Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: Michał w Marca 24, 2020, 10:13:32 am

Tytuł: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 24, 2020, 10:13:32 am
Hej,

u mnie w przychodni POZ jak pewnie w większości innych większość porad to teleporady (pacjenci dzwonią, przechodzą wstępny wywiad i są rejestrowani na daną godzinę, a później lekarz oddzwania i udziela teleporady).
Podczas teleporady zazwyczaj wystawia e-receptę i dyktuje kod przez telefon. Czasami jednak pacjent może źle zapisać kod (albo błędnie później go odczytać) albo zgubić, itp. Większość z pacjentów nie ma oczywiście Profili Zaufanych a nawet jak ma, to nie ma odpowiednio skonfigurowanego IKP aby otrzymywać kod smsem lub mailem.
W jednej z ostatnich aktualizacji KS-SOMED pojawiła się opcja wysyłania mailem pacjentowi zlecenia na zaopatrzenie. Czy jest może podobna opcja dotycząca e-recept? Tak aby lekarz mógł już podczas teleporady kliknąć przycisk wyślij kod mailem albo żeby można było ustawić że automatycznie ma być wysyłany taki mail?
Czy uważacie, że jest to potrzebne? Czy uważacie, że usprawniłoby to pracę przychodni (zwłaszcza w dobie epidemii)?
Fajne jest to, że korzystając z opcji zamawiania recept online taki mail z kodem jest wysyłany automatycznie, ale brakuje mi podobnej opcji właśnie w trakcie przeprowadzania teleporady albo w przypadku zamówień telefonicznych. Po wystawieniu e-recepty na zamówienie złożone przez telefon rejestracja oddzwania i dyktuje kod a można by było to zautomatyzować wg mnie.

Czy macie jakieś inne propozycje jak można usprawnić obsługę pacjentów w POZ w dobie epidemii koronawirusa?

PS. Niedługo się biorę za testowanie telewizyty.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Marca 24, 2020, 10:31:30 am
Najlepszym rozwiązaniem jest jak pacjent ma IKP i przychodzą mu e-recepty sms-em, oczywiście w wielu przychodniach szczególnie jeżeli chodzi o osoby starsze to jednak jest problem. W Somed nie ma automatu do wysyłania recept sms-em ale jest funkcja wysyłania sms-ów poprzez OSOZ ( np. z terminarza ) i w treści można wpisać co się chce i między innymi może to być numer recepty ( takie rozwiązanie też funkcjonuje w kilku przychodniach ). W innej dokupili kolejny telefon i wysyłają z nowego numeru, każdy radzi  sobie jak może. Przydałby się opcja automatycznego wysyłania numerów recept.
Wziąłem się za teleporady ale poległem już na samym początku instalacja KSWSPAGENT trwa już dwa dni :) , nawet po aktualizacji do 10 próbuję się połączyć ale nieskutecznie. Dzisiaj będę kontaktował się z Kamsoft  i zobaczymy ....
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: MK w Marca 24, 2020, 11:39:57 am
Ależ to jest i działa. Biuletyn do wersji 2020.00.0.09. M21Gabinet, punkt 2.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 24, 2020, 12:02:48 pm
Pomroczność jakaś mnie dopadła. Faktycznie jest.
1. Czy przewidujecie dodanie opcji wysłania mailem?
2. Czy jeżeli pacjent ma wpisany w kartotece tylko stacjonarny numer telefonu to sms też zostanie wysłany?
3. Czy jest możliwość sporządzenia listy pacjentów, do których nie został wysłany sms z kodem tak aby można było im przekazać kod podczas rozmowy telefonicznej?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Marca 24, 2020, 12:06:09 pm
Ależ to jest i działa. Biuletyn do wersji 2020.00.0.09. M21Gabinet, punkt 2.

