Społecznościowe forum użytkowników drw.pl oraz produktów Kamsoftu

Pozostałe problemy => Problemy ogólne => Wątek zaczęty przez: Qba w Listopad 26, 2019, 09:27:11 am

Tytuł: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 26, 2019, 09:27:11 am
Ktoś coś wie czemu nie działa ZUS ? Brak komunikatu na stronie ZUS-u.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Listopad 26, 2019, 09:38:02 am
co konkretnie u Ciebie nie działa?
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 26, 2019, 09:39:33 am
nie idzie się zalogować na strone https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi wywala błędy
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Listopad 26, 2019, 09:46:14 am
nikt mi nie zgłaszał problemów. Ja się zalogowałem, ale faktycznie coś wolno działa.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 26, 2019, 09:57:24 am
U mnie nie działa sprawdzałem od dwóch dostawców internetu i to samo
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 26, 2019, 12:06:32 pm
Problem po mojej stronie sprawa rozwiązana
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Listopad 26, 2019, 12:23:21 pm
a co było u Ciebie problemem bo właśnie jedna Pani doktor zgłosiła, że przez zus.pl jak próbuje wystawić to się pojawia komunikat "błąd aplikacji" a cały dzień wystawiała bez problemu.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Listopad 27, 2019, 13:56:09 pm
a co było u Ciebie problemem bo właśnie jedna Pani doktor zgłosiła, że przez zus.pl jak próbuje wystawić to się pojawia komunikat "błąd aplikacji" a cały dzień wystawiała bez problemu.

U mnie wyskakiwało to u kilku lekarzy głównie przy przeglądzie wystawionych zaświadczeń ale na Firefoxie, Operze i Chrome.. na IE o dziwo działało ok!
Problem był od wczoraj ale dzisiaj od południa jakby ustąpił

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: egol w Listopad 28, 2019, 14:06:11 pm
Już trzeci dzień kłopotów, w żadnej przeglądarce (firefox, chrome, IE)
nie otwiera się ZUS. Niewłaściwe dane logowania!
Czy ktoś z Was też ma dziś kłopoty?
egol
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopad 28, 2019, 22:38:57 pm
Może najnowszego net frameworka spróbować zainstalować? Jest on chyba w zakresie aktualizacji niekrytycznych, więc sam się może nie instalować.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 29, 2019, 07:05:45 am
U mnie problem polegał na tym, że skończyły się upoważnienia wystawiane przez lekarzy dla personelu. Personel nie mógł się zalogować na ZUS dopóki ich lekarz nie zatwierdził (przedłużył upoważnienia).
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: ndakota w Listopad 29, 2019, 10:47:24 am
U mnie jest problem taki, że upoważnienia RAM zaakceptowane ostatecznie przez lekarzy juz kilka dni temu, do dzisiaj nie przeszły do ZUS do asystentów, podczas gdy stare wygasają lub wygasły. Czy ktoś ma taką sytuację?
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Listopad 29, 2019, 11:45:38 am
u mnie po 24h zatwierdzili
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: egol w Listopad 29, 2019, 14:51:25 pm
U nas też  po 24 godzinach ruszyło. Dziwne, bo oprócz funkcji asystenta pielęgniarka jest też osobą prywatną i konto ZUS służy jej do różnych celów. Dlaczego blokować tylko z powodu braku jednej z funkcji.
No ale dobrze, że już dobrze.
pozdrawiam, egol
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Listopad 30, 2019, 10:36:38 am
na temat problemów z RAM napisałem tutaj: http://forumpps.pl/index.php?topic=11409.new#new
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: maciejj w Styczeń 20, 2020, 11:18:04 am
Cześć,

działają Wam zwolnienia przez PUE ZUS? Od rana mam mnóstwo telefonów, że zmienili szatę graficzną oraz nie da się podpisać na końcu zwolnienia. Niestety nie mam możliwości zalogowania się nigdzie i sprawdzenia.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: wojciech.re w Styczeń 20, 2020, 11:34:41 am
rano miałem telefon że nie działa. Krzyczało coś o braku możliwości podpisu niebezpiecznym kanałem czy coś w ten deseń. Tak czy owak lokalny ZUS potwierdził ze to problem leży po ich stronie.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 20, 2020, 12:23:07 pm
U mnie to samo. W załączniku macie screen błędu.
Później już nawet lekarze w KS-SOMED nie mogli wysłać eZLA.

