Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Archiwum => Archiwum wiadomości => Raporty Statystyczne => Wątek zaczęty przez: Bartosz w Kwietnia 06, 2008, 15:09:19 pm

Tytuł: Tworzenie raportu wykonanych świadczeń (raport I fazy) - mini poradnik
Wiadomość wysłana przez: Bartosz w Kwietnia 06, 2008, 15:09:19 pm
Podstawa prawna
Świadczeniodawców zobowiązuje do przekazywania raportów statystycznych do NFZ rozporządzenie Ministra Zdrowia  z dnia 20 czerwca 2008r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych oraz Zarządzenie Nr 79/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 27 listopada 2009 r. w sprawie określenia szczegółowych komunikatów sprawozdawczych XML dotyczących świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych (I fazy) oraz rozliczenia świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych (II fazy)

Świadczeniodawca zobowiązany jest złożyć do Oddziału Funduszu, z którym zawarł umowę rachunek na piśmie oraz raport statystyczny w formie elektronicznej w terminie do 10 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.

Zmiany od roku 2007r.
Raport statystyczny miesięczny ? RSX  zostaje zastąpiony komunikatem świadczeń ? SWX.
Komunikat świadczeń (SWX) -  raport wykonanych świadczeń (w PPS) w porównaniu z raportem statystycznym (RSX)
?   zawiera wszystkie świadczenia, a nie jak dotychczas świadczenia do wybranej umowy
?   raport nie jest tworzony za dany miesiąc, wybór miesiąca służy do określenia okresu utworzenia raportu.
?   nie ma znaczenia okres wykonania świadczenia, w raporcie mogą znaleźć się usługi np.  z stycznia, lutego, marca

Uwaga!
Bezwzględnie należy również w: raportach statystycznych z realizacji świadczeń przekazywać datę wpisu na listę oczekujących, w przypadku gdy zrealizowane świadczenie jest podstawą do wykreślenia z listy oczekujących.

Tworzenie raportu w KS-PPS
Raport wykonanych świadczeń w formacie 4 1.4 za świadczenia wykonane w roku 2009 (SWX) tworzymy w module Rozliczenia ?> Raport ->  Raporty do NFZ -> Dodaj (F2) -> Raport wykonanych świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych. W przypadku gdy świadczenia zostały wykonane w roku 2008 i w latach wcześniejsze należy utworzyć raport statystyczny w odpowiednio starszych wersja tj. 3 1.3, 3 1.2 lub 2006. Dostęp do starszych wersji komunikatów świadczeń mam w modułu Rozliczenia ?> Raport ->  Raporty do NFZ -> Dodaj (F2) -> Raporty 2008 i wcześniejsze. Taki raport zostanie utworzony na liście raportów ze statusem ? utworzony (Utw). Raport można usunąć dopóki nie zostanie wczytany raport zwrotny. W celu zmiany nazwy raportu wciskamy Popraw (F4). Aby usunąć świadczenia z raportu wciskamy Przegląd (F3) zostanie wyświetlone okno podglądu raportu statystycznego gdzie pojedyncze świadczenie można usuną za pomocą przycisku USUŃ (F8). Można także usunąć świadczenia w sposób zbiorowy. Należy wybrać zakres świadczeń np. wybierając w filtrze numer umowy lub miejsce wykonania usług. Następnie filtrujemy świadczenia (F7) -> WYCZYŚĆ (Shift + F8) -> usuń wszystkie świadczenia. Zostaną usunięte wszystkie zaznaczone świadczenia w filtrze, ale tylko z raportu statystycznego.

Generowanie raportu SWX
Raport generujemy przyciskiem WYŚLIJ (CF6). Raport zostanie zapisany do uprzednio wybranej lokalizacji w formacie SWX. Taki raport wysyłamy do NFZ poprzez SZOI lub pocztą elektroniczną dla OW NFZ obsługiwanych przez Globar Sernice (GS). Statut raportu z utworzony (Utw) zmieni się na wysłany (Wys).

Podczas generacji raportu SWX może zdarzyć się w raporcie znajdą się świadczenia błędnie wprowadzone, wtedy zostaniemy o tym powiadomieni odpowiednim komunikatem z listą błędnych świadczeń. Błędne świadczenia można usunąć z raportu zostaniemy poinformowani o tym odpowiednim komunikatem ?Czy usunąć raportu niepoprawne epizody?  jeśli chcemy aby tak się stało naciskamy przycisk TAK. Jeśli chcemy poprawić błędne świadczenia znajdujące się w raporcie statystycznym (I fazy) naciskamy przycisk NIE. Poprawiamy świadczenia, szukając ich z poziomu raportu statystycznego lub z poziomu rozliczenia -> świadczenia, po id świadczenia. Następnie ponownie generujemy raport wykonanych  świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych.  

Po wysłaniu raportu wykonanych  świadczeń status świadczeń zmieni się z dopisanego na wysłany.

Raport zwrotny do raportu wykonanych świadczeń
Raport zwrotny odbieramy w Raporty -> Raporty zwrotne -> Odbierz (F2) wskazujemy pliki (można wskazać kilka plików z raportami zwrotnymi) w formacie *.SWZ lub łączymy się za pomocą poczty elektronicznej z serwerem OWNFZ. Błędy w raporcie można podejrzeć poprzez kliknięcie przycisk PRZEGLĄD (F3). Możemy otrzymać trzy rodzaje komunikatów do pozycji raportu:
informacje - informacja o poprawności pozycji raportu,
ostrzeżenia - w raporcie występuje przynajmniej jedna pozycja raportu zawierająca ostrzeżenia o nieprawidłowości wprowadzonych danych,
błędy - w raporcie występuje przynajmniej jedna pozycja raportu zawierająca, dla której na etapie weryfikacji w OW NFZ wykryty został błąd.
Po poprawieniu błędów należy utworzyć nowy raport wykonanych świadczeń.

Opisy statusów świadczeń znajdują się w module rozliczenia -> świadczenia -> legenda (F10)

Copyright by Bartosz
Tytuł: Odp: Tworzenie raportu wykonanych ??wiadcze?? (raport I fazy) - mini poradnik
Wiadomość wysłana przez: Michał w Kwietnia 06, 2008, 15:29:41 pm
UWAGA! ;)
Bartosz odwali??e?? kawa?? dobrej roboty! Profesjonalny i bardzo czytelny poradnik (tak jak i inne twoje produkcje). Kamsoft powinien siÄ? od ciebie uczyÄ?.
Brawo.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 18.

[Pokaż zapytania]