a co było u Ciebie problemem bo właśnie jedna Pani doktor zgłosiła, że przez zus.pl jak próbuje wystawić to się pojawia komunikat "błąd aplikacji" a cały dzień wystawiała bez problemu.
U mnie to samo. W załączniku macie screen błędu.
Później już nawet lekarze w KS-SOMED nie mogli wysłać eZLA.
W przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R. Następnie należy zrestartować przeglądarkę i zalogować się do portalu.
Jeśli problem nadal będzie występował, należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:
w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk ?Usuń?
lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe ? zakładka Ogólne ? w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk ?Usuń?.
w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".
Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).
Podpowiedź Michała z wyczyszczeniem TEMPa i cache przeglądarki Chrome nie przyniosła skutku. W moim przypadku PESEL lekarza podpisującego zwolnienie kończy się na "0" ;D
Czy ktoś wie czy ZUS już rozwiązał problem z PESEL pacjenta kończącym się 0, przy wysyłaniu eZLA z KS-SOMED. Mamy parę takich zwolnień do elektronizacji z SOMED i nie wiemy czy można je już wysłać.Jedna Pani doktor dzwoniła o 19, że udało się wysłać, ale w jej przypadku póki sam nie tego nie zobaczę to nie uwierzę :)
W związku z uruchomieniem nowych funkcji na PUE ZUS przygotowaliśmy też nowe usługi dla aplikacji gabinetowych.https://bip.zus.pl/inne/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego-aplikacje-gabinetowe-e-zwolnienia-
Poczytajcie sobie ciekawe artykuły w jakiś sposób powiązane z problemami z podpisami ZUSowskimi:
https://www.dobreprogramy.pl/Afera-w-ZUS.-Kierownicy-jednego-z-departamentow-zwolnieni,News,105904.html
"Jakieś kłopoty techniczne" mogą wynikać właśnie z przestarzałego algorytmu SHA-1, którego według naszych informatorów ZUS jeszcze niedawno miał używać przynajmniej w niektórych swoich systemach. Nowe aplikacje nie przyjmują SHA-1, dlatego jeśli lekarz chce podpisać e-receptę lub e-zwolnienie za pomocą certyfikatu ZUS, może dochodzić do konfliktu. Przeglądarka czy aplikacja, z której korzysta lekarz, certyfikatu nie chce przyjąć.Jeżeli autor artykułu miał na myśli, że certyfikat lekarza z ZUS ma szyfrowanie SHA-1, to chyba jest w "mylnym błędzie". Nawet najstarsze certyfikaty, jakie mam w bazie (z lutego 2018) mają SHA-256RSA.
Ma ktoś dzisiaj problemy z wysyłką zwolnień przez SOMED'a?Od rana brak komunikacji.
Nie mówię, że jest to problem. Ale jeśli ktoś kiedyś coś... to może mieć w kspl.exe.config wpis wyglądający mniej więcej tak:Taki też?
<endpoint address="https://193.105.143.220:8001/ws/zus.channel.gabinetowe:zla"
binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="zus_channel_zla_Binder"
contract="PUE.zla_PortType" name="zus_channel_zla_Port" />
Jeśli... to proszę go usunąć. Od dłuższego czasu biblioteka ma w sobie zaszyte właściwe adresy, ale jeśli jest w config, to wówczas bierze z niego. Jak pisałem, nie wiem, czy to ten problem i czy rzeczywiście ZUS już wstał, ale sprawdzić warto.
<endpoint address="https://pue.zus.pl:8001/ws/zus.channel.gabinetowe:zla" binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="zus_channel_zla_Binder" contract="PUE.zla_PortType" name="zus_channel_zla_Port" />
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
<system.serviceModel>
<bindings>
<basicHttpBinding><binding name="zus_channel_zla_Binder"><security mode="Transport"><transport clientCredentialType="Basic" /></security></binding><binding name="zus_channel_zla_Mock"><security mode="None"><transport clientCredentialType="Basic" /></security></binding></basicHttpBinding></bindings>
<client>
<endpoint address="https://pue.zus.pl:8001/ws/zus.channel.gabinetowe:zla" binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="zus_channel_zla_Binder" contract="PUE.zla_PortType" name="zus_channel_zla_Port" /></client>
</system.serviceModel>
<appSettings><add key="EPuapStoreLocation" value="LocalMachine" /><add key="EPuapCertificateSubjectDistinguishedName" value="CN=KAMSOFT, OU=KAMSOFT, O=CPI, C=PL" /></appSettings><system.net><defaultProxy useDefaultCredentials="true" /></system.net></configuration>
<endpoint address="https://pue.zus.pl:8001/ws/zus.channel.gabinetowe:zla" binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="zus_channel_zla_Binder" contract="PUE.zla_PortType" name="zus_channel_zla_Port" />
czy całą zawartość a może cały plik? :)
Tak, można usunąć. Sama biblioteka próbuje obecnie łączyć się tam gdzie powinna.Hm. Nie wiem, czy usunięcie tego pomogło, czy też to po stronie ZUSu, ale się odkorkowało.
Czy usunąć tylko poniższą część:Kod: [Zaznacz]<endpoint address="https://pue.zus.pl:8001/ws/zus.channel.gabinetowe:zla" binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="zus_channel_zla_Binder" contract="PUE.zla_PortType" name="zus_channel_zla_Port" />
czy całą zawartość a może cały plik? :)
Znaczy się, żem pomógł ;-)