczeniodawcy a nie komórki gdyż:
Cytuj
Świadczeniodawcy przekazują dane, o których mowa:
Dane przekazuje świadczeniodawca a nie komórka.
Więc jeśli świadczeniodawca pracuje pn-pt to ostatnim dniem roboczym w tygodniu powinien być piątek niezależnie od harmonogramów poszczególnych komórek, a następnym dniem roboczym poniedziałek (chyba że w któryś piątek lub poniedziałek jest święto).
Ale jeśli NFZ się upiera do określania dni roboczych w stosunku do harmonogramu komórki - ok nie będę się kłócił. Jednak niech to robi konsekwentnie zarówno jeśli chodzi o dzień stanu jak i dzień wysyłki.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 14:22:06 pm wysłana przez mpi »

Offline karolcia1313

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł? 0
  • WOW NFZ
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2017, 12:59:27 pm »


Fragment wezwania do wyjaśnienia.

Zgodnie z info z NFZ przekazujemy za komórki oddzielnie a nie jako jednostka.

Według naszego NFZ nie chodzi o następny dzień roboczy w kolejnym tygodniu tylko następny dzień roboczy następujący po ostatnim dniu roboczym wynikającym z harmonogramu pracy komórki.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 13:06:40 pm wysłana przez karolcia1313 »

Offline mpi

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 115
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2017, 13:03:06 pm »
Ale czy nie widzisz że to jest zaprzeczenie? Naprawdę nikt nie widzi tej głupoty?

Przecież jeśli jest ostatni dzień roboczy w tygodniu to w tym samym tygodniu nie ma prawa być już więcej dni roboczych! Następny dzień roboczy musi być w następnym tygodniu. Jeśli oni twierdzą że czwartek jest dniem roboczym w danym tygodniu to oznacza że środa nie mogła być ostatnim dniem roboczym :)

Niech się odezwie ktoś kto się z tym zgadza bo naprawdę pomyślę że to nie są moje czasy jeśli chodzi o umiejętność logicznego myślenia... :)

Offline karolcia1313

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Pomógł? 0
  • WOW NFZ
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 12, 2017, 13:09:20 pm »
Ja to rozumiem. Niestety moja interpretacja, która była dokładnie taka jak piszesz, okazała się przy konkursie nieprawidłowa. Ja już nie staram się myśleć logicznie. Przyjmuje to co każą robić i ich interpretacje i wtedy jest chociaż spokojnie bo nikt się nie czepia, a że logiki w tym nie ma to już inna bajka.

Offline mpi

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 115
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 12, 2017, 13:16:58 pm »
Ale tu nie chodzi o to, żeby nie myśleć tylko o to żeby nikt z nas nie robił debili.

Dla mnie mogą nawet uważać, że mam robić stan na środę godz. 16:54 a wysłać w czwartek pomiędzy 10:24 a 15:17 ale niech to dokładnie napiszą - niech imiennie wskażą każdemu terminy. Bo to nie ma polegać na tym żebym ja się miał domyślać jak może daleko pójść w swoich interpretacjach urzędnik i potem dzwonić co tydzień z pytaniem czy czasem nie rozmawiał z kimś i doszedł do wniosku że to była zła interpretacja.
To ma być jasne i przejrzyste a przede wszystkim logiczne. Bo jeśli stan to jest dzień roboczy komórki, dzień wysyłki to inny dzień roboczy (o właśnie - czemu Ci każą wysyłać w czwartek? jesteś świadczeniodawcą który pracuje w czwartek ale ta konkretna komórka pracuje do środy? czy może dlatego że w czwartek pracuje urzędnik który to wymyślił) to ja już nie rozumiem klucza.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 13:20:41 pm wysłana przez mpi »

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2867
  • Pomógł? 90
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2017, 13:21:47 pm »
Czyli jak zawsze u nas - interpretacja Jaśnie Pana Urzędnika.. jakbyście widzieli jakie nam cuda wymyślili w konkursie na REH.. szkoda gadać.. :-/

