Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: jku w Września 09, 2017, 21:04:20 pm

Tytuł: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 09, 2017, 21:04:20 pm
Witam,

W sierpniu w związku z awarią komputera utraciłem wszystkie dane znajdujące się na dysku twardym. Znajdował się tam również system informatyczny KSPPS. Niestety ostatnia kpia bezpieczeństwa została zrobiona 28.04.2017. Komputer został naprawiony, zainstalowałem nowy system informatyczny KSPPS i chciałbym:

przywrócić bazę danych przy użyciu pliku kopii bezpieczeństwa z 28.04.2017. Czy wystarczy że usunę wszystkie pliki z folderu C:\KS\KS-PPS\BAZA i wkleję tam plik backup_1704281502.bak czy wymagane są jakieś inne czynności? Jeżeli tak to jakie?

uzupełnić raporty wykonanych świadczeń i deklaracji za miesiące maj, czerwiec, lipiec 2017 przy użyciu plików  SWX oraz PDX (wymienione pliki otrzymałem od NFZ po napisaniu do nich prośby o udostępnienie tych plików. Instrukcja importowania raportów .PDX i .SWX otrzymane od NFZ jest mi znana

Dodatkowo chciałbym chciałbym się dowiedzieć czy w/w operacje które chciałbym przeprowadzić rozwiążą problem z utratą danych. Może nie wszystkie są konieczne?
Czy przywrócenie bazy danych przy użyciu pliku kopii zapasowej z 28.04.2017 a następnie import raportów deklaracji w formacie .PDX nie spowoduje dublowania pacjentów?
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Września 09, 2017, 21:41:09 pm
ja zrobiłbym to tak:
- zainstaluj KS-PPS z instalki dostępnej na FTP kamsoft - przywróć kopię (obojętnie gdzie się będzie znajdować) - zaktualizuj KS-PPS do najnowszej wersji - działaj dalej w zakresie uporządkowania sprawozdawczości z NFZ
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 09, 2017, 21:50:32 pm
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Mógłbyś mi powiedzieć jak przywrócić kopię zapasową?
Robiłem to kiedyś i o ile dobrze pamiętam zmieniałem nazwy i podmieniałem pliki znajdujące sie w folderze BAZA. Niestety nie pamiętam dokładnie tego procesu.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 09, 2017, 21:57:14 pm
Moje główne problemy w tej chwili to:
Jak poprawnie przywrócić kopię zapasową. Potrzebuje instrukcji krok po kroku.
Jak uporządkować sprawozdawczość - już raz to robiłem ale niestety po przywróceniu kopii zapasowej, importowaniu wszystkich plików .PDX od maja do lipca oraz importowaniu plików .SWX od maja do lipca cześć pacjentów była zdublowana.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Września 09, 2017, 23:29:07 pm
Jeżeli masz kopie w pliku ZIP lub BAK to w KS-PPS w głównym oknie będzie opcja SERWIS i tam  po lewej stronie jest opcja odtworzenia kopii - wskazujesz plik z kopią i patrzysz na pasek postępu. Z tamtego miejsca można też wykonywać kopie.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 10, 2017, 10:50:31 am
karolweksler dzieki za pomoc w rozwiązaniu problemu odtworzenia kopii zapasowej.
Postąpiłem zgodnie z Twoją instrukcja a następnie zaktualizowałem program do najnowszej wersji.

