Wystawialiście może wsteczne eZLA w somedzie? Nie było żadnych problemów?Nie w Somedzie ale pewnie działa tak samo: do 3 dni wstecz nie ma problemu, jeśli więcej niż 3 dni to tworzą się dwa zwolnienia: jedno na okres "zaległy" (np. od 7 do 3 dni wstecz) i wymaga podania powodu a drugie na okres dopuszczalny od 3 dni wstecz do końca zwolnienia.
System nieprawidłowo wylicza mi ilość dni ciągłego zwolnienia (załącznik), nie ma nawet możliwości ręcznej zmiany.Sprawdź, czy pacjent nie ma zwolnienia bezpośrednio poprzedzające owe zwolnienie. Na tym polega ciągłość.
Ktoś miał podobny problem ?
Witam.Prawy klawisz na eZLA i "Popraw". Na dole okna jest przycisk "Korekta"
Mam pytanie czy w SOMED można skorygować eZLA w zakresie daty , lub w zakresie instytucji ubezpieczeniowej. Istnieje tylko możliwość usunięcia eZLA i wystawienia nowego.
1. Co zrobić kiedy lekarz chciał wystawić eZLA dla rodzica a wystawił zwolnienie dla kilkuletniego dziecka?Trzeba anulować eZLA i wystawić nowe poprawnie. Ewentualnie korekta.
2. Pacjenci u nas nie mają w kartotekach wpisanych zakładów pracy, więc przy wystawianiu eZLA nie możemy wybrać lokalnego płatnika. Jeżeli nic nie wybiorę to podczas dalszych kroków nie pojawia się plansza z wyborem płatnika jak to jest pokazane w biuletynie czy instrukcji KS-SOMED. Czy to normalne zachowanie? Może tak to wygląda jak pacjent ma tylko jednego płatnika w ZUS? Generalnie chciałbym wiedzieć jak to u Was wygląda? Czy macie w KS-SOMED wpisanych płatników? Czy lekarze podczas wystawiania wpisują do programu płatnika pacjenta?Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.
3. Po wysłaniu eZLA (status "W") chciałbym wydrukować papierową wersję dla pacjenta. Tak, wiem że jeżeli płatnik ma konto w PUE to się nie drukuje, ale przynajmniej w pierwszym okresie chciałbym aby pacjenci mogli takie papierowe potwierdzenie otrzymać jeżeli mają taką wolę. Zgodnie z instrukcją, jeżeli kliknę ponownie przycisk wyślij/drukuj takie potwierdzenie powinno się wydrukować a u mnie się nie drukuje (recepty i inne dokumenty drukują się prawidłowo). Czy też tak macie?Przycisk wydrukuj/wyślij powoduje wyświetlenie formularza(-y) z możliwością wydruku. Po naciśnięciu przycisku drukuj formularz się zamyka i otwiera kolejny dokument o ile jest dostępny.
Tylko, że jak jak próbuję zrobić korektę to nie mam możliwości zmiany osoby, dla której było wystawione eZLA (przypominam że było dla dziecka) czyli jak lekarz wystawiał eZLA w trakcie wizyty lekarskiej dziecka i nie wybrał opiekuna dla którego ma być zwolnienie to później pozostaje jedynie anulowanie takiego zwolnienia.1. Co zrobić kiedy lekarz chciał wystawić eZLA dla rodzica a wystawił zwolnienie dla kilkuletniego dziecka?Trzeba anulować eZLA i wystawić nowe poprawnie. Ewentualnie korekta.
Mam dokładnie takie same zastrzeżenie. Niby jedno okienko mniej do przeklikania, ale pozostaje niepewność dla jakiego zakładu pracy zostanie wystawione eZLA. Też uważam, że okienko powinno się pojawić.2. Pacjenci u nas nie mają w kartotekach wpisanych zakładów pracy, więc przy wystawianiu eZLA nie możemy wybrać lokalnego płatnika. Jeżeli nic nie wybiorę to podczas dalszych kroków nie pojawia się plansza z wyborem płatnika jak to jest pokazane w biuletynie czy instrukcji KS-SOMED. Czy to normalne zachowanie? Może tak to wygląda jak pacjent ma tylko jednego płatnika w ZUS? Generalnie chciałbym wiedzieć jak to u Was wygląda? Czy macie w KS-SOMED wpisanych płatników? Czy lekarze podczas wystawiania wpisują do programu płatnika pacjenta?Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.
Jeżeli jest jeden płatnik to okno się nie pokazuje co osobiście traktuję jako niepoprawne działanie. Nie wiemy co to za firma do momentu wyświetlenia się samego dokumentu. W przypadku gdy pacjent jest w trakcie zmiany miejsca zatrudnienia w ZUS może być stara firma, a nowej może jeszcze nie być.
Lekarze nie wpisują firm jeżeli jej brakuje w systemie i raczej odsyłają do rejestracji. Oczywiście są lekarze biegli w systemie i sami sobie dodają firmy.
U mnie to nie działa. Może kwestia tego, że to po RDP. Muszę jutro sprawdzić ze stacji w sieci lokalnej.3. Po wysłaniu eZLA (status "W") chciałbym wydrukować papierową wersję dla pacjenta. Tak, wiem że jeżeli płatnik ma konto w PUE to się nie drukuje, ale przynajmniej w pierwszym okresie chciałbym aby pacjenci mogli takie papierowe potwierdzenie otrzymać jeżeli mają taką wolę. Zgodnie z instrukcją, jeżeli kliknę ponownie przycisk wyślij/drukuj takie potwierdzenie powinno się wydrukować a u mnie się nie drukuje (recepty i inne dokumenty drukują się prawidłowo). Czy też tak macie?Przycisk wydrukuj/wyślij powoduje wyświetlenie formularza(-y) z możliwością wydruku. Po naciśnięciu przycisku drukuj formularz się zamyka i otwiera kolejny dokument o ile jest dostępny.
Można też prawym klawiszem, i wydrukuj.
Ze swoich problemów dodam, brak informacji o płatniku na eZLA. Trzeba je wyświetlić aby zobaczyć do jakiego zakładu pracy jest wystawione.Dokładnie te same zastrzeżenia mam :) Zgłaszałeś je może na MRK?
Może być też sytuacja że mamy dwa zwolnienia. Jedno dla pacjenta, drugie na opiekę. Nie wiadomo co jest czym.
W ogóle w okno wystawiania zwolnienia powinno pozwalać w bocznym panelu informacyjnym edytować wartości. Przykładowo adres zamieszkania pacjenta. Powinien to być adres pod którym pacjent będzie przebywał podczas zwolnienia. Niekoniecznie musi to być adres zameldowania. W takim przypadku lekarz musi przerwać wprowadzanie zwolnienia, otworzyć kartotekę pacjenta, poprawić adres i dopiero powrócić do wystawiania zwolnienia.
Brakuje "podpowiadajek" przy kodach A,B,C, itd.
Zakład pracy należy uzupełniać w przypadku gdy ZUS nie ma zgłoszonego zatrudnienia pacjenta w danej firmie. I w zasadzie tylko wtedy.