Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostałe problemy => Elektroniczna Dokumentacja Medyczna => Wątek zaczęty przez: cilazapril w Grudnia 09, 2017, 14:05:34 pm

Tytuł: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: cilazapril w Grudnia 09, 2017, 14:05:34 pm
Co polecicie Serum, Estomed, ???
3 x gabinet STM (prywatnie i NFZ)
3 x porady specjalistyczne (neurolog, kardiolog, neurochirurg wszystko prywatnie)

Właściciel usłyszał, że masa przychodni STM pracuje na Estomed i na tej podstawie zajarał się na to oprogramowanie.
Osobiście wolałbym coś w chmurze, mniej zachodu np Serum, ale może wy macie inne zdanie. Obecnie jest KS-PPS do rozliczeń.
Liczę na ciekawą dyskusję :)


Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 09, 2017, 15:52:30 pm
A w estomedzie jest w ogóle coś poza stomatologią?
Jakie masz wymagania funkcjonalne?
Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: cilazapril w Grudnia 09, 2017, 16:21:19 pm
Obecnie mamy komputer w każdym gabinecie i na rejestracji, wszystko lokalnie jest połączone pod Sidexis 4 do radiowizografii. Rozliczenia prowadzone są w pps-ie na innym komputerze. Placówka chce wdrożyć oprogramowanie do obsługi rejestracji i EDM wraz z rozliczaniem NFZ. wszystko prowadzone ma być na bieżąco przez personel w trakcie wizyty. Ze względu na fakt, że nie będą mieli nikogo na etacie kto da sobie radę z problemami związanymi z obsługą serwera, aktualizacjami itp. byłbym za prostszym rozwiązaniem typu Serum. Mają też możliwość zamiast serwera dzierżawić miejsce na serwerach zewnętrznej firmy. (lokalny kooperant Kamsoftu), co daje możliwość wdrożenia KS-Somed, tylko czy na tą chwilę potrzebne. Nie ukrywam, że czym mniej wydamy tym lepiej :)

Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Grudnia 09, 2017, 18:50:27 pm
O Estomedzie ostatnio słyszałem opinię od stomatologa, że kupił i po 6miesiącach go już nie chce. Sam go nie widziałem, ale podobno jest jakiś problem z historią wizyt, że jej nie ma czy jakoś tak. Cenowo - też musieli kupić najwyższą wersję, bo potrzebowali jednej funkcjonalności na jednym stanowisku, która tylko w najwyższej wersji jest. Niestety wtedy pozostałe stanowiska są liczone w najwyższej wersji.

Mi do tych wymagań pasuje Somed (zobacz na ofertę Somed M - może bardziej cenowo się spodoba; inna polityka wyceny, tańszy, ale co roku tyle samo) - masz miks NFZ i prywatne, z drugiej strony miks AOS i STM. Somed to podniesie w przeciwieństwie do wielu innych (np. prodentis podobno fajny do STM, ale AOS pewnie nie ma, a NFZ przez PPSa). Serum pewnie też zadziała, ale nie znam go to nie powiem.

Jak chodzi o serwer - nie trzeba mieć od tego osoby "na stanie". Jak się dobrze postawi (sprzęt - też styczność miałem z poleasingowymi + system/baza), to nie trzeba do tego codziennie zaglądać. W takim przypadku, wiadomo, trzeba pod kątem systemu na serwer (Linux za darmo jest, a działa praktycznie bezobsługowo z Oraclem) i bazy się zastanowić (darmowa czy komercyjna, w oraclu chodzi o ilość danych) - był temat poruszany w wątkach na forum, także nie będę o tym pisał.

Ogólnie czy chmura czy lokalnie - każde ma swoje plusy i minusy, a jak chodzi o pieniądze, to najlepiej porównać takie dwie i zobaczyć co w rozliczeniu, ale np 3-4 lat wyjdzie nam taniej.
Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 09, 2017, 23:44:35 pm
Estomed chyba nie ma obsługi AOS, poza tym też słyszałem o nim różne opinie. A o KS-somed słyszę głównie opinie "nikt z lekarzy nie pracuje na tym, tylko rejestracja" i zastanawiam się dlaczego... Warto też zwrócić uwagę czy soft posiada moduł rozliczeń z NFZ czy musisz dodatkowo utrzymywać PPSa.