Brawo Wy :)

Pacjent umówiony na teleporadę, jutro test.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: MK w Marca 24, 2020, 13:15:01 pm
Dla nas ogólnie ta funkcja jest dziwna. Powiem tak, gdybym był szefem przychodni postawiłbym na to, by edukować pacjentów, by sobie założyli profil zaufany - banki to za nas realizują - by wykorzystać to co jest, bo jest za darmo! Ewentualnie poszedłbym w promowanie Visimeda. SMS będą kosztować. Nie wiem ile kosztuje to w OSOZ, to inny zespól realizuje i kasuje ;-), ale na pewno nie jest za darmo, bo Kamsoft też za te SMS płaci. Więc biorąc pod uwagę możliwą liczbę SMS (i tak SOMED "scala" te wszystkie pakiety wysyłane jednocześnie i wrzuca wszystkie kody do jednego SMSa, a mogliśmy parę złoty dodatkowo zarobić wysyłając jeden  sms do pakietu - oczywiście żartuję ) podjął bym decyzję o edukowaniu pacjentów. I przez dłuższy czas tak też stawialiśmy, ale pojawiły się duże przychodnie, które mimo to chcą sms wysyłać. Dlatego zrobiliśmy dokładnie tak jak chcieli. A więc max prosto, czyli tylko sms i zaraz po wysłaniu erecpet.
Czy będziemy zmieniać, nie wiem, bo jak pisałem, ja nadal do tej funkcji nie jestem przekonany. SMS jeszcze jakoś zrozumiem, ale jeśli ktoś obsługuje pocztę na tyle, by na bieżąco odbierać kody i mieć je w aptece, czyli pewnie robi to na komórce, to myślę, że dla tego kogoś profil zaufany nie jest specjalnym problemem. A wdrożenie tego już wymagało by ustawień, wymagałoby określani jak i komu i co wysyłać, ogólnie tę funkcję by skomplikowało i to nie koniecznie  po naszej, programistów stronie, ale po stronie użytkownika. A zamówienie było na proste, maksymalnie proste, rozwiązanie. Nie mówię, że nie, nie mówię, że się nie da, ale na pewno nie na jutro czy pojutrze.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 24, 2020, 14:28:56 pm
Zgadzam się że tak to powinno wyglądać i tak planowałem to zrobić u nas i przy okazji dostać coś za to z NFZ (za aktywowanie IKP czy założenie PZ), niestety obecna sytuacja epidemiologiczna na to nie pozwala.
Obecna funkcja wysyłania smsów wg mnie to rozwiązanie właśnie na teraz. Kiedy większość pacjentów nie ma i nie ogarnie PZ i IKP.
Tak wiem, że te smsy będą kosztować i to sporo, ale myślę, że tymczasowo można wydać "parę groszy" aby zaoszczędzić naprawdę sporo czasu pielęgniarkom i rejestratorkom, które teraz wydzwaniają do pacjentów tylko po to żeby podyktować kod do e-recepty.
Niemniej jednak żeby to faktycznie pomogło, musimy wiedzieć, do których pacjentów sms został wysłany żebyśmy mogli powiadomić resztę w inny sposób.
Teraz kwestia maili. Pomimo tego, że uruchomiliśmy możliwość zamawiania recept on-line za pomocą kamsoftowego lekarzebezkolejek.pl i uruchomiliśmy dedykowany numer telefonu tylko w celu zamawiania recept (a info o tym jest wywieszone w przychodni, na FB i stronie www) to nadal więcej dostajemy teraz zamówień drogą mailową (oczywiście odsyłam ich do wspomnianych kanałów bo bezpieczeństwo przesyłania danych "wrażliwych" czystym tekstem w mailu to jakaś masakra).
Wg moich obserwacji od posiadania adresu mailowego i możliwość odbioru wiadomości do PZ i IKP jest naprawdę daleka droga!
Tak więc uważam, że wysyłka tych kodów mailem przynajmniej w najbliższym czasie jest również potrzebna.
Skoro system już teraz umożliwia ręczną wysyłkę mailową zlecenia na zaopatrzenie to pewnie można coś podobnego wprowadzić w przypadku e-recept.

