Prowadzenie harmonogramów przyjęć
Data wiadomości: 2019-12-18 09:39
Data przeczytania: 2019-12-18 09:56
Szanowni Państwo,
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie informuje, iż na stronie Centrali NFZ opublikowano komunikaty związane z prowadzeniem harmonogramów przyjęć:
Informacje gdzie nie są prowadzone harmonogramy przyjęć/listy oczekujących?
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7532.html
Stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne inne niż szpitalne (np. świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej, opieki paliatywnej i
hospicyjnej.
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7531.html
Fizjoterapia ambulatoryjna i domowa
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow-listy-oczekujacych,7528.html
Wydział ds. Służb Mundurowych i Świadczeniobiorców
Małopolskiego OW NFZ
pytanie do znawców tematu: czy po wizycie fizjoterapeutycznej i wpisaniu pacjenta na pierwszy dzień cyklu zabiegów jako kontynuacja leczenia - wpisujemy pacjenta np 10 razy w kolejne dni jak trwaja zabiegi. Czyli każdego dnia wpis żeby ostatniego dnia go skreślić?
tzn ja tak zrozumiałem ten komunikat - do czasu zmian w systemie tak trzeba robić ?
Tylko że dostosowanie systemu może potrwać 3 miesiące .... mamma mija :o
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow-listy-oczekujacych,7528.html
Czytanie ze zrozumienie nie boli, nawet jeśli przeczyta się 3-4 razy ;)
Rynce opadajum :P
Ale od tego zmniejszą się kolejki. Teraz to już na 100%.
Ale od tego zmniejszą się kolejki. Teraz to już na 100%.
Kolejki się mega zmniejszą bo przy imporcie danych do AP-KOLCE system sprawdza czy pacjent nie jest już u kogoś innego w tej komórce oczekującym..
Na oddziale reh uwaliło nam tak 100 pacjentów na 700..
Pozdrawiam
Ale od tego zmniejszą się kolejki. Teraz to już na 100%.
Kolejki się mega zmniejszą bo przy imporcie danych do AP-KOLCE system sprawdza czy pacjent nie jest już u kogoś innego w tej komórce oczekującym..
Na oddziale reh uwaliło nam tak 100 pacjentów na 700..
W fizjoterapii ambulatoryjnej ma być okres przejściowy (nie wiadomo jak długo) i podwójne wpisy będą dopuszczane.
Witam,
moje pytanie odnosi się do wizyt fizjoterapeutycznych, wymaganych w KOLCE.
Otóż nie mamy wizyty fizjoterapeutycznej zarejestrowanej do każdego pacjenta na przyszły rok. Czy powinniśmy je wprowadzić do końca roku czy pozostawić tak jak jest?
Jak wprowadzimy to mogą wyjść błędy w kolejkach (bo w kolejkę szły zabiegi w przypadku pacjentów bez wizyt), z kolei jak rozliczymy to niewiadomo jaka będzie reakcja NFZ. Proszę o pomoc.
Witam,
moje pytanie odnosi się do wizyt fizjoterapeutycznych, wymaganych w KOLCE.
Otóż nie mamy wizyty fizjoterapeutycznej zarejestrowanej do każdego pacjenta na przyszły rok. Czy powinniśmy je wprowadzić do końca roku czy pozostawić tak jak jest?
Jak wprowadzimy to mogą wyjść błędy w kolejkach (bo w kolejkę szły zabiegi w przypadku pacjentów bez wizyt), z kolei jak rozliczymy to niewiadomo jaka będzie reakcja NFZ. Proszę o pomoc.
Nie ma możliwości realizacji fizjoterapii ambulatoryjnej i domowej bez realizacji wizyt fizjoterapeutycznych, początkowej i końcowej. Tak jest od 1 stycznia 2019 roku. Wcześniej rejestrowaliśmy na "zabiegi", więc aby z tego wybrnąć najlepiej wykonać wizytę w dniu, na który świadczeniobiorca jest zarejestrowany. Ewentualnie przesunąć wizytę na termin wcześniejszy, nie wcześniejszy niż 14 dni przed rozpoczęciem cyklu zabiegów i dalej postępować jak w komunikacie z 13 grudnia.
Przy okazji chciałbym zapytać osób doświadczonych... przez AP-KOLCE: dlaczego harmonogramy mam podświetlone na różowo. Wcale mi tak kolorowo nie jest.Brak aktualnej daty oceny/pierwszego wolnego terminu.
Ja się zastanawiam jak "ugryźć" harmonogram i kolejki dla OPD ...???
Mam pacjentów objętych leczeniem w 2013 ... cały czas mają kontynuację leczenia - nie rejestruję ich w terminarzu - tylko wprowadzam od razu zestaw po wykonanej wizycie....
Witam Czy należy uzupełnić harmonogram przyjęć KOLCE o pacjentów którzy kontynuują rehabilitacje i do tej pory w kolejce oczekujących nie byli oni wpisywani?Do AP-KOLCE nie wpisuje się świadczeniobiorców, którzy rozpoczęli leczenie przed 1 stycznia 2020. Według przepisów, realizację świadczenia zaczynamy wizytą fizjoterapeutyczną, tak więc świadczeniobiorcy u którego 31 grudnia zrealizowana została wizyta a cykl zabiegów rozpoczynają od 2 stycznia 2020 do harmonogramów nie wpisujemy.
Czy wizyta fizjoterapeutyczna na początku cyklu u takich pacjentów jest kontynuacją leczenia jak również cykl zabiegów?Link do komunikatu Centrali
Chodzi mi o pacjentów którzy kontynuują rehabilitacji, zostali zapisani tylko w terminarz na cały 2020 r. a nie do kolejki oczekujących.
czyli generalnie pwt z apkolce można wysłać albo z gabinetowego systemu?
czyli generalnie pwt z apkolce można wysłać albo z gabinetowego systemu?
PWT realizuje sie w AP-KOLCE
Można aktualizować termin z programu
a jak myślicie co z wielokrotnymi wpisami tego samego pacjenta (mam takich ok 20) . Tylko że każde wielokrotne skierowanie od pacjenta ma inne ICD10. Czy pacjenta ma selekcjonować po peselu ? A ja dzisiaj mam chore oko a jutro ucho a pojutrze palec. I trzy skierowania na ten sam pesel hmmmmm...????
Kiedyś pytałem w nfz, to Pani stwierdziła uprzejmie , że jak rożne ICD10 to ok, ale bezduszne filtry KOLCE ?
Żadne prace nie trwają. Naprawdę wierzysz, że miesiąc czasu zajmuje zmiana takiej prostej rzeczy to znaczy, że programista usiadł miesiąc temu i dzień w dzień przez 8 godzin dziennie pracuje nad wyłączeniem tej blokady, która jest? Po prostu NFZ nie chce tego wyłączać albo stażyści ze sramsoftu od kolców wyjechali na ferie.
Dopytuj dalej sramsoft.masz może jakiś kontakt tel. do konkretnej osoby w kamsoficie co mógłby pomóc coś zrobić zdalnie etc. czy muszę o to wszystko na mrk prosić?
Na pewno lepiej prowadzić w ks-pps niż wpisywać same cyferki w raporcie, bo potem będziesz móc wydrukować zestawienie w razie kontroli z peselami, datami zapisów itp.
Ostatnio napisałem bezpośrednio na kspps@kamsoft.pl, odpowiedź była natychmiast, następnego dnia była już poprawka.wysłane, no to zapewne do poniedziałku najwcześniej czekać :D
Równocześnie tą sama sprawę skierowałem przez MRK - odpowiedź była po tygodniu i właściwie nic nie wyjaśniająca