Z jednej strony rozumiem, że zmiany w oprogramowaniu i to poważne powinno się wdrożyć na początku tygodnia (a właściwie to w niedzielę), ale z drugiej strony, biorąc pod uwagę, że to właśnie w poniedziałek najwięcej zwolnień jest wystawianych to nie najlepszy pmysł.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: MK w Styczeń 20, 2020, 14:09:54 pm
U mnie to samo. W załączniku macie screen błędu.
Później już nawet lekarze w KS-SOMED nie mogli wysłać eZLA.


Nie powiem, że jest to na 100% pewna informacja, ale podobno ZUS nie akceptuje PESELI kończących się na 0. Jeśli więc ktoś ma problem z wysłaniem zwolnienia proszę sprawdzić PESEL i zweryfikować te podejrzenia.
Jak sobie można poradzić? Poprzednio, gdy ZUS miał problem z kodami ICD10, wprowadziliśmy opcję ustaw jako offline  czy jakoś tak się to nazywa. Problemem bowiem jest to, że tak poprzednio jak i teraz, zwracane są błędy merytoryczne, nie komunikacyjne. W przypadku błędów komunikacyjnych zwolnienie przestawiało się w tryb offline i możliwy był wydruk. W przypadku błędów merytorycznych, należało je poprawić. Tyle tylko, że tu nie ma jak. Dlatego można skorzystać z tej furtki, ustawić tryb offline, wydrukować i zelektronizować, gdy ZUS problem ogarnie.
Wychodzi na to, że ja nie mogę dziś chorować, tez mam 0 na końcu ;-)
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Qba w Styczeń 20, 2020, 14:25:15 pm
u mnie ten komunikat jest już od soboty rano
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: andy83 w Styczeń 21, 2020, 07:47:09 am
Potwierdzam teorie MK, 2 pacjentów -> nie można wysłać eZLA -> Pacjent ma 0 na końcu (dotyczy oprogramowania)
Przez PUE da się wystawić https://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/-/publisher/komunikat/1/informacja-dla-lekarzy-sposob-postepowania-w-przypadku-problemow-z-podpisywaniem-e-zla-certyfikatem-zus/3103777 (https://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/-/publisher/komunikat/1/informacja-dla-lekarzy-sposob-postepowania-w-przypadku-problemow-z-podpisywaniem-e-zla-certyfikatem-zus/3103777)
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 21, 2020, 09:13:29 am
Ja też potwierdzam teorię MK. W załączniku screen z błędem w KS-SOMED. Pesel pacjenta kończy się na "0" a wcześniej już kilka eZLA w KS-SOMED miał wystawianych.
Wyczyszczenie przeglądarek zgodnie z instrukcją ZUSu faktycznie umożliwiło wystawianie zwolnień przez przeglądarkę. Na wypadek gdyby kiedyś problem powrócił a strona zus.pl była niedostępna poniżej cytuję instrukcję:

Cytuj
W przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R. Następnie należy zrestartować przeglądarkę i zalogować się do portalu.

Jeśli problem nadal będzie występował, należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:

w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk ?Usuń?
lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe ? zakładka Ogólne ? w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk ?Usuń?.

w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".
Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: wawelski w Styczeń 21, 2020, 09:35:49 am
Ciekawa teoria z tym zerem na końcu PESELa. U mnie też jedno zwolnienie nie chciało wczoraj wysłać. Oczywiście na końcu pesela 0. mMedica zwracała taki błąd jak w załączniku. Ciekawe czy dziś, jutro... kiedyś uda sę je zelektronizować.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: andy83 w Styczeń 21, 2020, 10:45:13 am
Gdzie zgłaszać problemu ZUS ?
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 21, 2020, 10:52:13 am
cot@zus.pl (Centrum Telefonicznej Obsługi ZUS) a oni ewentualnie przekażą problem do Centrum Wsparcia Informatyki.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Kantor w Styczeń 21, 2020, 12:10:28 pm
NIE DZIAŁA - ZUS :
Dzień dobry,

