Społecznościowe forum użytkowników drw.pl oraz produktów Kamsoftu

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: voyt35 w Listopad 20, 2019, 22:54:01 pm

Tytuł: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: voyt35 w Listopad 20, 2019, 22:54:01 pm
Witam, po ostatnich aktualizacjach nie działa mi wywiad aktualny i badanie przedmiotowe. Tzn gdy chcę wczytać coś z mojej listy to wyskakuje błąd
podany w załączniku
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Listopad 20, 2019, 23:03:17 pm
Takie błędy prawdopodobnie jest w stanie poprawić jedynie Kamsoft.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopad 21, 2019, 00:02:31 am
Może nie masz kompletu plików do wersji bazy, bo coś się sypnęło. Jest tam coś o niezgodności. Z tego powodu tez mogą lecieć accessy.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: whois w Listopad 22, 2019, 09:07:30 am
To raczej nie przez aktualizacje programu. Miałem to samo w zeszłym tygodniu (tylko na jednej stacji) a nie robiłem żadnych aktualizacji.

Próbowałem naprawić w różny sposób, łącznie z przeinstalowaniem klienta bazy i samego Someda - nic nie działało.
Ostatecznie przeinstalowałem Windowsa i póki co jest OK.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Listopad 22, 2019, 10:42:30 am
To raczej nie przez aktualizacje programu. Miałem to samo w zeszłym tygodniu (tylko na jednej stacji) a nie robiłem żadnych aktualizacji.

Próbowałem naprawić w różny sposób, łącznie z przeinstalowaniem klienta bazy i samego Someda - nic nie działało.
Ostatecznie przeinstalowałem Windowsa i póki co jest OK.

Wniosek z tego taki, że może któraś aktualizacja windowsa coś psuje?
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Listopad 22, 2019, 10:49:46 am
Coś w obsłudze HTML/IE zapewne.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: MK w Listopad 25, 2019, 08:46:07 am
Witam, po ostatnich aktualizacjach nie działa mi wywiad aktualny i badanie przedmiotowe. Tzn gdy chcę wczytać coś z mojej listy to wyskakuje błąd
podany w załączniku
Pozdrawiam

Nie mówię, że to jest przyczyną, ale jak widać, podczas uruchamiania programu pojawia się informacja o niezgodnością plików z wersją. Znaczy, mamy jakąś "lewą" dll lub inny plik. Najpierw należy to rozwiązać, a następnie można sprawdzać, czy nadal mamy taki błąd.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: togo w Listopad 25, 2019, 17:55:15 pm
U mnie z takimi błędami Somed się wysypuje jak końcówka chodzi kilka dni - po restarcie wszystko działa.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: mmariom w Listopad 26, 2019, 21:10:44 pm
Niestety ja również to potwierdzam. I nie mam żadnych błędnych plików przy uruchamianiu programu. Wywiad aktualny trzeba wprowadzić i odświeżyć żeby był widoczny. No i coś o czym nikt nie pisał. Nie działają klawisze drukowania  Czyli wszystkie skróty F5,6.... z klawiszem Ctrl.
Wersję mam najnowszą czyli ....04. A Kamsoft co wersja to pisze że te błędy poprawiono.  Mam to samo w dwóch obsługiwanych przychodniach.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: kajtek w Grudzień 06, 2019, 14:13:20 pm
Witam
Też miałem taki problem na jednej ze stacji w domenie (i tylko dla jednego użytkownika). Przy próbie zrobienia wywiadu aktualnego lub badania przedmiotowego użytkownikowi wyskakiwał błąd:
Access violation at address ......... in module 'borlndmm.dll'
Wersja programu: 2019.03.0.04  (stwierdzono niezgodność plików ze wzorcem)
program podawał nieznaną wersję 3 plików : Libeay32.dll, UMPDC.dll i dklib32.dll