Teraz czeka mnie kolejne zadanie dotyczące odtworzenia deklaracji i świadczeń.
Jeżeli chodzi o świadczenia to wydaje mi się że powinienem zaimportować wszystkie raporty .SWX które zostały wysłane do NFZ po 28.04.2017 - w moim przypdku będa to nastepujące pliki 1500*****170001_63.SWX, 1500*****170001_64.SWX, 1500*****170001_65.SWX, 1500*****170001_66.SWX, 1500*****170001_67.SWX,
Zanim dokonam importu raportów świadczeń chciałbym dokonać aktualizacji deklaracji. Obecna lista pacjentów dodanych przed zrobieniem kopii bezpieczeństwa. Posiadam raporty w formacie .PDX (1500*****70001_51.PDX, 1500*****170001_52.PDX, 1500*****170001_54.PDX, 1500*****170001_55.PDX, 1500*****170001_56.PDX, 1500*****170001_57.PDX)
sporządzone po wykonaniu kopii bezpieczeństwa i chciałbym je importować do programu.
Obawiam się jednak że importując kolejne pliki będę dublował pacjentów. Czy dobrze myślę że powinienem usunąć wszystkich pacjentów a następnie zaimportować ostatni raport .PDX jaki został wygenerowany tj. 1500*****170001_57.PDX?
Jeżeli nie to proszę o radę jak odtworzyć deklaracje poprawnie.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Września 10, 2017, 11:15:23 am
Pacjenta ani deklaracji nie zdublujesz - program sprawdza to przy imporcie.
Jednak wg mnie wystarczy, że zaimportujesz ostatni raport - wcześniejsze zawierająca albo deklarację, która w obecnym raporcie już jest, bo jest aktywna, albo deklaracje już wycofane (chyba, że potrzebujesz też wycofanych, to importuj każdy raport po kolei).
Ze świadczeniami - każdy raport po kolei.
Inna sprawa - piszesz tylko o raportach wychodzących do NFZ. Pamiętaj też o zwrotkach do nich (SWIAD, DEKL) i szablonach (odpowiednim wystawieniu do nich rachunków też), bo statusy i wersje świadczeń nie będą Ci się zgadzać.
Wszystko, co wyszło z i weszło do aplikacji pasowałoby zaimportować, najlepiej w odpowiedniej kolejności.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Września 10, 2017, 16:03:26 pm
Dane, które zawarłeś we wiadomości jednoznacznie pozwalają zidentyfikować, jakiej firmy dotyczy problem. Jeżeli chciałbyś temu zapobiec, edytuj swoją wiadomość i wstaw gwiazdki w nazwach plików między 1500 i 170001 - wówczas będzie wiadomo tylko, że chodzi o kogoś z oddziału nrł 15 NFZ (Poznań). Inaczej, każdy może dojść o kogo chodzi korzystając z https://aplikacje.nfz.gov.pl/umowy/
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 10, 2017, 18:33:15 pm
Dzięki za kolejne rady karolweksler i 09061303.
Niestety mój problem nadal nie jest rozwiązany a dodatkowo pojawił się nowy.
Po odtworzeniu kopii zapasowej z 28.04.2017 i aktualizacji oprogramowania importowałem następujące raporty deklaracji, raporty zwrotne deklaracji raporty świadczeń i raporty zwrotne świadczeń używając plików .PDX i .SWX. W efekcie deklaracje wprowadzone przed zrobieniem kopii bezpieczeństwa są zdublowane zarówno w programie KSPPS jak i w utworzonym raporcie deklaracji. Potwierdza to stworzony przeze mnie raport deklaracji który został wykonany po w/w czynnościach.

Kolejnym problemem jaki się pojawił jest brak możliwości połączenia pomiędzy KSPPS a eWUŚ.
Szczegóły błędu na załączonym zdjęciu:
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: kangoo12 w Września 10, 2017, 19:50:26 pm
Jaki system na tym kompie?
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Września 10, 2017, 19:59:15 pm
Tak sobie poczytałem i myślę, że jakoś szybko się poddałeś w odzyskaniu bazy KSPPS.FDB z zepsutego kompa, może jednak baza przetrwała, a ty teraz walczysz, walczysz... nieraz warto dać dla specjalisty i może by coś poradził. Teraz to chyba już masz pozamiatane format nowy system :-(
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Września 10, 2017, 20:12:28 pm
Sprawdź dane do ewuś wpisane w programie.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 10, 2017, 21:24:58 pm
Jaki system na tym kompie?
Windows 7 Professional

Sprawdź dane do ewuś wpisane w programie.
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.


Wracając do tematu zdublowanych deklaracji. Czy sądzicie że usunięcie wszystkich deklaracji i zaimportowanie tylko ostatniego wysłanego przeze mnie raportu może rozwiązać problem?
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Września 10, 2017, 23:07:14 pm
Powinno pomóc.
Ale masz przecie Firebirda, którego kopię można wykonać przez CTRL+C CTRL+V pliku bazy (KSPPS.FDB) w jakieś miejsce, więc sprawdzenie różnych rzeczy naocznie to kilka minut + czas importu deklaracji z pliku. Jak coś nie uda się, to z powrotem CTRL+C CTRL+V kopii do miejsca, gdzie PPS trzyma bazę (domyślnie katalog baza [lub bazy - nie pamiętam] w katalogu, gdzie siedzi PPS). Zatrzymaj tylko usługę PPSa na czas tej operacji.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: Manioo SE w Września 11, 2017, 06:04:26 am
Dane, które zawarłeś we wiadomości jednoznacznie pozwalają zidentyfikować, jakiej firmy dotyczy problem. Jeżeli chciałbyś temu zapobiec, edytuj swoją wiadomość i wstaw gwiazdki w nazwach plików między 1500 i 170001 - wówczas będzie wiadomo tylko, że chodzi o kogoś z oddziału nrł 15 NFZ (Poznań). Inaczej, każdy może dojść o kogo chodzi korzystając z https://aplikacje.nfz.gov.pl/umowy/

