Wykonanie świadczenia przez danego świadczeniodawcę Skreślenie następuje w chwilą rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej, zatem data skreślenia to data rozpoczęcia udzielania świadczenia.
W przypadku:
-poradni, jest to data przyjęcia pacjenta,
-pracowni fizjoterapii, jest to data rozpoczęcia zabiegów, a nie data ich zakończenia,
-leczenia protetycznego w stomatologii, jest to data pobrania wycisku, a nie data oddania protezy,
-oddziału, jest to data przyjęcia na oddział, a nie data wypisu ze szpitala,
-zabiegu na oddziale, jest to data przyjęcia na oddział.
pozatym jak sie przyjdzie na pomiar protezy to tej wizyty nie wpisuje sie do rozliczenia a jedynie do karty pacjenta.. wiec wydaje mi sie ze to jest bez sensu...Czy coś jest bez sensu czy nie to raczej nie jest ważne, bo jak góra każe.... To, że wpisuje się coś do karty, a nie do rozliczenia (dokładnie do informacji o skreśleniu w kolejce) nie znaczy, że jest to robione poprawnie.
Druga sprawa to pacjenci na protezę sa u mnie zapisani do kolejki protetycznej dopiero po odbyciu weryfikacyjnej wizyty stomatologicznej na ktorej ocenia sie stan zdrowia jamy ustnej i uzgadnia sie z pacjentem harmonogram wykonywania protez..W niczym to nie przeszkadza wg mnie. Pacjent na weryfikację czeka w ramach kolejki do miejsca wykonania, a jak się zakwalifikuje na protezę, wpisujemy go do kolejki protetycznej.
NFZ Mazowiecki czepia mnie sie o kolejki oczekujących i prosi o wyjaśnienie, jednak przedtym wole sie jeszcze zaznajomić z innymi osobami co maja podobne problemy...Warto zapytać w konkretnym NFZ, co ona na ten temat myśli (piję do podsumowania tematu przez KS, wcześniej przytoczonego), nawet anonimowo.
Jest jakaś możliwość zrobienia protezy (poza prywatką :) ) pacjenta nieumieszczonego w kolejce ?Trochę się wyjaśniło. Córka chce oddać miejsce w kolejce matce. Można tak robić ? Ewentualnie jak to poprawić ?
NFZ nie wymaga aby każdy pacjent protetyczny czekał w kolejce. Są poradnie, które robią protezy teoretycznie na bieżąco i w XML jest przekazywana wizyta z informacją, że pacjent nie oczekiwał w kolejce i NFZ to weryfikuje pozytywnie.Tylko podejrzewam, że w tym przypadku kolejka jest i to niekoniecznie mała. Oczywiście, jak w każdej poradni, możesz pacjenta bez kolejki przyjmować - technicznie przejdzie. Jednak jak masz znaczną kolejkę, pacjenci czekają po kilkanaście miesięcy, to uzasadnij, że kogoś przyjąłeś bez kolejki. Z daleka wygląda to na "kombinatorykę wyższą" (pomijam pacjentów z uprawnieniami dodatkowymi).
Jak rozumiem pacjent wpisany na termin z przyszłość w stosunku do daty 01.03?Data oceny 28.02, zmiana terminu nastąpiła 01.03 na dzień 07.03
Ogólnie - sprawdź dokładnie, co poszło w raporcie za luty, bo może być tak, że jak zmiana nastąpiła po 01.03, to wg daty oceny poszły stare terminy. Tak wg mnie powinno być.
<oczekujacy>
<ident-pacj typ-id="P" id-osoby="xxxxxxxxxxx"/>
<dane-osob imie="xxxxxxx" nazwisko="xxxxxxxxx"/>
<lista kategoria="1"/>
</oczekujacy>