Tak wiem nie na jutro czy pojutrze :)

Kiedy już wszystko wróci do normy to jasne, wtedy edukacja, pomoc w aktywowaniu IKP i zakładaniu PZ.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 26, 2020, 14:46:20 pm
o ile dobrze zrozumiałem odpowiedź udzielną na MRK, to jeżeli włączymy ostatnio dodaną opcję, automatycznego wysyłania kodu erecepty smsem a nie mamy wykupionych smsów to KSPLDemon może wysyłać maile do pacjentów z tymi kodami.
Niestety póki co nie mogę wysłać nawet testowego maila z KS-SOMED. Czy ktoś może ma to skonfigurowane i może dać jakąś podpowiedź co robię źle?

Mam wpisane w opcjach KS-SOMED (Module Administrator, Opcje, Opcje Główne, zakładka Komunikacja, Sekcja dane konta pocztowego i zakładka ogólne) dane dostępowe do konta pocztowego stworzonego na potrzeby wysyłki z KS-SOMED. Niestety maile nie dochodzą. Testowałem zarówno opcję z szyfrowaniem ssl jak i bez. Inne programy (nvision - do monitorowania, thunderbird - klient poczty) wysyłają z tego serwera maile, a somed (kspldemon) nie.
W module Admin wszystkie maile mają status "wysłany niepotwierdzony".
KSPLDemon działa jako usługa. Wysyłka maili ustawiona co minutę. Znalazłem plik KSPLDemon_Mail.txt, w którym znajdują się zapisy:
"PL-C0021;Wiadomość nie została wysłana. Proszę sprawdzić czy poprawnie została wprowadzona nazwa serwera, adres e-mail oraz hasło."

Czy jeszcze coś trzeba skonfigurować aby powiadomienia mailowe działały?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Marca 26, 2020, 17:32:11 pm
Może masz zbyt złożone hasło i Somed tego nie łyka. Spróbuj zmienić na moment na jakieś proste i sprawdź czy będzie działać.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 30, 2020, 09:19:15 am
Zmiana hasła nic nie zmieniła. Z ciekawostek. Jeszcze przed zmianą hasła jak próbowałem ponownie wysłać maila przez KS-SOMED to maila nie otrzymałem ale w zestawieniu wiadomości już nie ma "wysłany niepotwierdzony" pojawia się natomiast "wysłany".

