Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Aplikacje NFZ => EWUŚ => Wątek zaczęty przez: magdaw w Października 18, 2013, 09:09:52 am

Tytuł: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: magdaw w Października 18, 2013, 09:09:52 am
Witam.

Mam problem w KS-PPS, otóż:

- wprowadzam świadczenie, automatycznie dokonywane jest sprawdzenie w eWUŚ - ze skutkiem pozytywnym (zielona belka w górnej części ekranu z informacją o potwierdzeniu uprawnień;

- zatwierdzam wprowadzone dane, świadczenie pojawia się na liście;

- wchodzę na  kartę poprawiania powyższego świadczenia - w górnej części mam żółtą belkę z informacją iż sprawdzenia nie dokonano w dniu dzisiejszym (co przeczy powyższemu);

- na karcie poprawiania danych PACJENTA nie widzę w zakładce uprawnienia 2013 sprawdzeń ewusiowych;

- natomiast w katalogu/cwu/ pliki są zachowywane.

Oczywiście po jakimś czasie na SZOI pojawia się informacja o dokonaniu sprawdzenia po wskazaniu PESEL pacjenta i bieżącej daty.

Dlaczego program "oszukuje"? :(

Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: kleksiq w Października 18, 2013, 09:21:07 am
U mnie w somedzie był taki problem że lekarz tworzył nowe zlecenie i nie sprawdzał go w ewusiu :) zamiast dodać podzlecenie. Oj było trochę poprawiania.
Może u Ciebie jest to samo ? Najwyżej pacjenta sprawdzajcie na wizycie. Bądź ewidentnie coś źle robicie.
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: wojciech.re w Października 18, 2013, 09:40:10 am
może nie oszukuje, ale nie odświeża statusu, na karcie świadczenia postaw kursor np. na rozpoznaniu i belka powinna się zazielenić.

Zdaje się że belka zaraz po wejściu będzie zielona tylko jeżeli data systemowa będzie równa dacie sprawdzenia w Ewuś (jeden dzień).
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: LilkaD w Października 18, 2013, 13:59:16 pm
Mnie, 3 razy zdarzyła się taka sytuacja. Dodam, że zawsze wprowadzam dane w dniu wizyty w KS-PPS.

1 raz udało mi się jakoś wymusic sprawdzenie ubezpieczenia, 2 razy nie udało się.
Efekt był taki:
Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia, wystawiony przez NFZ o przekazanym id nie został wygenerowany przez NFZ (prosimy o weryfikację przekazanego id). REKORD ORZUCONY NA ETAPIE IMPORTU.

Nadal nie wiem o co chodzi?
Jakieś zawirowania na łączach.   
 
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: magdaw w Października 19, 2013, 18:36:44 pm
Dzięki za informacje, ale to nie o to chodzi :(

Uprawnienie pacjenta JEST sprawdzane w momencie wprowadzania świadczenia (belka świeci się na zielono, pacjent uprawniony). Po zapisaniu świadczenia wchodzę na kartę jego poprawiania -  i już jest na żółto, z informacją że sprawdzenia nie dokonano w dniu dzisiejszym :(

Po jakimś czasie na SZOI informacja o sprawdzeniu się pojawia, czyli ewidentnie eWUŚ rejestruje sprawdzenie uprawnień pacjenta, natomiast PPS widzi to tylko w chwili sprawdzenia, kilka minut później już nie :(

Błąd cytowany powyżej po wysyłce świadczenia do NFZ nie występuje - wysyłam metodą "wyślij z eWUŚ", świadczenie przechodzi poprawnie.