jeszcze jedna nazwa pliku do wygwiazdkowania została
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: bart w Września 11, 2017, 08:54:38 am
<..>
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.
Może firewall lokalny Winowsa blokuje połączenia nowozinstalowanego PPS-a z Internetem ??
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: jku w Września 11, 2017, 09:19:29 am
<..>
Chodzi Ci o parametry logowania (KSPPS>ADMIN>eWUŚ)? Dodam że logowanie do eWUŚ z przeglądarki działa poprawnie.
Może firewall lokalny Winowsa blokuje połączenia nowozinstalowanego PPS-a z Internetem ??

Zapora Windows wyłączona, Baidu Antivirus wyłączony i problem nadal się pojawia. Resetowałem również ustawienia w opcjach internetowych Internet Explorer oraz upewniłem się że funkcja "Użyj serwera proxy dla sieci LAN (te ustawienia nie są stosowane dla połączeń telefonicznych lub VPN" jest ozdnaczona w Ustawieniach sieci lokalnej LAN. Wydaje mi się że kiedyś miałem podobny problem i zmieniałem coś w połączeniu VPN. Niestety nie pamiętam gdzie i co to dokładnie było.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: bart w Września 11, 2017, 15:42:05 pm
Piszesz o połaczeniu VPN-owym (?) to może trzeba routing dodać do serwera ewusia.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: ded w Października 12, 2017, 12:31:19 pm
Miałem ostatnio ransomware na jednej ze stacji roboczych. Niestety zaszyfrowało też bazę danych na serwerze. Jak mogę odtworzyć to z pliku autobackup.zip? Program się nie włącza i woła o poprawną ścieżkę do bazy (jak mogę wejść do karty serwis?). Wypakowanie zawartości archiwum do odpowiedniego folderu i zmiana nazwy na kspps.fdb też nie skutkuje. Podpowiecie coś?
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Października 12, 2017, 12:45:46 pm
Jeżeli masz niezaszyfrowany backup, to najprościej będzie zainstalować KS-PPS wersji demo z ftp i podmienić zawartość katalogu, na ten z backupu.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: ded w Października 12, 2017, 14:02:24 pm
Nie, mam tylko Backup bazy.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 12, 2017, 19:16:31 pm
Pewnie katalog bazy był też udostępniony i dlatego został zaszyfrowany.
Jak masz backup bazy - jak napisałeś - to zrób jak napisał Profesor.
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: ded w Października 12, 2017, 19:35:12 pm
Już załatwione. Trzeba było od nowa wgrać PPS z instalki i wtedy odtworzyć Backup przez serwis. Nie tak dużo roboty jak by się zdawało. Backupu całości nie robię, raz na tydzień Backup do chmury z wersjowaniem plików, które ratuje właśnie przy ransomware. Mam udostępniony cały folder z kspps, rozumiem że wystarczy katalog  bazą, tak?
Tytuł: Odp: Utrata danych podczas awarii komputera
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 12, 2017, 20:21:46 pm
Wyciągnij katalog bazy poza katalog PPSa (wcale baza nie musi leżeć w c:\ks\ks-pps\bazy, może np. w c:\bazy, albo c:\ks\bazy) i udostępniasz tylko katalog z plikami np. c:\ks\ks-pps - dodatkowo tylko do odczytu, po to by końcówki mogły sobie pobrać pliki po aktu. Proces zapisu/odczytu do/z bazy realizowany jest przez serwer Firebirda - ma on dostęp do pliku. Na końcówkach wskazać trzeba w ini tylko odpowidnio plik bazy (ścieżka lokalna serwera i odpowiednio wskazać IP lub nazwę i powinno działać. Jest to chyba w instrukcji opisane nawet.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]