Nie chcąc czekać na uruchomienie powiadomień mailowych chciałem odpalić automatyczną wysyłkę kodów recept przez smsy.
Niestety tutaj też poległem.
Nie mogę doładować konta w celu wysyłania powiadomień smsowych. Za każdym razem przy próbie doładowania, po wyborze metody płatności (przelew - inny bank, ale próbowałem też innych metod) pojawia się błąd w skrypcie na stronie. Po zatwierdzeniu widać tylko białe tło i nic więcej. Przy próbie doładowania logując się bezpośrednio przez przeglądarkę widnieje komunikat, że nie mam dodanych uprawnień w KS-SOMED do modyfikacji ustawień.
Co zrobić aby doładować konto?
Czy i w jakim trybie otrzymamy fakturę za doładowanie konta?
Ktoś pomoże?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Marca 30, 2020, 10:34:02 am
Niestety funkcjonalność płatności nie działa, musisz skontaktować się bezpośrednio z działem OSOZ, ewenentualnie kontakt z oddziałem bądź partnerem Kamsoft.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 30, 2020, 11:05:16 am
Zgłosiłem już problem do działu OSOZ przez MRK. Zobaczymy co odpiszą. Jak nie dostanę odpowiedzi to skontaktuję się z oddziałem. Dzięki za info, że funkcjonalność płatności nie działa.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 30, 2020, 13:11:15 pm
Złożyłem zamówienie doładowanie w oddziale Kamsoft (odpowiedzi z osoz się nie doczekałem). Jeszcze czekam na to doładowanie, ale mam przyznane chyba 150 darmowych smsó eco.
Dzisiaj uruchomiłem automatyczne wysyłanie smsów z kodami do recept i niestety to też nie działa. Nie mam również możliwości wysłania smsów ręcznie. W module Administrator smsy mają status niewysłane.
Czy to normalne, że w kspldemon mam nieakatywną opcję dotyczącą częstotliwości wysyłania smsów?
kspldemon działa u Was jako usługa (ja tak mam)?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Marca 30, 2020, 17:11:16 pm
Sprawdź czy na karcie pacjenta jest poprawnie wpisany numer telefonu i sprawdź w module OSOZ czy masz aktywną usługę powiadomienia.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 30, 2020, 18:06:11 pm
Numer prawidłowy (bo to do siebie chce wysłać ;), mam też włączoną normalizację numerów). Usługa aktywna (patrz screen). Zastanawiam się tylko jeszcze nad tym co powinienem wpisać w opcjach KS-SOMED "Stanowisko, na którym KSPLDemon pracuje jako serwer"? Domyślnie jest wpisane "0".
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Marca 31, 2020, 00:46:08 am
Niestety nie korzystam Z KSPL Demona, ja mam tak ustawione tak jak zrzucie ekranu, plus numer wpisany na karcie pacjenta w zakładce adres.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 31, 2020, 08:38:23 am
Dzięki Sławek! Działa! Ciekawe ile będę musiał czekać na doładowanie, które wczoraj zleciłem bo przy tej liczbie recept za 2-3h pewnie mi się skończy ilość gratisowych 150 smsów :)
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Kwietnia 02, 2020, 10:44:12 am
Pozwolę sobie o pewne zapytanie w tym temacie w kwestii poprawności numeru telefonu:
czy ciąg 9 cyfr bez +48 na początku będzie prawidłowy przy wysyłce smsów?
Jak wpisać 2 numery telefonu dla jednego pacjenta?
Co w sytuacji gdy mamy informację tekstową w polu nr telefonu przykład: 999777888 - CÓRKA
Chcę się wziąć za porządki na bazie pacjentów i ujednolicić pewne rzeczy między innymi też numery telefonów.
Co prawda nie korzystamy z wysyłki smsów, ale jak już poprawiać to na właściwy sposób.
Jak u Państwa to wygląda?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Kwietnia 02, 2020, 11:38:39 am
Cytuj
9 cyfr bez +48 na początku będzie prawidłowy przy wysyłce smsów?
nie wiem (wydaje mi się że tak), ale ja kiedyś włączyłem opcję "normalizacji numerów" (nie pamiętam gdzie dokładnie jest) i teraz z automatu mi się poprawia.

Cytuj
Jak wpisać 2 numery telefonu dla jednego pacjenta?
po pierwszym numerze ";" i spacja a dopiero potem drugi. sms jest wysyłany zawsze na pierwszy numer, więc jak jest stacjonarny to dawać go jako drugi.
Nie wiem co się dzieje jak jest wpisany jakiś tekst, ale jak mamy wpisany prwidłowo numer ale jest on stacjonarny to sms się nie wysyła.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Kwietnia 02, 2020, 11:46:35 am
Cytuj
9 cyfr bez +48 na początku będzie prawidłowy przy wysyłce smsów?
nie wiem (wydaje mi się że tak), ale ja kiedyś włączyłem opcję "normalizacji numerów" (nie pamiętam gdzie dokładnie jest) i teraz z automatu mi się poprawia.
Kartoteki->Opcje->Opcje->Wyświetlanie i wprowadzanie danych.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Kwietnia 02, 2020, 12:18:29 pm
u nas rozdziela się dwa numery w ten sposób: 777888999 / 555666777
czy w takiej formie przejdzie sms na pierwszy numer, czy musi być koniecznie ten średnik po numerze? jak widać tam znakiem jest spacja po numerze i dopiero potem /
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: MK w Kwietnia 02, 2020, 12:47:53 pm
Żeby się nie powtarzać i tracić czas. Polecam biuletyn do wersji 2009.00.0.03 i 2009.00.0.04 (jedne, do dwóch wersji)
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Kwietnia 02, 2020, 12:54:21 pm
Dziękuję za wygrzebanie starego biuletynu - pomocne informacje :)
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: wk w Sierpnia 18, 2020, 21:32:14 pm
Aktywowałem powiadomienia w OSOZ. Otrzymałem startowy pakiet smsów do wysłania. W którym miejscu mogę skonfigurować wysyłkę smsmów do pacjentów z informacją o kodzie erecepty? Oraz w którym miejscu mogę wysłać sms do pojedynczego pacjenta? Czy jest możliwa hurtowa wysyłka smsów z kodami dla pacjentów np z dzisiejszego dnia?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Września 17, 2020, 10:26:33 am
Hej, od dłuższego czasu korzystamy już z dobrodziejstw zamawiania recept on-line i z zadowoleniem muszę stwierdzić, że coraz więcej pacjentów z tego korzysta (musiałem dzisiaj dodać kolejne godziny w grafiku bo u jednego lekarza wszystkie możliwe terminy w ostatnich tygodniach przeznaczone do zamawiania recept były wykorzystane).