Sprawdzenie zgodności plików z wersją plików na serwerze nie wykazywało żadnych różnic. Ostatecznie naprawa tego błędu polegała na usunięciu wszystkich plików z katalogu SOMED poza KSPL.exe, kspl.ini, borlndmm.dll i ponownym zainstalowaniu ich serwera , a także usunięciu profilu (mobilnego) danego użytkownika i założeniu mu nowego. Po tych zmianach program dla danego użytkownika pracuje prawidłowo choć jest problem z drukarką. Ponieważ jest to lekarz pracujący 2 dni w tygodniu loguje się zatem na różnych stanowiskach (stąd profil mobilny). Po uruchomieniu SOMED i zalogowaniu jest problem ponownie z wywiadem aktualnym i badaniem przedmiotowym. SOMED przy próbie ich uruchomienia twierdzi iż brak jest drukarki domyślnej. Po zleceniu lekarzowi zamknięcia SOMED i sprawdzenia w ustawieniach Windows 10 / urządzenia/ drukarki i scanery czy jest tam drukarka podłączona do danego stanowiska - lekarz stwierdza że jest i jest zaznaczona jako domyślna. Ponowne uruchomienie SOMED i nie ma już żadnych błędów. Będę ten problem dalej testował i szukał rozwiązania.
PS. Inni użytkownicy pracujący na tym samy stanowisku nie mają takich błędów - ale oni nigdy nie zmieniają stanowisk, pracują zawsze na tym samym. Nie wiem czy to błędy wynikające z aktualizacji SOMED czy Windowsa
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: MK w Grudzień 06, 2019, 14:22:02 pm
. SOMED twierdzi iż brak jest drukarki domyślnej. Po zleceniu lekarzowi zamknięcia SOMED i sprawdzenia w ustawieniach Windows 10 / urządzenia/ drukarki i scanery czy jest tam drukarka podłączona do danego stanowiska - lekarz stwierdza że jest i jest zaznaczona jako domyślna. Ponowne uruchomienie SOMED i nie ma już żadnych błędów. Będę ten problem dalej testował i szukał rozwiązania.
PS. Inni użytkownicy pracujący na tym samy stanowisku nie mają takich błędów - ale oni nigdy nie zmieniają stanowisk, pracują zawsze na tym samym.
Nie twierdzę, że to na pewno ta sytuacja. Ale... Podczas uruchamiania procesów w systemie Windows system przygotowuje takiemu procesowi przytulne gniazdko. Między innymi wrzuca mu tam drukarki. I w tymże gniazdu proces pracuje. Takim procesem jest np. SOMED. Jeżeli w trakcie pracy proces coś tam się zmieni w środowisku -np. ustawimy drukarkę domyślna - to proces często tego nie zauważy, bo działa właśnie w takim gniazdku. Nie wiem dokładnie jakie zasoby tak są traktowane, ale drukarki są. Dlatego jest możliwe, że SOMED drukarki nie widzi, pomimo tego, że w systemie ją widać. I to tłumaczy dlaczego ponowne uruchomienie SOMEDa powoduje, że te drukarki nagle się pojawiają. Bo mam nowe, ulepszone, gniazdko. Dlatego tak często serwis proponuje ponowne uruchomienie SOMEDa. W "starych" mniej bezpiecznych Windowsach to było dużo prostsze.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: voyt35 w Grudzień 06, 2019, 23:42:57 pm
Witam, rozwiązanie okazało się w miarę banalne. Windows 10 po ostatniej aktualizacji sam sobie ustawił drukarkę  na One note. Wystarczyło zmienić drukarkę na właściwą i po problemie wszystko działa.
Dziękuję wszystkim. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: kajtek w Grudzień 07, 2019, 09:53:39 am
Odpowiedź MK wyjaśnia sprawę braku drukarki domyślnej  - ale chyba w wypadku gdy takiej zmiany drukarki dokonamy w trakcie pracy SOMED. Wtedy ten proces może jej nie "zauważyć". Ale u mnie drukarka domyślna jest nie zmieniana i wygląda to jakby przy uruchomieniu stanowiska i następnie SOMED proces SOMEDA jej nie widział a po jego ponownym uruchomieniu już widział ?
Inny użytkownik pracujący na tym stanowisku nie ma takich problemów co by znaczyło iż problem jest związany w jakiś sposób z profilem użytkownika który się loguje.
Problem drukarki domyślnej rozwiązany.
Okazało się iż w przy pracy w domenie i zastosowaniu profili wędrujących (roaming profile) dla lekarzy ustawienia drukarki domyślnej zapisują się w profilu użytkownika. Jeśli użytkownik pracuje tylko na jednym stanowisku i w profilu jest zapisana drukarka domyślna podłączona do tego stanowiska to wszystko jest OK. Jeśli lekarz przeniesie się na inne stanowisko do którego jest podłączona inna drukarka niż zapisana w jego profilu to wychodzi błąd braku drukarki domyślnej. Niestety profilu wędrującego w tym zakresie (drukarki domyślnej) nie daje się edytować. Rozwiązanie podał Microsoft https://support.microsoft.com/en-us/help/304767/how-to-alter-behavior-of-printers-that-roam-with-roaming-profiles. W skrócie sprowadza się do tego iż resetuje drukarkę w ustawieniu rejestru dla tego lekarza (regedit) i podstawia jako domyślną podłączoną do stanowiska na jakim lekarz się loguje.
Tytuł: Odp: Problem z nową wersją systemu
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Grudzień 09, 2019, 09:57:52 am
Windows 10 troszkę namieszał z drukarkami, tzn. przy windowsie 7 można było skonfigurować drukarkę i ustawić ją domyślną (na kolejnych kontach z automatu była już ustawiona ta drukarka). Przy windowsie 10 na każdym koncie trzeba osobno ustawiać drukarkę domyślną, przy obłożeniu gabinetu np. 6 lekarzy... jest to upierdliwe.
Jest jeszcze możliwość nie ustawiania drukarki domyślnej, wtedy windows 10 sam nią zarządza, ale przy tym można się naciąć. Powiedzmy, że jeden z tych 6 lekarzy ustawi sobie drukarkę domyślną na swoim koncie... i w tym momencie windows przestaje tym zarządzać na wszystkich kontach na tym komputerze... i znowu musimy ręcznie zaznaczyć drukarki domyślne.
Ja u siebie rozwiązałem to jeszcze w inny sposób: mianowicie napisałem z kolega skrypt, który odpala się z automatu podczas zalogowania się lekarza i ustawia mi drukarkę domyślną każdorazowo, czyli jeśli podczas aktualizacji winowsa postanowi sobie ją przestawić na coś innego, jak ktoś tam wcześniej napisał w poście, to wtedy skrypt znowu ją przestawia na właściwą.