To raczej nie przez aktualizacje programu. Miałem to samo w zeszłym tygodniu (tylko na jednej stacji) a nie robiłem żadnych aktualizacji.
Próbowałem naprawić w różny sposób, łącznie z przeinstalowaniem klienta bazy i samego Someda - nic nie działało.
Ostatecznie przeinstalowałem Windowsa i póki co jest OK.
Witam, po ostatnich aktualizacjach nie działa mi wywiad aktualny i badanie przedmiotowe. Tzn gdy chcę wczytać coś z mojej listy to wyskakuje błąd
podany w załączniku
Pozdrawiam
. SOMED twierdzi iż brak jest drukarki domyślnej. Po zleceniu lekarzowi zamknięcia SOMED i sprawdzenia w ustawieniach Windows 10 / urządzenia/ drukarki i scanery czy jest tam drukarka podłączona do danego stanowiska - lekarz stwierdza że jest i jest zaznaczona jako domyślna. Ponowne uruchomienie SOMED i nie ma już żadnych błędów. Będę ten problem dalej testował i szukał rozwiązania.Nie twierdzę, że to na pewno ta sytuacja. Ale... Podczas uruchamiania procesów w systemie Windows system przygotowuje takiemu procesowi przytulne gniazdko. Między innymi wrzuca mu tam drukarki. I w tymże gniazdu proces pracuje. Takim procesem jest np. SOMED. Jeżeli w trakcie pracy proces coś tam się zmieni w środowisku -np. ustawimy drukarkę domyślna - to proces często tego nie zauważy, bo działa właśnie w takim gniazdku. Nie wiem dokładnie jakie zasoby tak są traktowane, ale drukarki są. Dlatego jest możliwe, że SOMED drukarki nie widzi, pomimo tego, że w systemie ją widać. I to tłumaczy dlaczego ponowne uruchomienie SOMEDa powoduje, że te drukarki nagle się pojawiają. Bo mam nowe, ulepszone, gniazdko. Dlatego tak często serwis proponuje ponowne uruchomienie SOMEDa. W "starych" mniej bezpiecznych Windowsach to było dużo prostsze.
PS. Inni użytkownicy pracujący na tym samy stanowisku nie mają takich błędów - ale oni nigdy nie zmieniają stanowisk, pracują zawsze na tym samym.