Możliwość rejestracji na telewizyty mam uruchomioną, ale korzystają z tego nieliczni pacjenci. Chyba boją się że technicznie nie dadzą rady.

Możliwość rejestracji na "standardowe" wizyty w przychodni mam wyłączone bo w pierwszej kolejności odbywają się teleporady, a jeżeli lekarz stwierdzi potrzebę badania fizykalnego to wtedy podczas teleporady ustala termin wizyty w przychodni. Poza tym w trakcie rejestracji telefonicznej przeprowadzana jest wstępna ankieta dotycząca objawów covidowych.

Chciałbym trochę odciążyć Panie w rejestracji (jednocześnie odblokować linię telefoniczną) dając pacjentom możliwość rejestracji on-line tylko na teleporadę.
Czy coś takiego jest możliwe w KS-SOMED? Czy ktoś coś podobnego wdrożył u siebie?
Najlepiej jakby podczas rejestracji on-line wyświetlał się komunikat z informacją dla pacjenta, że to rejestracja tylko na teleporadę a nie wizytę odbywającą się w przychodni a jeżeli zajdzie konieczność to w trakcie teleporady zostanie ustalony termin wizyty w przychodni, że należy podać prawdziwy numer telefonu bo na niego będzie oddzwaniał lekarz. Czy jest gdzieś możliwość zdefiniowania podobnego komunikatu?
Czy jest gdzieś możliwość ustawienia treści ankiety (covidowej), którą pacjent w trakcie rejestracji on-line musiał wypełnić a później najlepiej jakby treść tej ankiety była z automatu dołączana do dokumentacji medycznej pacjenta?
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Września 17, 2020, 21:11:09 pm
Witam

Nie wiem czy to Ci pomoże ale podczas konfiguracji rejestracji OSOZ można wybrać domyślną usługę ( zrzut 1 ) natomiast jeżeli chcesz żeby wyświetlała się informacja którą pacjent ma zaakceptować to w kolejnym zrzucie masz ikonę którą klikasz i wpisujesz w wymagania, to co chcesz żeby się wyświetlało.
Tytuł: Odp: KS-SOMED - teleporady, jak można usprawnić
Wiadomość wysłana przez: Michał w Września 19, 2020, 23:25:12 pm
Sławek, dzięki. Pomogło! Rejestrację internetową mam już skonfigurowaną, więc modyfikację robiłem w opcjach terminarza i faktycznie po wpisaniu tekstu w dodatkowych parametrach wyświetla się on w trakcie rejestracji.

Mam jedną uwagę.
W trakcie rejestracji na stronie jest wyświetlone, że "Forma wizyty: osobista". W mailu z potwierdzeniem rejestracji: "Forma wizyty Zwykła".
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]