Proponuję zrobić tak:

Zerknij tutaj:
http://wildent.org.pl/upload/edm/produkty.html

Skontaktuj się z każdym producentem, który ma soft zarówno dla medycyny jak i dla stomatologii i poproś o cennik / demo. Obejrzyj demo razem ze stomatologiem, który ma używać programu i specjalistą AOS, który ma używać programu. Niech oni wybiorą, w końcu to oni będą tego używać.

edit:
określ konkretne wymagania wobec programu już teraz i sprawdzaj to już na etapie testowania demo a nie po wdrożeniu bo potem będziesz pisać takie posty w internecie http://forumpps.pl/index.php?topic=10447 Jeśli czegoś nie ma , określ z producentem w umowie jasno czy i kiedy się pojawi.

Ważny jest też dobry kontakt z producentem, żebyś o takie rzeczy jak np. to http://forumpps.pl/index.php?topic=10662.0 pytał producenta oprogramowania i dostawał odpowiedź od ręki, a nie pisał po forach...
Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: Michał w Grudnia 10, 2017, 12:47:27 pm
Przepraszam za offtopa, ale ponieważ karolweksler podał dwa linki do postów napisanych przeze mnie, czuję się wywołany do tablicy:
edit:
określ konkretne wymagania wobec programu już teraz i sprawdzaj to już na etapie testowania demo a nie po wdrożeniu bo potem będziesz pisać takie posty w internecie http://forumpps.pl/index.php?topic=10447 Jeśli czegoś nie ma , określ z producentem w umowie jasno czy i kiedy się pojawi.
Jak byś przeczytał dokładnie i ze zrozumieniem to:
po pierwsze napisałem tego posta, żeby pomóc innym, którzy rozważali przejście z KS-PPS na KS-SOMED żeby wiedzieli, że nie wszystko co działało w KS-PPS będzie działało w KS-SOMED i żeby sami nie musieli tego sprawdzać.
Po drugie napisałem, że pomimo tych rzeczy i tak bym się zdecydował na KS-SOMED.
Po trzecie, jeżeli jesteś w stanie podczas testów oprogramowania (zwłaszcza tak rozbudowanego jak KS-SOMED) sprawdzić dokładnie wszystkie jego opcje i to jak działają na produkcji to gratuluję. Niestety nie wszystko można przetestować nawet importując dane z KS-PPS i trzeba czekać dopiero na import raportów zwrotnych z NFZ.
Po czwarte, podejrzewam, że Kamsoft odpowiadając na moje kilkaset pytań przed decyzją o zakupie naprawdę dał radę (czego nie mogę powiedzieć o wszystkich konkurentach).
Po piąte, jeszcze raz dziękuję wszystkim mega zaawansowanym administratorom KS-SOMED i jednocześnie użytkownikom tego forum za pomoc okazaną (zwłaszcza tą nie na łamach tego forem) na etapie wyboru programu i późniejszych.


Ważny jest też dobry kontakt z producentem, żebyś o takie rzeczy jak np. to http://forumpps.pl/index.php?topic=10662.0 pytał producenta oprogramowania i dostawał odpowiedź od ręki, a nie pisał po forach...

Współtworząc to forum, razem z Przemkiem i Pawłem przed prawie 8. latami, chciałem żeby można było na nim zadawać wszelkie pytania dotyczące rozliczeń z NFZ i obsługi programów do tego wykorzystywanych. Rozumiem, że masz inne zdanie na temat funkcjonowania forum? Wydaje mi się że nie, bo pomimo, że częściej pomocy udzielałeś innym, to jednak sam też o nią prosiłeś i uzyskałeś i nikt nie wytykał Ci że czegoś nie wiesz.