Czyli kłamie PPS :(
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: bart w Października 19, 2013, 19:39:08 pm
Dla pewności dopytam - świadczenie jest wykonane i wpisane z tą sama datą co sprawdzony jest ewuś ?
i to ponowne wejście w świadczenie pacjenta jest też w tym dniu co sprawdzony jest eWUS ??
Bo jeśl świadczenie jest wykonane wczoraj i wpisane dziś, ale będzie podglądane jutro to listwa będzie żólta
z informacją że w dniu ... tu data bieżąca ... nie dokonano spraawdzenia ... i to jest OK
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: magdaw w Października 22, 2013, 19:53:44 pm
TAK - zarówno wpisanie świadczenia, sprawdzenie pierwsze (skutkujące zieloną belką) w trakcie wprowadzania, sprawdzenie na F4Popraw - w ciągu kilku minut, tego samego dnia :(
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Monia w Października 30, 2013, 11:33:10 am
Co zrobić jeśli 5 pacjentów zostało niezaimportowanych,bo dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz, ale sprawdzałam w kspps i jest potwierdzenie ewuś z odpowiednią datą 07.10, EWUŚ  mam zapisany w komputerze i imporuję ewuś,czasem sprawdzam na bieżąco w kspps,w każdym razie 2 pacjentów z 07.10 zaimportowało się bez problemu,a tych 5 cudaków nie przeszło, szkoda mi ich odpóścić, bo zostali sprawdzeni i mają potwierdzenia ewuś w kspps,no ale z szoj nie pogadasz,może zaimportować raport zwrotny i wysłać ich jeszcze raz. Proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Października 30, 2013, 12:50:59 pm
Wyślij te świadczenia jeszcze raz opcją "Wyślij z eWUS"
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Monia w Października 30, 2013, 14:29:30 pm
Dzięki,dzięki ,wielkie dzięki.
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: LilkaD w Października 31, 2013, 08:19:59 am
Czy "Wyślij z eWUŚ" pomogło? Ta funkcja ma dotyczyć stycznia 2013.
Czy NFZ zatwierdził tak przesłane dane pacjenta?
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Października 31, 2013, 08:40:36 am
To nie dotyczy tylko stycznia. Tak można wysyłać pacjentów za wszystkie miesiące.
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Monia w Października 31, 2013, 11:00:36 am
Tak funkcja WYŚLIJ Z EWUŚ pomogła,szoj zaimportował problematycznych pacjentów ,raport zweryfikowany bez problemu.Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: ted w Października 31, 2013, 20:53:33 pm
Co zrobić jeśli 5 pacjentów zostało niezaimportowanych,bo dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz, ale sprawdzałam w kspps i jest potwierdzenie ewuś z odpowiednią datą 07.10, EWUŚ  mam zapisany w komputerze i imporuję ewuś,czasem sprawdzam na bieżąco w kspps,w każdym razie 2 pacjentów z 07.10 zaimportowało się bez problemu,a tych 5 cudaków nie przeszło, szkoda mi ich odpóścić, bo zostali sprawdzeni i mają potwierdzenia ewuś w kspps,no ale z szoj nie pogadasz,może zaimportować raport zwrotny i wysłać ich jeszcze raz. Proszę o pomoc.
Usługi wykonane w październiku i wysłane w październiku zostały prawidłowo zweryfikowane?. Mnie się jeszcze nigdy tak nie udało. Zawsze jest komunikat że wysyłam usługę bez poprawnego ewusie. Usługi są zatwierdzane dopiero w następnym miesiącu po ich wykonaniu.  Czyli usługi za wrzesień są weryfikowane i zatwierdzane dopiero w październiku. Czyli jak wyśle 4 października sprawozdanie za wrzesień to tam są usługi za wrzesień i kilka dni października. Te usługi za (październik) zawsze mają komunikat błędu  (dokument elektr. potwier. upraw.wyst. przez nfz o przekazanym id. nie został wygenerowany przez nfz.)
Tytuł: Odp: eWUŚ - brak widoczności skutku sprawdzenia pacjenta
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Października 31, 2013, 21:25:47 pm
Widzisz, niektórzy mają tak dobrze, że mają automatyczną weryfikację. Dlatego mają zweryfikowane świadczenia z października w październiku.
Co do błędu o którym wspominasz to jak dla mnie nie ma on związku z miesiącem rozliczenia. Ja dzisiaj sprawdziłem pacjenta o 08:00 a raport wysłałem o 12:00 i nie ma problemu.
No chyba, że to Mazowiecki OW to wtedy wszystko jasne ;)
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]