Aktualnie występuje ograniczenie w wystawianiu zwolnień lekarskich
podpisywanych za pomocą certyfikatu z ZUS. Serdecznie przepraszamy za
utrudnienia. Do czasu rozwiązania problemu zachęcam do podpisywania zwolnień
lekarskich inną metodą (profilem zaufanym ePuap lub certyfikatem
kwalifikowanym), lub do korzystania z wydrukowanych wcześniej formularzy
alternatywnych.


Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,

Anita Zawlik
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Centrum Obsługi Telefonicznej
tel. 22 560-16-00

A DODZWONIĆ SIĘ TO MOŻNA SZYBCIEJ NIE POWIEM GDZIE
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: ndakota w Styczeń 21, 2020, 13:01:36 pm
Podpowiedź Michała z wyczyszczeniem TEMPa i cache przeglądarki Chrome nie przyniosła skutku. W moim przypadku PESEL lekarza podpisującego zwolnienie kończy się na "0"  ;D
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 21, 2020, 13:10:56 pm
Podpowiedź Michała z wyczyszczeniem TEMPa i cache przeglądarki Chrome nie przyniosła skutku. W moim przypadku PESEL lekarza podpisującego zwolnienie kończy się na "0"  ;D

haha, też mam lekarza z PESELem kończącym się na "0". Wczoraj oczywiście też nie mógł podpisać zwolnienia przez stronę zus.pl, ale w KS-SOMED już tak. Niestety nie testował wystawiania eZLA przez zus.pl po wyczyszczeniu przeglądarki. Jutro jak będzie okazja, ma to sprawdzić.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: kajtek w Styczeń 21, 2020, 18:37:02 pm
Czy ktoś wie czy ZUS już rozwiązał problem z PESEL pacjenta kończącym się 0, przy wysyłaniu eZLA z KS-SOMED. Mamy parę takich zwolnień do elektronizacji z SOMED i nie wiemy czy można je już wysłać.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: mmariom w Styczeń 21, 2020, 20:28:19 pm
Odnośnie komunikatu na PUE o którym pisał Michał.
Miałem takie dwa przypadki u różnych lekarzy.
W obydwu przypadkach wystarczyło przez chwilę poruszać się po portalu.
Poczytałem jakieś komunikaty odnośnie elektronicznego przekazu, zajrzałem tu i tam i ponowiłem próbę wysłania.
Zadziałało dwa razy.
Wytłumaczyć tego się nie podejmuję  :)
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 21, 2020, 20:37:02 pm
Czy ktoś wie czy ZUS już rozwiązał problem z PESEL pacjenta kończącym się 0, przy wysyłaniu eZLA z KS-SOMED. Mamy parę takich zwolnień do elektronizacji z SOMED i nie wiemy czy można je już wysłać.
Jedna Pani doktor dzwoniła o 19, że udało się wysłać, ale w jej przypadku póki sam nie tego nie zobaczę to nie uwierzę :)
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: jurek44 w Styczeń 22, 2020, 19:41:19 pm
Potwierdzam, że gdy poklika się w różne zakładki na pue to da się podpisać certyfikatem.


Testował ktoś instrukcę ze strony ZUS czy pomogło :)


Informacja dla lekarzy ? sposób postępowania w przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS

W przypadku problemów z podpisywaniem e-ZLA certyfikatem ZUS w pierwszej kolejności należy wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:

    w przeglądarce IE należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete i w oknie, które się wyświetli, wybrać przycisk ?Usuń? lub wybrać z górnego menu kolejno Narzędzia - Opcje internetowe ? zakładka Ogólne ? w sekcji Historia przeglądania - przycisk Usuń. W oknie, które się wyświetli, należy wybrać przycisk ?Usuń?.
    w przeglądarce Mozilla Firefox należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Okres do wyczyszczenia" wybrać opcję "wszystko" i kliknąć przycisk "Wyczyść teraz".
    w przeglądarce Google Chrome należy wybrać na klawiaturze Ctrl+Shift+Delete. Z pola "Zakres czasu" wybrać opcję "Od początku", po czym kliknąć przycisk "Wyczyść dane".

Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie zawartości folderu TEMP użytkownika i cache przeglądarki. W komputerze należy wybrać menu START i opcję WYSZUKAJ lub ikonę LUPY na dolnym pasku systemowym. Aby wyszukać należy wpisać %TEMP%. Otworzy się okno z zawartością folderu o nazwie TEMP, w którym należy zaznaczyć wszystkie pliki (poprzez kombinację klawiszy CTRL+A). Następnie należy wybierać przycisk DELETE (pliki przeniosą się do kosza).

Następnie należy wybrać na klawiaturze skrót CTRL+R.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 23, 2020, 10:16:23 am
Poczytajcie sobie ciekawe artykuły w jakiś sposób powiązane z problemami z podpisami ZUSowskimi:

https://www.dobreprogramy.pl/Afera-w-ZUS.-Kierownicy-jednego-z-departamentow-zwolnieni,News,105904.html

https://www.politykazdrowotna.com/53167,lekarze-ppoz-interweniuja-u-ministra-zdrowia-system-e-zdrowia-nie-dziala

Ze swojej strony chciałbym dodać, że mam kilka asystentek medycznych wystawiających eZLA w imieniu lekarza i pomimo tego, że każda wystawia zwolnienia na tej samej stacji i tym samym koncie windowsa to praktycznie każda musiała wyczyścić przeglądarkę (tą samą, która inna asystentka już czyściła).

Panie MK a kiedy możemy się spodziewać nowych funkcjonalności eZLA w KS-SOMED, które to zapowiedział ZUS:

Cytuj
W związku z uruchomieniem nowych funkcji na PUE ZUS przygotowaliśmy też nowe usługi dla aplikacji gabinetowych.
https://bip.zus.pl/inne/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego-aplikacje-gabinetowe-e-zwolnienia-

Czy jest może szansa aby w KS-SOMED pokazywała się informacja o dotychczas wystawionych zwolnieniach (nie tylko tych w KS-SOMED) bo ma dwóch lekarzy, którzy z tego powodu wolą wystawiać eZLA przez stronę zusu.
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Styczeń 23, 2020, 10:38:45 am
Poczytajcie sobie ciekawe artykuły w jakiś sposób powiązane z problemami z podpisami ZUSowskimi:

https://www.dobreprogramy.pl/Afera-w-ZUS.-Kierownicy-jednego-z-departamentow-zwolnieni,News,105904.html

Cytat: Dobreprogramy.pl
"Jakieś kłopoty techniczne" mogą wynikać właśnie z przestarzałego algorytmu SHA-1, którego według naszych informatorów ZUS jeszcze niedawno miał używać przynajmniej w niektórych swoich systemach. Nowe aplikacje nie przyjmują SHA-1, dlatego jeśli lekarz chce podpisać e-receptę lub e-zwolnienie za pomocą certyfikatu ZUS, może dochodzić do konfliktu. Przeglądarka czy aplikacja, z której korzysta lekarz, certyfikatu nie chce przyjąć.
Jeżeli autor artykułu miał na myśli, że certyfikat lekarza z ZUS ma szyfrowanie SHA-1, to chyba jest w "mylnym błędzie". Nawet najstarsze certyfikaty, jakie mam w bazie (z lutego 2018) mają SHA-256RSA.
Ktoś potwierdza to SHA-1 u siebie?
Tytuł: Odp: Nie działa ZUS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Styczeń 24, 2020, 12:44:58 pm
Czy macie teraz jakieś problemy z wystawianiem eZLA? Lekarze co jakiś czas nie mogą się zalogować na zus.pl ("błąd połączenia") a przy próbie wysłania eZLA z poziomu KS-SOMED nie pobiera danych o NIP płatnika.