Tytuł: Odp: SERUM vs Estomed
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 10, 2017, 14:49:06 pm
@Michał:
Ja nie kwestionuję idei for internetowych. Rozumiem, gdy na forum linuksowym ludzie pytają o coś, bo to projekt społecznościowy, ale jeśli w przypadku oprogramowania medycznego ktoś pyta na forum o rzecz, która dotyczy całego województwa (zmiana adresu OW NFZ na rachunkach), to świadczy to o tym, że prawdopodobnie jest coś nie tak ze wsparciem technicznym producenta. Dla mnie normalne / dobre wsparcie techniczne płatnego programu do prowadzenia EDM to telefon do producenta i od ręki mówią, co zrobić żeby zmienić adres OW NFZ albo łączą się przez teamviewera i sami to zmieniają jeżeli to zawiła czynność lub wypuszczają aktualizację, a nie siedzę na forach i pytam innych. Wyobrażasz sobie lekarza, który siedzi na forach? Ja nie. Tutaj przydaje się przyjazny support producenta. Wg mnie prosta zależność jest taka: im większa ilość postów na forum, tym bardziej świadczy to o niskiej jakości supportu producenta. Nie odbieraj tego osobiście, bo akurat pod rękę podsunęły mi się Twoje posty - chodzi mi całościowo o forum.

Jeżeli chodzi o wybór programu i testy. Piszesz "Po trzecie, jeżeli jesteś w stanie podczas testów oprogramowania (zwłaszcza tak rozbudowanego jak KS-SOMED) sprawdzić dokładnie wszystkie jego opcje i to jak działają na produkcji to gratuluję." a w innym temacie "Praca w wysokiej rozdzielczości (1920x1080) na monitorze 15,4??. Na ten temat jest na forum osobny wątek, więc nie będę się rozpisywał. Jeżeli planujecie korzystać z KS-SOMED na ekranach wielkości 15,4'' i rozdzielczości 1920x1080 to przed decyzją o migracji poproście o instalację demo na tym sprzęcie i sprawdźcie czy wszystko dokładnie widzicie (głównie chodzi o moduł wizyta). Niestety w naszym przypadku to największe zastrzeżenie i problem, który zgłaszają lekarze a Kamsoft nic z tym nie zrobi.". Chcesz powiedzieć, że nie wszedłeś do modułu wizyta w wersji demo? Zgadzam się z Tobą, że wszystkiego nie przetestujesz na demie, dlatego zawsze proponuję klientom (i teraz dla autora tematu) aby testy wersji demo były jak najbliższe rzeczywistości - to znaczy 1) na komputerze, na którym ma działać docelowo program; 2) spróbować wziąć 5 papierowych historii chorób pacjentów i przećwiczyć czy da się przełożyć papier na elektronikę.

I patrząc na Twoje doświadczenia, zaproponowałem autorowi tego tematu, aby dokładnie przetestował demo (każdego programu, który będzie rozważał), pokazał lekarzom i żeby jeśli będą jakieś propozycje zmian (a mogą być już na etapie demo) to , żeby od razu uwzględnić to w umowie, a nawet jeśli nie będzie uwag w trakcie demo, to wziąć pod uwagę i wiążąco uzgodnić (w umowie) z producentem czy jest możliwość zgłoszenia propozycji zmian później, kiedy zostaną one wdrożone i w jakiej cenie. Bo inaczej będzie na święte nigdy (patrz "Odpowiedź Kamsoft: w jednej z najbliższych aktualizacji zostanie dodana taka możliwość. Poinformuję Pana kiedy będzie dostępna. No i czekam od 30 czerwca").

Support i możliwość szybkiego załatwienia tematu też są ważne. I idealnie pasuje mi tutaj taka zmiana jak nowy adres siedziby NFZ. Na to szczególnie warto zwrócić uwagę, zwłaszcza biorąc pod uwagę to co widać na forach - żeby nie było, że odnoszę się tylko do Twoich postów, to tutaj kolejny przykład jak nie powinien wyglądać płatny support.

http://forumpps.pl/index.php?topic=10178

Jest mnóstwo rzeczy, na które warto zwrócić uwagę i najlepiej opisać je w umowie. Odnośniki do tematów, które podałem, to co napisałem, to wg mnie dobra metoda zrobienia rozeznania na co uważać. Plus testy demo wraz z personelem, który ma tego używać.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]