Pozdrawiam

Offline mpi

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 115
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2017, 13:50:27 pm »
Gdym był właścicielem przychodni/poradni prawdopodobnie złożyłbym skargę z 3 powodów:

1. Tak jak wyżej napisałem - nielogiczna i niespójna interpretacja dnia roboczego

2. Zgodnie z definicjami

Rozporządzenie MZ z dnia 5 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej:
Cytuj
§ 8. Kryterium "jakość - wyniki kontroli" jest spełnione, jeżeli nieprawidłowość dotyczy umowy realizowanej w dniu złożenia oferty w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie, oraz została stwierdzona w postępowaniu kontrolnym zakończonym wystąpieniem pokontrolnym lub w trakcie monitorowania, o którym mowa w art. 107 ust. 5 pkt 12 ustawy o świadczeniach.

słownik języka polskiego:
Cytuj
monitoring
1. stała obserwacja i kontrola jakichś procesów lub zjawisk
2. stały nadzór nad jakimś obiektem chronionym

Czy sprawdzenie terminowości przekazywania PWT w dniu oceny oferty można nazwać monitorowaniem? A jeśli to monitorowanie było zgodne z definicją w słowniku języka polskiego to dlaczego urzędnik który odpowiada za monitorowanie (czyli stałą obserwacja/nadzór) nie zasygnalizował świadczeniodawcy że robi coś źle? Przecież to jego obowiązek. Wyciągnięcie danych z bazy za kilka miesięcy do tyłu to nie jest monitorowanie - gdyż nie jest stałą obserwacją. Nie może być więc brane pod uwagę przy ocenianiu oferty!

3. Ankieta
Cytuj
Nieprzekazanie wymaganych informacji o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia, co najmniej za cztery okresy sprawozdawcze (tygodniowe) w okresie 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc obejmujący termin złożenia oferty, lub przekazanie informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

Przekazywaliście co tydzień? Przekazywaliście. Nawet jeśli termin przesłania lub stan na dzień był niepoprawny ale przekazanie następowało co tydzień. Czy informacje były niezgodne ze stanem faktycznym? Nie, gdyż pierwszy wolny termin był prawidłowo podawany.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Pomógł? 196
  • Podkarpacki OW
Odp: ZŁOŻENIE WYJAŚNIEŃ DO OFERTY W SPRAWIE PWT
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2017, 17:10:19 pm »
Nic nie powiem, bo mnie to przerasta chyba... Nie wiem - zobaczymy, co będzie u nas, ale co racja to racja - wszystko wychodzi od pojęcia co to ten dzień roboczy. Czy jest to dzień w tygodniu Pon-Pt czy dzień pracy komórki. Pracując wt-śr-czw:
- jak pierwsza sytuacja, to logicznie nie powinno wymagać daty przygotowania na czw, tylko na Pt. Wtedy zgadzam się z interpretacją w wezwaniach.
- jak druga sytuacja, to jest tak jak pisze mpi i nie mają racji, bo raz dzień roboczy jest w odniesieniu do harmonogramu, a za chwilę w odniesieniu do tygodnia.
Mam nadzieję, że mam gdzieś jakieś maile w razie W z działem kolejek z przykładami (bo tak lubię z nimi rozmawiać), żeby się na nie ewentualnie powołać.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

 


* Kalendarz Świadczeniodawcy

Grudzień 2018
Nd Pn Wt Śr Cz Pt So
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 [15]
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Nie znaleziono żadnych wydarzeń w kalendarzu.

* Szukaj


* Shoutbox

Odśwież Historia
  • Nie ma jeszcze żadnych wiadomości!

* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 61
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

* Aktywni

Paweł Paweł
7727 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
2867 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2191 Wiadomości
Michał Michał
2176 Wiadomości
maciek777 maciek777
2134 Wiadomości
09061303
1767 Wiadomości
bart bart
1478 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1267 Wiadomości